וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלצת מבית החולים: אח בגרמניה הודה ברצח מאה מטופלים

נילס הוגל בן ה-41 כבר מרצה מאסר עולם אחרי שרצח כמה ממטופליו תוך מתן תרופות כדי להרשים את עמיתיו בביצוע החייאות. בחקירתו הוא הודה בעשרות מקרים נוספים שהופכים אותו לאחד הרוצחים הסדרתיים הקטלניים בגרמניה. "אני מתנצל בכנות"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אח לשעבר בגרמניה הודה היום (שלישי) כי הרג יותר ממאה מטופלים, עם פתיחת משפטו החדש. נילס הוגל, בן 41, נתן למטופלים תרופות קטלניות בשני בתי חולים בצפון המדינה בין 1999 ל-2005. התביעה טוענת כי המניע שלו היה הרצון להרשים את עמיתיו דרך החייאת המטופלים שהוא תקף. הוא כבר מרצה עונש מאסר עולם על כמה מקרים שכבר הורשע בהם.

הוגל רצח 36 מטופלים באולדנבורג ו-64 מטופלים בדלמנהורסט הסמוכה. כשנשאל על ידי השופט אם האישומים נגדו נכונים, הוא הודה ב"פחות או יותר" כולם. בכך הפך האח לשעבר לאחד הרוצחים הסדרתיים הקטלניים ביותר בגרמניה שלאחר מלחמת העולם השנייה. משפטו הנוכחי, שאמור להימשך עד מאי לפחות, נפתח אחרי בדיקות רעלים שנעשו בשרידי מטופלים.

קרובי משפחה של המטופלים טוענים כי מערכת הבריאות בגרמניה העלימה עין מהפעילות הרצחנית של הוגל. החוקרים סבורים כי ייתכן שהוא רצח מטופלים נוספים, אך שרף את גופותיהם.

"אני מקווה שהוא יורשע בכל סעיף, כך שתהיה סגירת מעגל מבחינת קרובי המשפחה", אמרה פטרה קליין, שעומדת בראש קבוצת תמיכה במשפחות הקורבנות, שהצטופפו באולם.

נילס הוגל, שבתור אח רצח לפחות מאה מטופלים בבתי חולים, בפתח משפטו בעיר אולדנבורג, גרמניה, 30 באוקטובר 2018. AP
הודה במעשי הרצח. הוגל במשפטו, היום/AP

לפי דיווחים בגרמניה, הרישומים בבית החולים באולדנבורג הראו כי שיעור מקרי המוות וההחייאות כמעט שהוכפלו במשמרות שבהן עבד הוגל, שהורשע לראשונה ב-2008 בגין ניסיון רצח. במשפט השני, בין 2014 ל-2015, הוא הורשע בשני מקרי רצח ובשני ניסיונות רצח נוספים ונשלח למאסר עולם.

הוא אמר אז כי הוא "מתנצל בכנות" ומקווה שהמשפחות יוכלו למצוא שלווה. לדבריו, מעשיו היו "די ספונטניים". עם זאת, במהלך המשפט הוא הודה בפני פסיכיאטר כי הוא רצח לפחות 30 איש. בעקבות זאת הורחבה החקירה, ונבחנו גופות של 130 מטופלים שמתו כתוצאה מבעיות בלב.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully