וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחכים שהחשמל ישוב": כאוס בארגנטינה אחרי התקלה חסרת התקדים

17.6.2019 / 9:30

הרשויות במדינה ובאורוגוואי ופרגוואי הצליחו להחזיר את האספקה לרוב התושבים, אך עדיין לא ברור מה גרם לתקלה שהותירה עשרות מיליונים בחשיכה. "העיר היא אסון, אין רמזורים, החנויות לא פתוחות", סיפרה תושבת בואנוס איירס

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

אחרי שעות ארוכות של חשיכה, רשת החשמל שבה לפעול הלילה (שני) ברוב שטחה של ארגנטינה ובאורוגוואי ובפרגוואי. עם זאת, נשיא ארגנטינה מאוריסיו מקרי אמר כי הסיבה לתקלה "חסרת התקדים" עדיין לא ידועה. תוצאות החקירה המלאה לא יהיו אפשריות עוד עשרה עד 15 ימים.

רשת החשמל קרסה אתמול בסביבות השעה 7:00, לפי שעון מקומי, וארגנטינה כולה נותרה בעלטה. התקלה ניתקה גם רוב שטחה של אורוגוואי השכנה מחשמל וכן חלקים מפרגוואי, והשביתה את בית הזיקוק הגדול ביותר במדינה. שר האנרגיה אמר גוסטבו לופטגי אמר אתמול כי הפסקת החשמל החלה במערכת החברור עם אורוגוואי, אבל ציין כי המקור שלה טרם ידוע. "זאת הייתה תקלה שקורית לעתים בארגנטינה ובמדינות אחרות, אבל שרשרת אירועים שהתרחשה לאחר מכן גרמה לשיבוש מוחלט". הוא אמר כי הרשויות לא סבורות כי הייתה זו מתקפת סייבר, על אף שהן לא שוללות שום אפשרות.

מקרי, שמתמודד עם משבר כלכלי חריף וצניחה בסקרים לקראת הבחירות בהמשך השנה, הבטיח "לחקור לעומק" את התקלה. בכמה מחוזות במדינה התקיימו אתמול בחירות, שהתעכבו בשל השיבושים. אוכלוסייתן של ארגנטינה ואורוגוואי מונה כ-48 מיליון איש.

מוכר ממתין ללקוחות במהלך הפסקת חשמל שפקדה את בואנוס איירס, ארגנטינה 16 ביוני 2019. רויטרס
מוכר בחנות בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה/רויטרס

אתמול, במהלך "יום האב", התעוררו תושבי הבירה בואנוס איירס - שבה חיים כ-16 מיליון איש - לעלטה כמעט מוחלטת. הפסקת החשמל שיתקה את התחבורה הציבורית, ניתקה את אספקת המים ושיבשה את רשתות התקשורת והאינטרנט למשך רוב שעות היום.

תורים ארוכים השתרכו בתחנות הדלק המעטות שעוד פעלו בעיר הגדולה ביותר במדינה, והרמזורים התקולים יצרו כאוס ביום ראשון, שבדרך כלל הוא רגוע. "העיר היא אסון, אין רמזורים, החנויות לא פתוחות. זה הרס את 'יום האב'", אמרה ליליאנה קומיס בת ה-75.

ברשתות החברתיות נפוצו שמועות לגבי הסיבות שהובילו להפסקת החשמל, לצד ביקורות נוקבות על מקרי. "מיליוני ארגנטינאים, שנאלץ לשלם תעריפים אסטרונומיים על חשמל לרווחתם של אלו שבשלטון, עדיין מחכים שהחשמל ישוב לבתיהם", כתב אלברטו פרננדס, מועמד האופוזיציה המוביל לנשיאות.

התקלה הנרחבת העלה מחדש גם שאלות לגבי חולשתן של רשתות החשמל בדרום אמריקה, שאינן עוצרות בגבולות המדינות ומחברות חלק מהכלכלות הגדולות ביותר באזור. ברזיל, שסבלה מתקלה דומה ב-2009, ניצלה ככל הנראה מפגיעה משמעותית מהפסקת החשמל אתמול, על אף שהיא מחוברת לרשת של ארגנטינה. דובר של חברת האנרגיה בברזיל (ONS), אמר כי הפסקת החשמל לא השפיעה על המדינה.

עוד באותו נושא

עשרות מיליונים בעלטה: ארגנטינה ואורוגוואי נותקו מחשמל

לכתבה המלאה
עלטה בעקבות הפסקת חשמל שפקדה את מונטווידאו, אורוגוואי 17 ביוני 2019. רויטרס
מונטיבידאו, בירת אורוגוואי בחשיכה, אתמול/רויטרס
עלטה בעקבות הפסקת חשמל שפקדה את מונטווידאו, אורוגוואי 17 ביוני 2019. רויטרס
עלטה בעקבות הפסקת חשמל שפקדה את מונטווידאו, אורוגוואי 17 ביוני 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully