וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל לראשי הרשויות בעוטף עזה: "אסור שטרור הבלונים יימשך"

7.6.2019 / 11:42

כוכבי נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ובשדרות בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ואמר כי חלה ירידה בהיקף שיגורי הבלונים והאלימות בגבול. יחד עם מפקד פיקוד הדרום הם שוחחו עמם על האתגרים המשותפים ועל המשך שיתוף הפעולה בין צה"ל להתיישבות. "צריך לתת צ'אנס להסדרה"

צילום: רפי בביאן

בפעם הראשונה מכניסתו לתפקיד, נפגש היום (שישי) הרמטכ"ל אביב כוכבי עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ובשדרות. בשיחה איתם אמר להם הרמטכ"ל כי "אסור שטרור הבלונים יימשך". הרמטכ"ל אמר כי "כרגע אנחנו נותנים צ'אנס להסדרה", ולדבריו חלה ירידה בהיקף שיגורי בלוני התבערה והאלימות בגבול. בנוסף אליו, השתתף בשיחה גם מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, ובה הם שוחחו על האתגרים המשותפים ועל המשך חיזוק שיתוף הפעולה ההדוק בין צה"ל לבין ההתיישבות.

בשבוע שעבר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד עשרה מיילים. זאת, בעקבות הפרחת בלוני תבערה מהרצועה לשטח ישראל. אולם, ביום שלישי השבוע דווח בכלי תקשורת הפלסטינים כי מרחב הדיג הורחב ל-15 מייל. הודעתו של אבו רוקון הגיעה ביום שבו פרצו 13 שריפות בעוטף עזה, לפחות שש מתוכן במועצה האזורית אשכול. במקום פעלו צוותי כיבוי לצד עובדי קק"ל, רשות הטבע והגנים ורבש"צים.

במקביל, דווח השבוע כי לאחר עיד אל-פיטר יחודש סבב השיחות בנושא הפיוס הפלסטיני, לאחר שאלה הופסקו לפני יותר משנה. שלטונות מצרים החלו לשלוח הזמנות בנושא לפלגים הפלסטינים ובפרט לפתח וחמאס. עוד דווח כי חמאס העביר מסרי איום לישראל דרך מצרים בנושא התקדמות ההבנות על הרגיעה ברצועה, ולפיהם העיכוב ביישום הסעיפים והכנסת הכספים לרצועה יבעירו את הגזרה מחדש.

עוד בנושא:
דיווח: פחות משבוע לאחר שצומצם - מרחב הדיג בעזה הורחב מחדש
הג'יהאד האסלאמי: הטלנו מטען על טנק צה"ל בגבול עזה באמצעות רחפן

הרמטכ"ל אביב כוכבי עם ראשי רשויות עוטף עזה 7 ביוני 2019. דובר צה"ל
השיחה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, היום/דובר צה"ל
הרמטכ"ל אביב כוכבי עם ראשי רשויות עוטף עזה 7 ביוני 2019. דובר צה"ל
השיחה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, היום/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully