וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של בן ה-9 בחוף הים: בכירים בעיריית בת ים נחקרו בחשד לרשלנות

23.6.2019 / 16:35

תיק חקירת מותו של טימופי אשוריטה הועבר למפלג ההונאה של מחוז תל אביב, שחוקריו זימנו בכירים בעירייה בחשד לגרימת מותו ברשלנות. החוקרים בודקים מדוע הוצבו במקום הסלעים שהונחו על גבי פסולת בניין ללא חוות דעת הנדסית

צילום: שלומי גבאי עריכה: עמית שמחה

בכירים בעיריית בת ים זומנו לחקירה | כל הפרטים

  • המשטרה זימנה בכירים בעירייה בחשד לגרימת מותו ברשלנות של טימופי אושריטה בן התשע
  • לפי המידע שבידי החוקרים, הסלעים שהובאו הוצבו ללא היתר
  • המשטרה זימנה הנדסאים כדי לבדוק כשלים טכניים שהובילו לקריסת הסלע
  • ראש עיריית בת ים: "במקום התאונה הייתה הזנחה של שנים"

בכירים בעיריית בת ים נחקרו בסוף השבוע ובכירים נוספים זומנו הבוקר (ראשון) לחקירה בחשד למעורבות בגרימת מותו ברשלנות של הילד טימופי אשוריטה בן התשע במפולת סלעים בחוף הים. חוקרי המשטרה חושדים כי רשלנות של עיריית בת ים היא שהביאה לתוצאה הטרגית. לפי המידע שבידי החוקרים, הסלעים שהובאו לחוף הוצבו על ידי העירייה ללא היתר.

הסלעים הובאו עוד בתקופתו של ראש העיר לשעבר שלומי לחיאני כאשר המטרה הייתה למנוע קריסה של הצוק. העירייה לא הביאה חוות דעת הנדסית כדי להציב את הסלעים לוועדת התכנון הארצית, וועדת התכנון הארצית לבנייה ולא קיבלה ממנה היתר. במשטרה בודקים גם מדוע לא גודר המקום ולא שולט האזור. גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הנחת הסלעים כפי שהונחו בחוף היא בגדר "ביזיון".

בין החשודים נמצא גם מנהל אגף החופים של עיריית בת ים, אשר נחקר בשעות האחרונות באזהרה במשטרת תל אביב ושוחרר בתנאים מגבילים. הוא חשוד בגרימת מותו ברשלנות של הילד בן ה-9. בשעות הקרובות צפויים בכירים נוספים בעירייה להיחקר באזהרה.

עוד בנושא:
"ילד של אהבה": טימופי בן ה-9 שנפל מצוק בחוף בבת ים הובא למנוחות
בעת בילוי עם חברים: בן תשע נפל מצוק בחוף הים בבת ים - ונהרג

טימופי אשורטיה הילד שהדרדר מצוק בחוף בבת ים ,יוני 2019. באדיבות המשפחה
טימופי אשוריטה/באדיבות המשפחה

המסלעה נבנתה על ידי העירייה כשבבסיסה הונחה פסולת בניין; צינורות מים חלודים, אבני שפה של כבישים וחלקי קירות. על פי החשד, המסלעה לא נבנתה על ביסוס ויסודות אלא, על בסיס פסולת בניין שעליה הוצבו הסלעים באופן לא מבוקר.

כמו כן, במשטרה בודקים מי האחראי בעירייה לשרשרת המחדלים. במהלך כל סוף השבוע חקרו חוקרי מפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב שורה של בכירים בעירייה והיום זומנו שורה שלמה של בכירם לחקירה. המשטרה הזמינה למקום הנדסאים ומומחים כדי להכין דוח של זירת האירוע והכשלים הטכניים שהובילו לקריסת הסלע.

טימופי, שהובא למנוחות ביום שישי, הגיע לחוף הים להיפגש עם מדריך בשבט צופי הים שמתנדב בבית ספרו לפני גיוסו לצה"ל. מהבדיקה הראשונית עלה כי בן התשע נשאר במקום עם עוד חבר והשניים ישבו לשוחח בסמוך למדרון. הילד קפץ על סלע שנמצא במקום, ומסיבה לא ברורה הסלע נפל ואיתו טימופי מגובה של חמישה מטרים. מבדיקה ראשונית עולה כי במקום לא היו גדר בטיחות או מעקה.

המבלעה בחוף בבת ים 23 ביוני 2019. אתר רשמי
פסולת הבניין שעליה הונחו הסלעים בבת ים, הבוקר/אתר רשמי

מעיריית בת ים נמסר בתגובה כי "אנחנו סומכים על חוקרי המשטרה שיבצעו את עבודתם במקצועיות ובמהירות, והם יזכו לשיתוף פעולה מלא מעובדי העיריה".

"איך נותנים לאנשים להיות במקום כזה מסוכן?" שאלה אמו בדמעות. "זה יכול לקרות לכל אדם, צריך לסדר את המקום". ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, כתב להוריו של טימופי כי "מאז האירוע יש בי כעס גדול מאוד, כי האסון הכבד הזה לא היה צריך לקרות. במקום שבו טימו נהרג הייתה הזנחה של שנים, וצריך לבדוק למה. נעשו שם בעבר דברים ללא אישור וצריך לבדוק למה. הפעם הראשונה שמישהו התריע וביקש לשקם את המקום הייתה לפני כמה חודשים, כשנכנסנו לעירייה, וגם את זה הממשלה עדיין לא מאשרת לנו". ברוט הבהיר כי "האירוע הזה ייבדק ביסודיות גם על ידינו וגם על ידי המשטרה, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לברר את כל הפרטים הללו עד הסוף".

(עדכון ראשון: 09:50)

המבלעה בחוף בבת ים 23 ביוני 2019. אתר רשמי
פסולת הבניין שעליה הונחו הסלעים בבת ים, הבוקר/אתר רשמי
חוף הים בבת ים בו הדרדר ילד מצוק , יוני 2019. ניב אהרונסון
המקום שבו נפל טימופי אל מותו/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully