וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר איסטנבול התחלף, אך הרשויות בטורקיה אסרו שוב על מצעד הגאווה

1.7.2019 / 12:10

כמה מאות אנשים בלבד צעדו ברחובות צדדיים בעיר ופוזרו על ידי המשטרה, אחרי שהמושל מנע את קיומה של העצרת זו השנה החמישית ברציפות. ראש העיר החדש אמר כי הוא תומך בזכויות הקהילה, ויבדוק עם המושל מדוע המצעד נאסר

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קהילת הלהט"ב באיסטנבול ערכה אתמול (ראשון) עצרת קטנה שפוזרה בגז מדמיע ובכדורי גומי, אחרי שהמצעד השנתי שלהם בוטל זו השנה חמישית ברציפות.

בעבר עשרות אלפים השתתפו במעצד שהתקיים ברחוב "אסתקלאל" המרכזי, אבל אתמול היו כמה מאות אנשים ברחובות צדדים בשכונת ביואולו, והם הניפו דגלי גאווה וצעקו נגד הרשויות. מארגני העצרת אמרו כי הם הגיעו להסכם עם המשטרה המאפשר להם להקריא הצהרה פומבית ואז להתפזר, אך נותרו במקום ופוזרו על ידי השוטרים. עם זאת, הם תקפו את האיסור של מושל איסטנבול.

"פעם נוספת הוכח שאלו שאוסרים על מצעד הגאווה שלנו עם אותן סיבות, כמו שמירה על שלום הציבור, ביטחון, טרור, מוסר ציבורי ובריאות הציבור, לא יכולים לשלוט במדינה", אמרו המארגנים. "הדרישות שלנו הן חיוניות למדינה שומרת חוק כדי שיהיו לנו זכויות אזרח שוות".

העצרת אתמול נערכה כשבוע אחרי ניצחון האופוזיציה בבחירות לראשות העיר, גם בסיבוב החוזר שכפתה מפלגת השלטון של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. ראש העיר החדש, אקרם אימאמולו, אמר כי הוא תומך במצעד ואמר כי יש לאפשר קיומה של כל הפגנה, כל עוד היא אינה אלימה. הוא הוסיף כי הוא ישאל את המושל מדוע נאסרו המצעדים עד עתה.

לקריאה נוספת:
ההפסד הכפול של ארדואן סודק את חומת הסולטנות
דרמה בבחירות באיסטנבול: מועמדו של ארדואן הפסיד פעם נוספת

מצעד הגאווה באיסטנבול טורקיה, יוני 2019. רויטרס
סירבו להתפזר בתום המצעד. הצועדים באיסטנבול, אתמול/רויטרס

במהלך סוף השבוע, כמה עיריות בשליטת האופוזיציה ברחבי טורקיה הביעו הודעות תמיכה בזכויות הקהילה בחשבונות הרשתות החברתיות שלהם, וכמה משכונות איסטנבול הביעו גם הן תמיכה במצעד. איסטנבול נחשבת באופן מסורתי כמקום בטוח יחסית לחברי הקהילה הגאה בטורקיה.

על אף שטורקיה אינה אוסרת על יחסים חד-מיניים, יש עוינות רבה ביחס לקהילה ברחבי החברה הטורקית. גם בעיר הבירה אנקרה ובעיר החוף של איזמיר, העיר השלישית בגודלה במדינה, נאסר על קיומם של מצעדי גאווה דומים.

החירויות האזרחיות בטורקיה נתונות ללחץ גובר מאז ניסיון ההפיכה הכושל ביולי 2016. מאז, 77 אלף איש נעצרו וכ-160 אלף הודחו מתפקידם בשל קשריהם לכאורה לקושרים נגד ארדואן. מבקריו אומרים כי מפלגתו האסלאמיסטית לא פעלה להרחבת זכויותיהם של המיעוטים, הקהילה הגאה והנשים. הממשלה, לעומת זאת, טוענת כי היא שיפרה את זכויות האזרחים תחת שלטונה בן ה-16 השנים.

עוד באותו נושא

הנקמה של ארדואן? פוליטיקאית בכירה באיסטנבול נאשמת ב"העלבת הנשיא"

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה באיסטנבול טורקיה, יוני 2019. רויטרס
מצעד הגאווה באיסטנבול טורקיה, יוני 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully