וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זרקנו את עצמנו לרצפה": הרגעים האחרונים של רונן שנרצח במקסיקו

אלקסיס אביירו שהשתתף בפסטיבל בסן לואיס שבו נהרג דיי ג'יי רונן דהן, שחזר את רגעי האימה. "חמושים לבושים במדי צבא נכנסו למקום והחלו לירות לכל עבר", תיאר. "לא ידעתי אם אשאר בחיים". בשיחה האחרונה עם אמו אמר רונן: "בא לי להיות כבר בבית"

עריכה: ניר חן

רצח הישראלי בפסטיבל במקסיקו - כל הפרטים

  • תושב מקסיקו שהשתתף במסיבה: "חמושים במדי צבא החלו לירות לכל עבר"
  • אמו של רונן על שיחתם האחרונה: "הוא אמר 'בא לי להיות כבר בבית'"
  • האם פנתה למשרד החוץ וביקשה: "להביא אותו כמה שיותר מהר"
  • קונסולית ישראל במקסיקו והמחלקה לישראלים בחו"ל מסייעים בהעברת גופתו

מאות חברים וקרובי משפחה הגיעו לחיפה כדי לנחם את משפחתו של הדי ג'יי רונן דהן בן ה-45 שנרצח אתמול (שבת) בפסטיבל מוזיקה בסן לואיס שבמרכז מקסיקו בעת שהופיע. אלקסיס אביירו תושב מקסיקו שהשתתף בפסטיבל, סיפר לוואלה! NEWS על רגעי האימה. "היינו בפסטיבל ולפתע אנשים חמושים לבושים במדי צבא מקסיקנים נכנסו למקום, הם החלו לירות לכל עבר וללא משמעות ספציפית", שחזר אביירו.

לדבריו, "רונן בדיוק תקלט באותם רגעים והם ירו בו ובעוד אדם. אנשים נפצעו ואז האנשים החמושים ברחו מהמקום. אנחנו זרקנו את עצמנו לרצפה, ויריות נשמעו מכל כיוון. היה פחד גדול. לא ידענו מה יכול לקרות לי, לא ידעתי אם אני אשאר בחיים". על פי הדיווחים בכלי תקשורת מקומיים חמושים הגיעו למקום, פתחו באש, וגרמו למותם של לפחות שני בני אדם ולפציעתם של כמה נוספים. הרשויות במדינה פתחו בחקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
די ג'יי ישראלי נורה למוות בפסטיבל מוזיקה במקסיקו

ג'נט דהן אימו של הדי ג'י שנרצח במקסיקו. שלומי גבאי
בשיחתם האחרונה סיפר שהוא מתרגש לקראת הפסטיבל. ג'נט דהן עם תמונת בניו של רונן, היום/שלומי גבאי

"איבדתי את הבן שלי", התייפחה הבוקר האם בביתה בחיפה. היא סיפרה כי בנה שאף לחזור לארץ אחרי יותר מ-20 שנה של פעילות אינטנסיבית בחו"ל כדי לעסוק בישראל במוסיקה שהפכה אותו למבוקש באירועי המונים סביב לעולם. היא הציגה מסרון ששלח לה רק לפני עשרה ימים. "הכל בסדר חיים שלי, בא לי להיות בבית, אין לי כוח כבר לחיים האלה", כתב לה.

ג'נט הוסיפה כי רונן תכנן לעבוד בשתי מסיבות נוספות ולאחר מכן לבלות קצת זמן איכות עם ילדיו בארץ. "הוא היה איש מוזיקה שאהב לנגן ואהב ליצור. הוא נסע לכל מקום שקראו לו, מברזיל למקסיקו ויפן. הוא תיקלט בכל העולם".

שיחת וואטסאפ בין רונן דהן לג'נט דהן אימו של. באדיבות המשפחה
"אין לי כוח כבר לחיים האלה". השיחה האחרונה עם האם בווטצאפ/באדיבות המשפחה

שיחת הטלפון האחרונה של השניים התקיימה ביום שישי האחרון, בוקר ההופעה. היא שמעה ממנו כי הגיע למקום והוא נרגש לקראתה אך מעוניין כבר להגיע לישראל לביקור. "הכול היה בסדר, הוא סיפר שהוא נוסע לאיזו עיר לתקלט ושהוא כבר רוצה להגיע לישראל וייצור איתי קשר משם. כל יום הוא היה מדבר איתי. אתמול הוא לא התקשר כל היום אז אמרתי בטח היה עסוק. בטח מתקלט. פה זה יום, שם זה לילה והשעות לא אותו הדבר", היא תארה.

את ההודעה המרה על מותו קיבלה אמש לקראת חצות. "בסביבות 17:00 אחותי התקשרה לשאול מתי יצרתי קשר איתו ואמרתי לה את זה אז היא התחילה לאט לאט לספר לי שהייתה מסיבה והיו בעיות והיה ירי והיו פצועים ושאנחנו צריכים להתחיל לעשות טלפונים. מפה זה התחיל להתגלגל. לנו לא הודיעו כלום. הכול ברשתות ואיזו הודעה קצרה שראינו בטלוויזיה שדי ג'יי חיפאי נרצח במקסיקו. המשטרה לא אמרה הרבה. שמענו על האירוע, אבל הייתה לי תקווה, שאולי יש איזו טעות, שאולי הוא אחד הפצועים. קיוויתי שזה לא יהיה מוות".

רונן דהן ואימו ג'נט דהן בשבדיה. באדיבות המשפחה
חלם להצליח גם בישראל. רונן וג'נט דהן/באדיבות המשפחה

האם הוסיפה בעצב כי כעת היא רוצה שיביאו את גופתו לישראל כי "שלא יישאר שם". היא פנתה למשרד החוץ וביקשה כי יסייע במה שאפשר כדי "להביא אותו כמה שיותר מהר". במשרד החוץ ציינו כי מרגע קבלת ההודעה על האירוע במקסיקו, המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ בקשר עם משפחתו של דהן. קונסולית ישראל במקסיקו עידית דוידוביץ והמחלקה לישראלים בחו"ל מסייעים בהעברת גופתו לישראל.

על כך שבנה חי במשך שנים בחו"ל וחילק את זמנו בין הופעה למסיבות טבע ופסטיבלים אמרה האם כי "הוא היה ראש של מוסיקה, הוא לא פחד מכלום, הוא לא התעסק בשום דבר שהוא מסוכן. כולם אהבו אותו ולא היה לו עניין עם אף אחד". לצד החיים בסצנת המוזיקה בחו"ל תארה האם את בנה כאיש משפחה שהקפיד לשלב ביקורים בישראל. לבנה שני ילדים מנשואיו בשבדיה ולדבריה, הוא תכנן לנסוע לבקר אותם בשבדיה ולאחר מכן לשוב לארץ.

רונן דהן ובנו ים בשבדיה. באדיבות המשפחה
"הוא לא פחד מכלום". רונן ובנו ים/באדיבות המשפחה

לרונן אחות אחת, ואביו, אלי דהן, שהיה ימאי, מת לפני שנים. רונן ביקר לפני כחודש בארץ, ורק בשבוע שעבר חגג את יום הולדתו. הוא התחיל את דרכו כבר בגיל 16, כשלמד בבית הספר לאומנויות "רעות", ובמקביל יצר והתפתח מוסיקלית. הוא עזב את הארץ לטיול אחרי צבא במזרח, והמשיך משם את מסע החיים שלו.

"הוא חגג את החיים, חלם לחזור לארץ ולפרוץ עם המוזיקה"

את מוזיקת הטראנס גילה דהן בשנות ה-90 המוקדמות, בעת שביקר בהודו. לאחר מכן עבר דהן ללונדון, שם ספג השפעות מסצנת הטראנס המקומית, מה שהביא אותו חזרה לגואה שבהודו, למסיבות התיירים על החוף. דהן עובר לביירון ביי שבאוסטרליה, שם התקבל לעבודה כשדרן רדיו בתחנת BayFM והפך לדי ג'יי קבוע בכמה מועדונים בסביבה. בנקודת זמן זו, החליט דהן להשקיע בכתיבת מוזיקה מקורית. הוא חזר לישראל, אימץ את שם הבמה Perplex, והוציא שמונה אלבומים בלייבלים שונים.

"הוא חגג את החיים", אמרו מכריו. בת הדודה שלו, אמילי בן חמו, סיפרה בגאווה על "המסיבות הגדולות ביפן, בברזיל ובמקסיקו בהן הופיע". היא אמרה כי "מביני דבר בארץ מאד העריכו את המוזיקה שלו אבל את ההצלחה הגדולה נחל בחו"ל", והוסיפה כי "למרות ההצלחה שלו בעולם הוא תמיד חלם לחזור ארצה ולפרוץ פה עם המוסיקה שלו", אמרה בן חמו.

רונן דהן. עיבוד תמונה
נורה בעת שתקלט בפסטיבל. דהן/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully