וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אנחנו קרובים לפיתרון תעלומת הירח המהבהב בת אלפי השנים?

19.6.2019 / 0:20

האדם כבר הגיע לירח, אבל אף אחד לא הצליח עד כה להסביר מה גורם להבזקי האור שפתאומיים שמופיעים עליו. אלא שמדען גרמני משוכנע שהוא קרוב לפיענוח התעלומה באמצעות מערכת טלסקופית משוכללת

SwiFtSTiDeviL - BEST Transient Lunar Phenomena

כבר אלפי שנים שבני האדם מנסים לפענח את התופעה שבה נראים הבזקי אור על פני הירח - מעין כדורי אור גדולים, ניצוצות צבעוניים או זוהר מקומי שהופיע לכמה שניות ואז נעלם. החל מלפחות 1787 נרשמו תיעודים של האורות המסתוריים הללו. ב-19 באפריל באותה שנה דיווח האסטורונום וייליאם הרשל שראה שלושה אזורים זוהרים באור אדמדם על הירח - והוא פירש אותם כהתפרצויות ווולקניות. מאז ועד היום נרשמו עוד אלפי דיווחים כאלה, כשאפילו האסטרונאוט מייקל קולינס, מצוות אפולו 11 שנחת על הירח, דיווח שראה אזורים מוארים בצורה בלתי הגיונית.

לאיש לא היה הסבר לתופעה הירחית הזו שמתרחשת כמה פעמים בשבוע ולפעמים יכולה להשאיר נקודה שחורה על הירח. ההסברים לה נעו ממטאורים, לדליפות גז, רעידות אדמה ועד חלליות של חייזרים - אבל לאף אחד לא הייתה תשובה סופית. התופעה הירחית הזו - אלא שאסטרונום מגרמניה טוען כעת שהוא עומד לפתור את התעלומה.

הקאן קיאל הוא פרופסור לטכנולוגיית חלל מאוניברסיטת וירצבורג והוא עובד על פרויקט שעשוי להסביר לנו מה גורם להבזקי האור והחושך הללו של הירח. הוא משתמש במערכת טלסקופית חדישה שנמצאת בסביליה שבספרד ונכנסה לשימוש רק באפריל האחרון. קיאל תיאר את התופעה כהבזקי אור של שניות, למרות שישנם דיווחים שטענו שמדובר בהבזקי אור שמאירים את פני הירח במשך שעות בכל פעם.

עוד בנושא
בתוך עשור נגור בכפרים משוכללים על הירח - וככה הם יראו
האזינו למוזיקה המוזרה ששמעו אסטרונאוטים מהצד האפל של הירח

  • עוד באותו נושא:
  • ירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully