וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פרץ: "מתנער מההודעות על סמוטריץ', נמשיך להיות שותפים"

6.6.2019 / 11:15

יו"ר איחוד מפלגות הימין פרסם בטוויטר הודעה בעקבות הפרסומים אתמול על עימות בין השניים. "אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, ניכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לכל אורך הדרך". זאת, על אף שאנשיו הקרובים הם שעמדו אתמול מאחורי התדרוכים נגד סמוטריץ'

עריכה: טל רזניק

יו"ר איחוד מפלגות הימין, ח"כ רפי פרץ, דחה היום (חמישי) את הפרסומים על מתיחות בינו לבין יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ'. פרץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף ניסיונות לפצל את אחדות המחנה. אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, אנחנו נמשיך להיות שותפים וניכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לכל אורך הדרך".

את הציוץ בטוויטר פרסם הבוקר פרץ אף שאנשיו הקרובים אליו ביותר עמדו אתמול מאחורי התדרוכים נגד ח"כ סמוטריץ'. זו אינה הפעם הראשונה שבה הוא נקלע לעימות, בגין תדרוכים דומים, ואף בפעמים קודמות הוא התנער מכך.

ח"כ סמוטריץ' הודה לפרץ בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "אף אחד, אבל אף אחד, לא יצליח לפלג בינינו ולקדוח חור בספינה הציונית-דתית. האחדות חשובה יותר מכל דבר אחר. מי שמנסה לעשות את זה חייב למצוא את עצמו בחוץ עוד היום! אחרת זה לא ייפסק. זאת האחריות שלנו ואנחנו חייבים את זה לציבור ולעם ישראל".

לקריאה נוספת
"בית המשפט הוא דיקטטורה": זה מה שחושב השר החדש על מערכת המשפט
נווט הקרב המיוחס: נכדו של ראש הממשלה שרון יקבל כנפי טיס

מפוצלת סמוטריץ' רפי פרץ. ראובן קסטרו
לא העימות הראשון בין השניים. ח"כ פרץ וסמוטריץ'/ראובן קסטרו

אחרי מינויו של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) לשר המשפטים, תקף אתמול סמוטריץ' את יחסו של נתניהו לציונות הדתית ואמר כי "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה, אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים".

מאוחר יותר אמרו גורמים בבית היהודי כי לא ברור מדוע סמוטריץ' "בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות" והבהירו כי היו"ר רפי פרץ הוא המתאים ביותר לכהן כשר החינוך. הגורמים תקפו את סמוטריץ' ואמרו כי "יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ. הבחירה הראשונה היא של ראש הממשלה והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית".

עוד באותו נושא

עימות באיחוד מפלגות הימין אחרי דברי סמוטריץ': "נפיק לקחים"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרץ וסמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת הסכם הריצה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, שאליו הגיעו לקראת הבחירות לכנסת ה-21, נקבע כי האיחוד הלאומי יבחר את התפקיד הבכיר בממשלה ראשון. במידה שיהיה תפקיד אחד, תהיה רוטציה עליו. עם זאת, הגורמים הדגישו כי "ראש הממשלה נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט, כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית".

"ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני, שייערך מיד לאחר הבחירות הקרובות, נפיק לקחים", הוסיפו הגורמים בבית היהודי. "לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות. הציונות הדתית ממשיכה להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט זו הייתה המשימה".

מוקדם יותר, קרא ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מ"גורמים עלומי שם המסתתרים מאחורי הכינוי בכירים בבית היהודי" להזדהות. הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו "שפנים תזדהו" והוסיף כי "אנחנו נמשיך לבנות יחד, את הבית הפוליטי הרחב והגדול של הציונות הדתית, בראשות הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' וכל גורם שיבקש ונצליח לאחד עמו כוחות, להצלחת הציונות הדתית ועם ישראל".

(עדכון ראשון: 10:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully