וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזריק רעל ו"ניסה להציל": אח בגרמניה רצח 85 ממטופליו

6.6.2019 / 11:44

נילס הוגל הוא הרוצח הקטלני ביותר במדינה מאז תום מלחמת העולם השנייה, והוא נשלח למאסר עולם נוסף אחרי שהורשע לראשונה ב-2015. הוא היה מרעיל את המטופלים כדי ליצור לעצמו תדמית של "גיבור" המנסה להציל את חייהם. "אני מתחרט על מעשיי הנוראיים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אח לשעבר בבית חולים בגרמניה נשלח היום (חמישי) למאסר עולם אחרי שהורשע ברצח 85 ממטופליו, במסע ההרג הקטלני ביותר במדינה מאז תום מלחמת העולם השנייה. נילס הוגל בן ה-42, שהזריק למטופליו חומרים קטלניים רק כדי לנסות ולשחק את דמות הגיבור המנסה להצילם, כבר הורשע ב-2015 ונשלח למאסר על שני מעשי רצח אחרים. בשנה שעברה הגישה התביעה אישומים נוספים נגדו על עשרות מקרי רצח נוספים שבהם הואשם.

השופט בבית המשפט באולדנבורג ציין בגזר הדין שלו את "החומרה יוצאת הדופן בפשעיו" של הוגל, שעבד בבית חולים בעיר שבצפון-מערב המדינה בין 1999 ל-2002. לאחר מכן, הוא עבד בבית חולים בעיר הסמוכה דלמנהורסט בין 2003 ל-2005, כשמעשי הרצח התרחשו בין 2000 ל-2005. הגיל של קורבנותיו היה בן 34 ל-96.

אח לשעבר שעבד עמו אמר לעיתון "בילד" כי הוגל כונה "רמבו ההחיאות" בשל הדרך שבה הוא היה דוחף את כולם הצדה כשהיה צורך לבצע החייאה באחד המטופלים. בית המשפט אסר עליו לשוב לתפקיד עד סוף חייו.

לקריאה נוספת על הפרשה
המפלצת מבית החולים: אח בגרמניה הודה ברצח מאה מטופלים

נילס הוגל, אח לשעבר שרצח עשרות מטופלים, בדיון בבית משפט בעיר אולדנבורג, גרמניה, 8 ביוני 2019. AP
נילס הוגל בדיון בבית משפט, היום/AP

על אף שהעונשים בגרמניה אינם מתמשכים, הפסיקה של בית המשפט חותמת כמעט סופית כי הוגל יישאר מאחורי הסורגים גם בתום 15 השנים הסטנדרטיות למאסר עולם במדינה.

במשפט הראשון שלו אמר הוגל כי הוא גרם לדום לב בכ-90 חולים בדלמנהורסט כי הוא נהנה מההרגשה שהוא מסוגל להחיות אותם. בהמשך, הוא הודה בפני החוקרים כי הוא רצח מטופלים גם באולדנבורג. הודאותיו הובילו לחקירת מאות מקרי מוות, כשהחוקרים בחנו גופות של מטופלי עבר. הוא עמד לדין על מאה עבירות של רצח, אך הורשע "רק" ב-85 מהן בשל חוסר בראיות, כשהרשויות חושדות שייתכן שמספר הקורבנות האמתי הוא כ-300.

הוגל אמר כי הוא מתבייש ומתחרט על מעשיו ואמר כי הוא מבין לכמה כאב וסבל הוא גרם ב"מעשיו הנוראיים". בהצהרת הסיכום שלו במשפט, הוא הוסיף בפני קרובי משפחות ההרוגים: "אני רוצה להגיד לכל אחד מכם שאני מתנצל בכנות על כל מה שעשיתי".

במהלך שבעת חודשי המשפט, הודה הוגל ברצח של 43 מטופלים, הכחיש את מעורבותו בחמישה מהם ואמר כי הוא לא יכול לזכור את 52 המקרים הנוספים. "אי אפשר לתפוס את הפשעים שלך", אמר השופט סבסטיאן בוהרמן. "המוח האנושי מתקשה להבין את הקיף הפשעים האלו".

עוד באותו נושא

רצח בבית אבות: הקורבן - בת 92, החשודה ברצח - שכנתה בת ה-102

לכתבה המלאה
נילס הוגל, אח לשעבר שרצח עשרות מטופלים, בדיון בבית משפט בעיר אולדנבורג, גרמניה, 8 ביוני 2019. רויטרס
הולס בבית המשפט, היום/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully