וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכנו לעולם שלישי": רומא שוקעת תחת ערימות הזבל

26.6.2019 / 11:49

משבר האשפה בבירת איטליה הולך ומחריף, ורופאים מזהירים מהסכנות הבריאותיות הטמונות בכך. המצב החמיר תחת ראשת העיר הנוכחית, והתושבים - וגם התיירים - זועמים: "אי אפשר לצאת החוצה בגלל הצחנה". בעירייה מודים: "הבעיה לא תיפתר בקרוב"

צילום: מתוך ה-youtube של Radio Radio TV
ערימות אשפה ברחובות רומא, איטליה, 24 ביוני 2019. AP
שריפת האשפה עלולה להחמיר את המצב עוד יותר. זבל ברחובות רומא/AP

רופאים ברומא מזהירים מסכנות בריאותיות כתוצאה מערימות האשפה ברחובות העיר, על רקע משבר הזבל החדש בבירת איטליה שהחומר בשל החום הכבד. העיר סובלת מבעיית אשפה ארוכת שנים, ואין בשטחה אתר גדול לטיפול ב-1.7 מיליון טונות של אשפה המיוצרים מדי שנה, מאז סגירת אתר הפסולת מלגרוטה ב-2013.

ראשי עיר ממפלגות שונות לא הצליחו לפתור את הבעיות, שהחריפו בצורה דרמטית מאז שווירג'יניה ראגי ממפלגת "5 כוכבים" הפופוליסטים נבחרה לתפקיד לפני שלוש שנים. תושבי רומא והתיירים הרבים המגיעים אליה זועמים ומתוסכלים מערימות הזבל המאיימות על בריאותם ופוגעות בתדמית העיר.

"הפכנו לעולם שלישי, רביעי", אמרה רוזנה פרנצה, תושבת רומא. "גברת ראגי צריכה לסייר כאן מדי פעם, משום שבשכונה שלה, שבה הייתי, הכול מסודר". תושבת אחרת בעיר, שהזדהתה רק בשם אלסיה, אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי חולדה חלפה לידה ושהיא אפילו לא יכולה לצאת החוצה בשל הסירחון הרב.

ערימות אשפה ברחובות רומא, איטליה, 24 ביוני 2019. AP
"גברת ראגי צריכה לסייר כאן מדי פעם"/AP

ד"ר רוברטו וולפה, מהמועצה למחקר לאומי, אמר כי בעלי חיים כמו כלבים, חתולים, עכברושים ואפילו ציפורים, כמו שחפים, מהווים סיכון גדול על בריאות הציבור משום שהם נוברים בזבל ומפיצים בקטריות מזהמות דרך הצרכים שלהם. "הסיכון הגדול עבורנו הוא כשאנחנו יוצאים וזורקים את הזבל", הזהיר. "יש סכנה גדולה לקחת את הזיהום בחזרה הביתה. לכן, חשוב לשטוף את הידיים שלנו כמו שצריך לאחר מכן". וולפה גם דחק בתושבים זועמים שלא להצית את ערמות האשפה, משום שלדבריו זה רק יחריף את הסכנות הבריאותיות דרך זיהום דיוקסין, העלול לגרום לסרטן.

בכירי העירייה, שלעתים קרובות חלוקים לגבי הפתרונות האפשריים למבשר המתמשך, מסכימים על דבר אחד: בעיית הזבל צריכה פתרון לטווח הארוך.

"בואו נהיה כנים, שום תכנית לא תפתור 60 שנה של ניהול כושל בתוך שנה אחת", אמר מרקו קצ'ייאטורה, שעומד בראש ועדה מקומית המטפלת בענייני הסביבה. "הבה נספר לתושבים את האמת: אנחנו בני אדם. המצב הקשה הזה לא יכול להיפתר בטווח הקצר".

עוד באותו נושא

איטליה: פעוט מת בניתוח ברית מילה במרכז מהגרים

לכתבה המלאה
ערימות אשפה ברחובות רומא, איטליה, 24 ביוני 2019. AP
"שום תכנית לא תפתור 60 שנה של ניהול כושל בתוך שנה אחת"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully