וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו לתקוף בתי כנסת ומסגדים: צרפת פירקה תא ניאו-נאצי

חמישה אנשים נעצרו על ידי הרשויות במדינה והם נאשמים בעבירות טרור. המטרות הספציפיות שלהם לא ידועות, אך החקירה העלתה כי הם תכננו לפגוע בבתי תפילה

לפחות 13 פצועים בפיצוץ בליון שבצרפת; סריקות אחר חשודים/צילום: רויטרס

משטרת צרפת פירקה תא ניאו-נאצי שמואשם בתכנון מתקפות נגד בתי כנסת או מסגדים - כך אמרו אתמול (שלישי) גורמים משפטיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. גורם המקורב לחקירה אמר כי חמישה מחברי הקבוצה, שלה יש אידיאולוגיה קיצונית הקרובה לזו של התנועה הניאו-נאצית, הואשמו בין ספטמבר למאי במעורבות בתכנון המתקפות. "החקירה העלתה כי הם גיבשו מזימה לא מוגדרת לבצע מתקפה, ככל הנראה במקום תפילה", אמר הגורם. הגורמים לא מסרו פרטים על מטרות ספציפיות.

החקירה החלה אחרי מעצרו של חשוד בעיר גרנובל שבדרום-מזרח המדינה, שהואשם באחזקת כלי נשק בספטמבר. מעצרו הוביל ליתר ארבעת החשודים, שניים מהם קטינים. בינואר עברה החקירה ליחידה ללוחמה בטרור וחברי התא הואשמו בעבירות טרור, כולל בהכנת ובהעברת מטענים וחברות בקשר טרוריסטי.

לקריאה נוספת בנושא
צרפת: איש ימין קיצוני נעצר בחשד שתכנן להתנקש במקרון

שוטרים בפעילות באזור ליון, צרפת, 27 במאי 2019. רויטרס
שוטר בפעילות בליון, בחודש שעבר/רויטרס

במקביל למתקפות טרור אסלאמיסטי שפקדו את צרפת מאז 2015 - האחרונה שבהן פיצוץ מטען בליון בחודש שעבר - הרשויות חשפו גם כמה תכניות של פעילי ימין הקיצוני להוציא לפועל מתקפות טרור. בנובמבר נעצרו שישה אנשים בחשד שתכננו לתקוף את הנשיא עמנואל מקרון.

ביולי 2017 הואשם צעיר בן 23 בתכנון להתנקש בחייו של הנשיא בעת יום הבסטיליה. הוא אמר לחוקרים כי הוא רצה לרצוח את מקרון יחד עם "מוסלמים, יהודים, שחורים והומואים". שלושה סכינים נמצאו במכוניתו. ביוני אשתקד נעצרו 13 חברי ארגון קיצוני על ידי כוחות המשטרה ללוחמה בטרור, בחשד שהם תכננו לתקוף מוסלמים.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully