וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסדר הטיעון ב"חתונת הדמים": "סכסוכים לא פותרים ברצח"

27.6.2019 / 12:28

בית המשפט אישר את הסדר הטיעון של אבי ביטון ושני בניו, שנאשמו בהריגת פדל בחתונת הדמים לפני שנתיים. האב ובנו ירצו שש שנות מאסר. "ההר הוליד עכבר", אמר האב. בן נוסף, החתן באירוע, צפוי להשתחרר בקרוב שלוש שנים ממעצרו. אימו של פדל: "סומכת שזה העונש המקסימלי"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל היום (רביעי) את הסדר הטיעון המקל, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נגד הנאשם המרכזי, אבי ביטון, בתיק חתונת הדמים בה נהרג אלמוג פדל. הנאשם מיעט לדבר לאחר החתימה על ההסדר ולבסוף אמר כי "בסוף ההר הוליד עכבר. כל השקרים של משטרת ישראל, בסך הכל רצו לגרור אותי לכל החיים. אני עוד תשעה חודשים הולך הביתה, הבן שלי גם משתחרר". על פי הסדר הטיעון, הוא ובנו ירצו כל אחד שש שנות מאסר ובנו הנוסף צפוי להשתחרר שלוש שנים ממעצרו.

אימו של פדל, אווה, אמרה לאחר קבלת הסכם הטיעון כי "קיבלנו את הסדר למרות שאנחנו לא שבעי רצון ממנו. זה לא משנה מספר השנים, שנה יותר או שנה פחות לא תחזיר את אלמוג שלנו. אני סומכת על בית המשפט שזה העונש המקסימלי שיכל לתת לנאשמים. מקווה שאלו שמשתחררים יפיקו מכך את הלקחים שקונפליקטים וסכסוכים לא פותרים ברצח, זו לא הדרך".

עוד באותו נושא בוואלה! NEWS:
שנה וחצי מ"חתונת הדמים": הנאשמים בהריגה חתמו על הסדר מקל
"חתונת הדמים" בפרדס חנה: האב ובניו הואשמו בהריגה ולא ברצח
הרצח בפרדס חנה: אב החתן חשוד שהזמין את הקורבן לסולחה ודקר אותו למוות

הסדר טיעון חתונת הדמים,  יוני 2019. שלומי גבאי
"מקווה שאלו שמשתחררים יפיקו את הלקחים". אבי ביטון ובניו בבית המשפט המחוזי/שלומי גבאי

היא הוסיפה כי "האני מודה הזה, זה לקיחת אחריות על המעשה שעשו. מכאן אפשר לחתום את התיק הזה ולהשאיר אותו מאחור. לא הייתה לנו יכולת להשפיע על גזר הדין ועל המשפט, זאת לא תביעה פרטית שלנו אלא של המדינה. בטיעונים לעונש אגיד את כל מה שאני חושב".

עורכי הדין, דורון נוי, יהלי שפרלינג ותומר נווה, המייצגים את משפחת ביטון, אמרו לאחר הסדר הטיעון כי "צריך להעריך את האומץ והיוקרה של בית המשפט שיכל לעמוד מול המשפחה ולהגיד 'אנחנו מסיים את המשפט הזה עם ענישה מקלה ביותר'. ענישה שהגיע מראיות חלשות בתיק. העדים בתיק קרסו אחד אחד על הדוכן, אחד אפילו הודה כי הוא שקרן פתולוגי".

עו"ד טלי איזנברג, שייצגה את משפחתו של אלמוג ז"ל מטעם תכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי עבירות המתה) של הסיוע המשפטי: "היום הגיע הקץ לשלוש שנים של שקרים והכחשות מצד נאשמים, שמנסים להתחמק מאחריות. הקלות הבלתי נסבלת של אלימות נוראית, של לקיחת חיי אדם צעיר בצורה אכזרית, חייבת לקבל מענה ברור וחריף מצד מערכת המשפט".

עו"ד הדס גבריאל-זני, ממונה ארצית על נפגעי עבירה בסיוע המשפטי, במשרד המשפטים: "משפחתו של אלמוג ז"ל נאלצת להתמודד לא רק עם האובדן הנוראי, אלא גם עם ההליך המשפטי שמתנהל. הסיוע המשפטי מייצג את המשפחה - ומשפחות נפגעי עבירות ההמתה נוספים - במסגרת תכנית סנ"ה, מלווה אותם לאורך ההליך המשפטי ואף מעניק סיוע בכל ההליכים הנלווים. אנו מקווים כי מערכת המשפט תפעל להבטיח צדק ראוי למען המשפחה ולזכרו של אלמוג".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: הסדר טיעון מקל לנאשמים בהריגה ב''חתונת הדמים''

לכתבה המלאה
אלמוג פדל שנרצח בחתונה בחדרה. מתוך חומרי החקירה, מערכת וואלה! NEWS
"שנה יותר או פחות לא תחזיר אותו". אלמוג פדל שנהרג למוות מדקירות בחתונה/מערכת וואלה! NEWS, מתוך חומרי החקירה

אב משפחת ביטון ירצה שש שנות מאסר ובנו תמיר ירצה גם הוא שש שנים. בנו הנוסף, ירין שהיה החתן באותה חתונת הדמים, ירצה שלוש שנות מאסר. המשמעות היא שהוא ישתחרר באופן מידי, שכן הוא כבר עצור מעל 33 חודשים. בחישוב הפחתת הימים המנהליים הוא כבר אמור היה להשתחרר, אולם מכיוון שביצע את העבירות המיוחסות בהיותו מתחת לגיל 21 חייב להיות מוגש תסקיר שירות המבחן לגביו.

הסדר הטיעון הנוכחי הושג שנה לאחר שהנאשמים חזרו בהם מהודאתם בכתב האישום המתוקן וביטלו את הסדר טיעון המקל הקודם שהוצע להם. אולם, בפעם השנייה השיגה משפחת ביטון הסדר טיעון שמקל איתם אף יותר מהסכם הראשון.

בשנה שעברה, חזרו בהם האב ושני בניו מהסדר הטיעון המקל שחתמו עם פרקליטות מחוז חיפה לפיו אמורים היו לרצות שנות מאסר מועטות. פרקליטי הנאשמים, עו"ד נוי ושפרלינג, הגיעו להסכמה עם נציגי פרקליטות מחוז חיפה בדבר עסקת טיעון מקלה אף יותר, לפיה ירצה הנאשם המרכזי - האב, שעל פי כתב האישום דקר למוות את פדל, שש שנות מאסר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully