וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח במרכז מאלי: כמאה איש נהרגו במתקפת חמושים

חמושים פשטו על עיירה שבה חיים בני הדוגון, המצויים בעימותים עם רועים משבט הפולאני, חודשים אחרי מתקפה קטלנית נוספת בה נהרגו 160 איש

עריכה: שניר דבוש

כמאה בני אדם נהרגו במתקפה לילית בעיירה במרכז מאלי, שבה מתגוררים בני הדוגון - כך אמרו היום (שני) גורמי ממשל וגורמים מקומיים. בלחימה בין חברי הקבוצה האתנית דוגון, שעוסקת בציד, לבין שבטי הרועים של הפולאני, נהרגו מאות בני אדם מאז ינואר. דובר מטעם משרד הביטחון אמר כי זהות התוקפים עדיין לא ידועה. בני הדוגון חושדים שהפולאני מאפשרים לארגונים הקיצוניים לפעול משורותיהם, אך בפולאני מכחישים זאת.

החמושים, שהגיעו מאזור בנקס, פשטו על הכפר שבמחוז סנג'ה הסמוך. "חמושים, ככל הנראה מהפולאני, ירו לעבר האזרחים ושרפו את הכפר", אמר סיריאם קנוטה מהעיירה הסמוכה בנדיאגרה.
ראש מחוז סנג'ה, עלי דולו, אמר לרויטרס כי עד כה נמצאו 95 גופות חרוכות, אבל מניין ההרוגים צפוי להיות גבוה יותר. "מתוך 300 תושבים, רק 50 הופיעו במפקד", אמר.

במרץ, נהרגו יותר מ-150 מבני הדוגון במתקפה של חמושים בעיירה באזור. זאת הייתה אחת המתקפות הקטלניות ביותר אי-פעם במדינה שבמערב אפריקה, שבעקבותיה התפטרה ממשלת מאלי. בנוסף לכך, בשל המצב הביטחוני המדרדר, נדחו הבחירות לפרלמנט עד לשנה הבאה.

לקריאה נוספת:
נשים בהיריון, זקנים וטף: 134 איש נטבחו במרכז מאלי
נשיא צרפת לשעבר הולנד תוחקר על רצח עיתונאים במאלי

רחובות בירת במקו, מאלי, אוגוסט 2018. רויטרס
המצב הביטחוני מתדרדר. תושבים בבירת מאלי, אוגוסט/רויטרס

ארגונים ג'יהאדיסטים הקשורים לאל-קאיעדה ו"המדינה האסלאמית" (דאעש), מנצלים את היריבות האתניות במאלי ובשכנות בורקינה פאסו וניז'ר כדי להאיץ את הגיוסים לשורותיהם ולפעול בשטחים צחיחים ונרחבים שבהם אין למעשה שלטון מרכזי.

צרפת התערבה צבאית ב-2013 במאלי, מושבה לשעבר שלה, כדי לבלום את התקדמות הג'יהאדיסטים מאזורי המדבר בצפון המדינה אל מרכזה. עם זאת, הם הצליחו להתבסס מחדש מאז ולהרחיב את פעילותם למרכז מאלי ולמדינות השכנות. כ-4,500 חיילים צרפתים נותרו באזור הסהל, רובם במאלי. גם לארצות הברית יש מאות חיילים באזור.

  • עוד באותו נושא:
  • מאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully