וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומו של חודש הגאווה: המשטרה פשטה על סאונה גאה בת"א

8.6.2019 / 14:10

כוחות משטרה גדולים פשטו על הסאונה, המהווה בין השאר מקום מפגש דיסקרטי עבור הומואים בתל אביב. לטענת המשטרה, בפשיטה נתפסו סמים מסוגים שונים. בעל המועדון ועובד נעצרו, 14 בני אדם עוכבו לחקירה. זעם בקהילת הלהט"ב: "החלטה שגויה"

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: תומר לוי

המשטרה פשטה הלילה (שבת) על סאונה של קהילת הלהט"ב, עצרה את בעל המקום ואחד העובדים, ואף עיכבה לחקירה 14 בני אדם לאחר שבכליהם נמצאו סמים מסוגים שונים. הפשיטה נערכה בהשתתפות כוחות רבים שכללו שוטרים, בלשים וכן כלב לאיתור סמים.

הסאונה, המשמשת גם כמועדון לילה, מהווה אחת מנקודות המפגש המרכזיות עבור הומואים בתל אביב. מאחר שרבים ממבקריה בארון ואינם חושפים את זהותם המינית - מדובר במקום דיסקרטי ורגיש. עם זאת, בתיעוד שהעבירה המשטרה נראים החוקרים פושטים על המלתחות, ועורכים חיפושים בלוקרים וכן בחדרים השונים, בעוד שהמבלים עוטים מגבות.

לטענת המשטרה, בחיפוש שנערך במקום אותרו סמים מסוגים שונים - קוקאין, קריסטל מת', מריחואנה, חשיש, אקסטזי וסמים נוספים במשקלים שונים, חלקם גלויים וחלקם מוסלקים. בהמשך היום ובהתאם להתפתחות החקירה, יובאו העצורים לבית משפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. במשטרה ציינו כי המועדון נסגר לאלתר ובהמשך יזומנו בעליו לשימוע שבו יוחלט על המשך הצעדים כנגדם.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפים הפגינו בת"א במחאה על ביטול פסטיבל הטראנס בצפון; 15 נעצרו
בית המשפט העליון ביטל מסיבת טבע בדרום: "חשש לסחר בסמים"

פשיטת המשטרה בסאונה תל אביב - 8 יוני תל אביב. חטיבת דובר המשטרה
הפשיטה המשטרתית בסאונה, הלילה/חטיבת דובר המשטרה

בקהילה הגאה הביעו זעם רב על הפעילות המשטרתית במקום, בשיאו של חודש הגאווה וכשבוע לקראת מצעד הגאווה שיתקיים בתל אביב. "מבלי להיכנס לשיקולים המבצעיים של משטרת ישראל, הבחירה לבצע פשיטה כזו בעיצומו של חודש הגאווה ושבוע בלבד לפני מצעד הגאווה היא בחירה שגויה קטגורית, מיותרת ומזיקה ליחסי האמון בין המשטרה לבין הקהילת הלהט"ב", אמר איתי פנקס-ארד מחזיק תיק הגאווה במועצת עיריית תל-אביב-יפו.

לדברי פנקס-ארד "דווקא על רקע הדיאלוג השוטף והמוצלח שמתנהל בין מנהיגות הקהילה והמרכז הגאה לבין משטרת תל אביב צורמת ההחלטה להלך אימים על תיירים ומקומיים כאחד". הוא הוסיף כי בצאת החג יפעלו לקיום ישיבה עם פיקוד המחוז "על מנת לוודא שאין כוונה או תכניות להיטפל למקומות הבילוי של הקהילה, וכן לוודא שהפעילות המבצעית לא כוללת פגיעה בכבודם של להט"בים כפי שנראה בסרטונים שהופצו".

עוד באותו נושא

מצעד הגאווה 2019 יוצא לדרך: כל האירועים המתוכננים בתל אביב

לכתבה המלאה
פשיטת המשטרה בסאונה תל אביב - 8 יוני תל אביב. חטיבת דובר המשטרה
"להלך איימים". הפשיטה בסאונה, הלילה/חטיבת דובר המשטרה

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר כי "יש להילחם בצריכת הסמים בקהילה ויש הרבה דרכים לעשות זאת. נעשים מהלכים ומאמצים למזער את נזקי התופעה. ארגוני הקהילה, בית החולים איכילוב, הרשות למלחמה בסמים והמרכז הגאה בעיריית תל אביב, בעלי הליינים ופעילים בקהילה לוקחים חלק בעשייה נרחבת על מנת לשפר את המצב ולמנוע מוות מיותר של חברי הקהילה".

"עם זאת", נמסר, "אין אלא לתהות על בחירת הדרך של המשטרה לפשוט על מועדון בשבוע הגאווה ללא רגישות. זו בחירה מזיקה שרק תרחיק מפתרון הבעיה ומחיזוק האמון עם המשטרה. האגודה פנתה למשטרה בדרישה לשתף פעולה עם מוסדות הקהילה ולקדם פגישת חירום".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בעקבות המקרה, הסקת המסקנות והרגישות הנדרשת בטיפול בקהילה הגאה, ביום שני הקרוב תתקיים פגישה משותפת של המשטרה ונציגי הקהילה במטרה להמשיך ולפעול בשותפות להבניית תהליכים למניעת נזקי תופעת השימוש בסמים".

הפסטיבל בוטל, עימותים בין המשטרה למפגינים

האירוע בתל אביב בא לאחר עימותים שפרצו בין המשטרה למפגינים בכיכר רבין בעיר, זאת במחאה על החלטתה שלא לאשר את קיומו של פסטיבל הטראנס "דוף" בחמת גדר בשל חשד לשימוש בסמים במהלכו. בהפגנות נעצרו 15 בני אדם.

אלפים לקחו חלק בהפגנה בכיכר וחלק מהמוחים חסמו את רחוב אבן גבירול לתנועת כלי רכב בקטע שבין צייטלין ודוד המלך. המפגינים נעצרו לאחר שהשליכו בקבוקי זכוכית ואבנים לעבר שוטרים ולא נשמעו להוראותיהם.המשטרה מסרה כי כמה מאות מפגינים המשיכו להפר את הסדר, להתפרע ולחסום נתיבי תנועה ובשל כך הודיע מפקד האירוע כי מדובר בהפגנה לא חוקית וכוחות המשטרה הודיעו על פיזורה.

המחאה החלה לאחר ששלשום, יממה לפני מועד הפסטיבל שאליו כ-4,000 בני אדם כבר רכשו כרטיסים, המשטרה החליטה שלא לאשר את האירוע בשל מידע מודיעיני לפיו יימכרו בו סמים בהיקף משמעותי. בכך בוטל פסטיבל ה-DOOF, שמתקיים כ-15 שנה ברציפות, והיה אמור להמשך מאתמול ועד יום ראשון. מארגני הפסטיבל הגישו לבית המשפט העליון בקשה לעיכוב הצו של המשטרה, אולם זו נדחתה אתמול ובכך בפועל נחרץ גורלו של הפסטיבל. טרם התברר מה יעלה בגורל כל מי שרכשו כרטיסים במכירה מוקדמת.

(עדכון ראשון 12:59)

הפגנה בתל אביב במחאה על ביטול פסטיבל הטראנס דוף, 8 יוני 2019. עיבוד תמונה
מפגינים בתל אביב בעקבות ביטול הפסטיבל, אתמול/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully