וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוברחו במזוודות: 5,000 צבים נתפסו בשדה התעופה במלזיה

פקידי המכס בשדה התעופה בקואלה למפור עצרו שני אזרחי הודו, לאחר שבבדיקת המזוודות שלהם נמצאו כ-5,255 צבים בני יומם מסוג צבגון אדום-אוזן. גורמים רשמיים מסרו כי בכוונת החשודים היה למכור אותם כחיות מחמד בארצם. החשודים עושיים לקבל עונש של כחמש שנות מאסר

השוטרים בשדה התעופה במלזיה עם הצבים שנמצאו. 26 ביוני 2019. AP
שוטרים בשדה התעופה במלזיה עם הצבים שנמצאו/AP

יותר מ-5,000 צבים בני יומם נתפסו בשבוע שעבר בשדה התעופה בקואלה למפור שבמלזיה. גורמי המכס בשדה עצרו שני אזרחי הודו לאחר שבבדיקת מזוודותיהם נמצאו בתוך הכיסים הפנימים כ-5,255 צבים צעירים מסוג צבגון אדום-אוזן. החשודים עשויים לקבל עונש כספי ואף מאסר של כחמש שנים.

גורמים רשמיים אמרו כי שווי הצבים מוערך בכמעט 13 אלף דולרים וכי לחשודים, בני 30 ו-42, לא היו אישורים להחזקת הצבים וכוונתם הייתה למכור אותם כחיות מחמד בהודו. מלזיה נחשבת לנקודת מעבר מרכזית עבור מבריחי חיות הבר, שבדרך כלל ממשיכים משם לסחור במדינות נוספות באסיה. הצבים הועברו לאחריותם של פקידי חיות הבר.

עוד בעולם:
חמינאי: לא ניסוג למרות הסנקציות האכזריות של ארה"ב
גל החום באירופה: בצרפת סוגרים בתי ספר, בגרמניה נוסעים ערומים
תעלומה בארה"ב: מי השאיר תינוקת בשקית פלסטיק ביער?

הצבים מסוג צבגון אדום-אוזן שנמצאו בכיסי שתי מדווזות בשדה התעופה במלזיה. 26 ביוני 2019. AP
הצבים מסוג צבגון אדום-אוזן שנמצאו בכיסי שתי מדווזות בשדה התעופה קואלה למפור/AP

בכיר במכס בשדה התעופה, זולקורנין מוחמד יוסף, סיפר כי זה המקרה הראשון מסוגו שקורה השנה. "שני אנשים נעצרו בשבוע שעבר לאחר שנחתו מגואנגג'ואו שבסין בנמל התעופה במלזיה", אמר יוסף. "אנחנו לא יכולים לקבוע אם מדובר בכמות דומה או גדולה יותר בהשוואה למקרים דומים בעבר. אבל זו בהחלט כמות גדולה למדי שנמצאה בשתי מזוודות באותו הזמן".

לפי האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע, צבים מסוג צבגון אדום-אוזן הם הצבים הפופולריים ביותר בשוק הסחר בחיות מחמד. בכמה בתי גידול הם מוגדים כפולשניים וניתן למצוא אותם בטבע כתוצאה מכך ששוחררו על ידי הבעלים שלהם או ברחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully