וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעגו למהגרים מתים: קבוצה סודית של משמר הגבול בארה"ב תחת חקירה

אתר "פרופבליקה" חשף את קבוצת הפייסבוק החשאית, שחלק מחבריה הם סוכנים בעבר ובהווה של הסוכנות. הם צחקו על חברי קונגרס שביקרו במתקני המעצר וגם על האב ובתו שתמונתם זעזעה את העולם: "ראיתם פעם אנשים צפים ככה?". הרשויות פתחו בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

הרשויות בארצות הברית פתחו בחקירה אחרי חשיפה של קבוצת פייסבוק סודית של חברי משמר הגבול, שבה פרסמו בדיחות גזעניות וסקסיסטיות על מהגרים. לפי אתר "פרופבליקה", בקבוצה היו כ-9,500 חברים, כולל סוכני משמר הגבול בהווה ובעבר. חלק מהפוסטים לעגו על מותם של מהגרים, בעוד שאחרים צחקו על חברי קונגרס ממוצא לטיני. "כל עובד שעבר על תקנון ההתנהגות שלנו ייענש", אמרה ראשת משמר הגבול, קרלה פרובוסט, שאמרה כי הפוסטים "לא ראויים לחלוטין".

הקבוצה נקראה "אני 15-10" - שם קוד של משמר הגבול עבור "זרים במעצר". לפי הדיווח, הם השמיצו חברי קונגרס שביקרו אתמול במרכזי מעצר למהגרים בטקסס, בהם את אלכסנדריה אוקסיו-קורטז הדמוקרטית. החברים קראו לה ולאחרים "זונות" ו"חלאות". בפוסט אחד, חבר הקבוצה הציע להשליך בוריטו על חברי הקונגרס, בעוד שאחר פירסם תמונה מזויפת של אוקסיו-קורטז מבצעת אקט מיני.

חברת הקונגרס הדמוקרטית אמרה כי הפוסטים לא הפתיעו אותה והם "מחזקים" את מה שהיא ראתה בזמן הביקור באותם מתקנים. לדבריה, היא ראתה סוכנים ממשמר הגבול אומרים לנשים העצורות "לשתות מהאסלה". בסוכנות משמר הגבול לא הגיבו לדבריה, אבל אמרו כי המשרד לביטחון המולדת - האחראי עליה - פתח בחקירה.

עם זאת, גורם במשרד שדיבר בעילום שם אמר לוושינגטון פוסט אמר כי יש מי שתייה במתקני ההגירה וכי אף סוכן גבול לא יאלץ מהגרים לשתות מהשירותים.

לקריאה נוספת:
אמו של המהגר שטבע: "אמרתי לו לא ללכת בעקבות החלום האמריקני"
כרוכים זה בזו, עד הסוף המר: התמונה הטראגית ששופכת אור על משבר המהגרים
בלי חיתולים, ישנים על הרצפה: תנאי הזוועה של ילדי המהגרים בארה"ב

גופותיהם של אב מאל סלבדור ובתו בנהר ריו גרנדו, מקסיקו, 24 ביוני 2019. AP
התמונה שהסעירה את העולם. האב ובתו מאל סלבדור, בשבוע שעבר/AP

חשיפת הקבוצה מגיעה כמה ימים לאחר פרסום התמונה הקשה של אב ובתו הפעוטה שרועים ללא רוח חיים בנהר במקסיקו, אחרי שטבעו בדרכם לארצות הברית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמוביל קו תקיף נגד ההגירה, האשים את הדמוקרטים ואת סירובם לשתף עמו פעולה בנושא.

באחד הפוסטים בקבוצה לעג אחד החברים לאב ולבתו, אוסקר אלברטו מרטינז ואנג'י ולריה בת השנתיים, שאתמול נקברו באל סלבדור מולדתם. "ראיתם פעם אנשים צפים ככה?", כתב אחד החברים, שציין כי ייתכן ש"התמונה נערכה".

בחודש שעבר חתמה מקסיקו על הסכם עם הממשל האמריקני כדי לצמצם את זרם ההגירה, ומאז חלה עלייה במספר המעצרים והגירושים של מהגרים לא חוקיים מארצות הברית. בפברואר הכריז טראמפ על מצב חירום בגבול הדרומי של המדינה, כדי לעקוף את הקונגרס. עם זאת, בשבוע שעבר אישרו המחוקקים סיוע הומניטרי בגובה של 4.5 מיליארד דולר.

עוד באותו נושא

"המדינה אשמה": גופות האב ובתו שטבעו הושבו לקבורה באל סלבדור

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully