וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורים במהומות במזרח ירושלים על רקע מותו של הצעיר הפלסטיני

מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

30.6.2019 / 9:33

המשטרה התעמתה עם מפגינים בעיסאוויה ובשועפאט, שהתפרעו בתגובה למותו של בן ה-20 ביום חמישי האחרון. שישה נעצרו בחשד למעורבות בעימותים ובגרימת נזק לרכבת הקלה. שני שוטרים וכ-15 פלסטינים נפצעו

קרדיט: silwanic.net

עימותים התרחשו אתמול (שבת) בשעות הערב בין כוחות הביטחון לתושבים בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים. במהלך הפרות הסדר שארעו במחסום שועפאט וראס אל-עמוד ואף כוונו נגד הרכבת הקלה, הושלכו לעבר הכוחות אבנים, חפצים וזיקוקים. זאת בתגובה להריגתו של בן ה-20 מירי שוטר ביום חמישי האחרון, לאחר ששיגר זיקוקים לעבר כוחות הביטחון.

מהמשטרה נמסר כי כוחות הביטחון פעלו אל מול הפרות סדר במזרח ירושלים. בתוך כך, עצרו הכוחות שישה חשודים שעל פי החשד לקחו חלק פעיל בהפרות הסדר, שכוונו גם נגד הרכבת הקלה, לה נגרם נזק במספר שמשות. עוד נמסר כי במהלך הפעילות נפצעו קל שני שוטרים שקיבלו טיפול רפואי.

לפי דיווחים פלסטינים הסהר האדום כי העניק טיפול רפואי ל-15 פצועים מירי כדורי גומי בעיסאוויה. עוד דווח כי התפרעויות התרחשו גם בבית החולים אל-מקאסד במזרח העיר, שם מוחזקת גופתו של הצעיר, ושני מפגינים נעצרו על ידי צה"ל לאחר שפשט על המקום. מהדיווח עלה כי נערך דיון בבקשת משפחתו לנתיחת הגופה בנוכחות רופא פלסטיני, וכי למשטרה ניתנה ארכה לתגובה עד להיום בשעה 12:00 בצהריים.

עוד בוואלה! NEWS
חשד לפשע שנאה בירושלים: כתובות נאצה וניקוב צמיגים בעיסאוויה
חיילים תועדו נמלטים ממיידי אבנים ביו"ש; צה"ל: הסרטון ערוך

הצעיר ההרוג מירי של צה"ל במזרח ירושלים 27 ביוני 2019. אתר רשמי
מוחמד עביד שנהרג מאש צה"ל בעיסאוויה/אתר רשמי

ביום חמישי האחרון, הפגינו כ-150 איש, ישראלים ופלסטינים, בכניסה לשכונת עיסאוויה בעקבות פעילות שעורכת המשטרה בשכונה מזה כשבועיים. מהמשטרה נמסר אז כי הפרות הסדר לוו ביידוי אבנים וירי זיקוקים. כמעט מדי יום מגיעים כוחות גדולים לשכונה ומבצעים פעולות אכיפה, בחלק מהפעמים פרצו עימותים בין התושבים לשוטרים. על השלטים נכתב בין היתר, "די לענישה הקולקטיבית" ו"די לאלימות המשטרתית".

עוד באותו נושא

צעיר פלסטיני נהרג מירי שוטרים במזרח י-ם; עימותים פרצו במקום

לכתבה המלאה
שוטרי משמר הגבול בבית החולים אל-מקאסד במזרח ירושלים - 30/6. אתר רשמי
חיילי מג"ב בבית החולים אל-מקאסד, בו מוחזקת גופת הצעיר, הלילה/אתר רשמי
חיילי צה"ל בפעילות במזרח ירושלים הלילה - 29/6. אתר רשמי
חיילי צה"ל בפעילות במזרח ירושלים, הלילה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully