וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמענו רעידות, זה היה מלחיץ": עדויות מנחיתת החירום בנתב"ג

1.7.2019 / 18:00

נוסעים ישראלים שהיו על טיסת המטוס של חברת "אלקטרה אייר" שהמריא מגרמניה עם קרע בגלגל סיפרו לאחר הנחיתה כי "כבר בהמראה שמענו רעשים והמטוס נכנס לרעידות, אך הוא המריא". עם זאת, ציינו כי "הטייס היה מיומן מאוד, והייתה נחיתה רגילה לחלוטין | תיעוד רגעי הנחיתה

צילום: אבי אשכנזי, וואלה!NEWS, עריכה: ניר חן

מרק ירון, אחד מתוך 152 הנוסעים שהיו היום (שני) על מטוס של חברת "אלקטרה אייר" שהמריא מקלן שבגרמניה עם קרע בגלגל וביצע נחיתת חירום בנתב"ג, סיפר לאחר הנחיתה כי "כבר בזמן ההמראה שמענו רעידות והטייס הודיע שצמיג אחד כנראה התקלף". הוא הוסיף כי "הודיעו לטייס במגדל הפיקוח והכינו אותנו לנחיתה וכי בנחיתה כנראה תהיה בעיה". כלל הנוסעים הם גמלאים של התעשייה האווירית, שהיו על המטוס במסגרת סיור מאורגן.

התקלה התגלתה לאחר שנמצאו שרידי צמיג של המטוס מדגם אייר בואינג 737-400 על המסלול. מצב חירום דרגה 3 הוכרז בנמל התעופה ועשרות אמבולנסים ורכבי כיבוי מאזור המרכז הועמדו בכוננות. נוסעת נוספת ששהתה על הטיסה סיפרה כי "צוות המטוס הדריך אותנו מאוד יפה ואמר לנו בדיוק מה לעשות, אבל היה קצת מלחיץ כשהתחילו לצעוק 'דאון דאון' וביקשו לשים את הידיים על הראש".

נוסע נוסף סיפר כי "ישר בהמראה שמענו רעשים והמטוס נכנס לרעידות אבל המריא. לאחר שעה וחצי או שעתיים הקברניט הודיע שמצאו חלקי צמיג על המסלול והוא לא יודע אם זה של המטוס שלו או לא, ושהוא יבדוק את המצב. אחרי חצי שעה כנראה שהודיעו לו שזה שלו, ואז הוא אמר שהוא יגיע לנמל התעופה בן גוריון בנוהל חירום". טרם הנחיתה מטוסי חיל האוויר חברו למטוס ובדקו את הגלגלים באוויר ומצאו קרע בגלגל השמאלי.

עוד בוואלה! NEWS:
שריפת צמיגים וחסימת כבישים במחאה על ירי הנער בקריית חיים; מ"מ המפכ"ל: קורא לאיפוק
מחאה אלימה נגד סין: מפגינים השתלטו על הפרלמנט של הונג קונג
שליחו של טראמפ בריאיון לוואלה! NEWS: "אין דבר כזה מתווך הוגן"

המטוס הבולגרי לקראת נחיתת החירום 1 ביוני 2019. אתר רשמי
המטוס לאחר נחיתתו בנתב"ג, היום/אתר רשמי

הוא הוסיף כי הטייס "ירד לנחיתת חירום ואני רוצה לציין, אני טס הרבה, והטייס הזה מיומן בצורה בלתי רגילה. הייתה נחיתה רגילה לחלוטין. לא יודע מה הוא עשה, אבל הוא הפעיל את כל הידע שלו ולא הרגשנו כמעט כלום".

מנכ"ל מד"א אלי בין, שפיקד על הכוחות בשטח נתב"ג, סיפר ש"מיד עם קבלת ההתרעה שעות לפני הנחיתה נערכנו עם למעלה ממאה אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א המאוישים על ידי מאות חובשים ופרמדיקים לאבטח רפואית את נחיתת המטוס. אנחנו היינו בתיאום מלא עם רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, כיבוי אש וצה"ל וכולם נערכו. צוותי מד"א מיומנים ומתורגלים לאירוע מסוג זה".

עוד באותו נושא

לאחר מצב החירום: מטוס שהמריא מגרמניה עם קרע בגלגל נחת בשלום בנתב"ג

לכתבה המלאה
הכנות לקראת נחיתת חירום בנתב"ג 1 ביוני 2019. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
היערכות הכוחות לנחיתת החירום, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

בחודש פברואר השנה, נפצעו 13 בני אדם באורח קל במהלך טיסה של חברת "טרנסאווייה" שעשתה את דרכה לישראל מהעיר ליון שבצרפת. על פי רשות שדות התעופה, הם נפצעו בשל מערבולות אוויר שאליהן נקלעה הטיסה.

את ההודעה הראשונית מסר הקברניט של המטוס למגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון וכתוצאה מכך הוזמנו חמישה אמבולנסים של מד"א. נוסע שהיה על הטיסה סיפר כי "המטוס כולו רעד. חלק מהנוסעים שעמדו ואחרים שלא היו חגורים תוך שניות נחבטו. אנשים נפלו, זוכר שנדלקה הנורה של החגורות, הדיילים עברו במהירות בין הנוסעים וניסו להרגיע אותנו, הסבירו שעברנו בתוך כיס אוויר וביקש מכולנו להיחגר עד לנחיתה".

המטוס הבולגרי לקראת נחיתת החירום 1 ביוני 2019. אתר רשמי
המטוס לקראת נחיתת החירום, היום/אתר רשמי
הכנות לקראת נחיתת חירום בנתב"ג 1 ביוני 2019. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
היערכות הכוחות לנחיתת החירום, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully