וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנן להגיע לאירופה: הנוסע הסמוי מטורקיה יגורש מישראל

10.6.2019 / 10:35

הנוסע יגורש בהליך מנהלי של רשות האוכלוסין מבלי שיובא בפני שופט. הוא ניסה להגיע עם ספינת המסחר לאירופה, אולם משהגיעה למפרץ חיפה - פתח בקטטה עם הצוות והצית שריפה באונייה. בעבר ניסה להיכנס לישראל שלא כחוק - אולם הוא נתפס והושב לטורקיה

צילום: דובר צה"ל

הנוסע הסמוי שהסתנן על גבי אוניית המסחר במפרץ חיפה יגורש מבלי שיובא בפני שופט. אוזבאש סידיק בן ה-45, אזרח טורקיה, הובא הבוקר (שני) לבית המשפט השלום בחיפה, אולם אז הוחלט במשטרה, בהתייעצות עם רשות ההגירה והאוכלוסין, כי הוא יגורש.

סידיק נתפס אתמול בתום מבצע מורכב של חיל הים והשיטור הימי, לאחר שהספינה שידרה אותות מצוקה. ככל הנראה הוא עלה על האוניה בטורקיה כנוסע סמוי כדי לצאת מארצו, בכוונה להגיע עמה לאירופה. כשהאונייה עגנה במפרץ חיפה, והוא הבין שיוסגר למשטרת ישראל על ידי הקפטן, התפתחה הקטטה על הספינה והוא הצית אש באוניה. כעת הוא יועבר מהשב"ס למינהל האכיפה ברשות ההגירה והאוכלוסין, לקידום גירושו למולדתו בהליך מנהלי של רשות ההגירה והאוכלוסין.

החשדות שעמדו נגד סידיק - הסתננות וגרימת נזק לכלי שיט. במהלך הלילה הובא החשוד לבדיקות רפואיות ולאחר מכן הוא הושב למעצר. הוא כבר ניסה להיכנס לארץ באותה הדרך שלא כחוק, לפני כארבע שנים - אך נתפס והוחזר לארצו.

לקריאה נוספת:
חיל הים השתלט על האונייה בחיפה; נוסע סמוי נעצר | צפו בתיעוד

תיעוד השתלטות על הספינה - 9 ביוני 2019. דובר צה"ל
מתוך תיעוד ההשתלטות על האונייה, אתמול/דובר צה"ל

מאז שעות הבוקר אתמול כיתרו כוחות חיל הים את ספינת הסחר CANBERRA של חברת MSC האיטלקית שהגיעה למפרץ חיפה. הכוחות פעלו בסיוע מסוקים ויחידות השיטור הימי של מחוז חוף.

גורם המצוי בפרטי הפעולה הסביר כי הסיבה למשך הזמן הרב שנדרש עד לרגע העלייה על הסיפון היא כי עד ההשתלטות לא היה לגמרי ברור בכמה נוסעים סמויים מדובר. כמו כן, נדרש לוודא כי בספינה לא התמקמה חוליית מחבלים חמושה שארבה ללוחמים.

עוד באותו נושא

מעצר על סיפון האונייה: תיעוד ההשתלטות על הנוסע הסמוי בחיפה

לכתבה המלאה
אוניית CANBERRA MSC בנמל חיפה, 9 יוני 2019. עיבוד תמונה
האוניה במפרץ חיפה, אתמול/עיבוד תמונה

סמוך לשעה 03:00 בלילה שידרו אנשי הצוות מהאונייה אותות מצוקה. הדיווח על האירוע התקבל לראשונה במגדל הפיקוח של נמל חיפה, לאחר קריאת חירום בערוץ המצוקה 16 של מערכת SAILOR, רשת התקשורת הלווינית הבינלאומית המשמשת אניות ואסדות בלב ים. על פי אותו דיווח, הנוסעים הסמויים החלו להתפרע על האונייה, שברו חפצים, נכנסו לגשר הפיקוד של הספינה, התבצרו שם ואיימו להצית את האונייה. הקריאה הופנתה לשיטור הימי של מחוז חוף.

נוסעי אוניית CANBERRA של חברת MSC התבצרו עם אנשי צוות ואיימו בהצתה. עיבוד תמונה
נוסעי אוניית CANBERRA של חברת MSC התבצרו עם אנשי צוות ואיימו בהצתה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully