וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "נתניהו ביקש לדחות את השימוע, מנדלבליט צפוי לסרב"

בחברת החדשות דווח כי ראש הממשלה העביר למנדלבליט בקשה נוספת לדחיית השימוע בתיקיו המתוכנן לתחילת אוקטובר בעקבות הבחירות. על פי ההערכה, היועמ"ש צפוי לסרב, לאחר שבעבר נעתר לבקשת דחיה של פרקליטי ראש הממשלה

עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לדחות את מועד השימוע בענייניו בשל הבחירות - כך דווח הערב בחברת החדשות. על פי הדיווח, מנדלבליט צפוי לדחות את בקשתו של נתניהו, לאחר שכבר דחה את מועד השימוע שאמור היה להתקיים בחודש יולי, לתחילת חודש אוקטובר.

הנחיית היועץ המשפטי לממשלה משנת 2005 היא שקובעת את הכלל בעניין, ולפיה "ככלל, אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבורי או מועמדים, שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום", נכתב.

עוד בוואלה! NEWS:
המבצע של נתניהו באישור היועמ"ש: כרטיסי טיסה למנהטן וקהיר
פשוט כי הוא יכול: כך קובע "המלך" נתניהו את חוקי השכונה ללא הפרעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויתה של נחמה ריבלין בהר הרצל, 5 ביוני 2019. פלאש 90, הדס פרוש, פול צלמים
נתניהו/פול צלמים, פלאש 90, הדס פרוש

בקשת הדחייה היא עוד חוליה בשרשרת הבקשות שהגיש כדי לעכב את ההליך. לאחר הקדמת הבחירות לכנסת ה-21, ביקשו פרקליטי ראש הממשלה ממנדלבליט שלא לפרסם את החלטתו - כלומר, את הזימון לשימוע - לפני הבחירות. מנדלבליט דחה את הבקשה. לאחר מכן ביקשו סנגורי נתניהו כי חומרי החקירה יועברו לחשודים בתיקים רק לאחר הבחירות, מתוך חשש שמרגע שיצאו מידי הפרקליטות, גדול הסיכוי כי יודלפו לציבור - מה שעלול להשפיע על הבוחרים.

מנדלבליט נעתר לבקשה, וחומרי החקירה הועמדו לרשות הסנגורים רק למחרת הבחירות, ב-10 באפריל. עם פרסום החלטתו הודיע מנדלבליט כי השימוע לראש שממשלה ייערך בתחילת יולי.

עוד באותו נושא

השלב הבא אחרי בנט ושקד: פיטורי מנדלבליט בשיטת "עשה זאת בעצמך"

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
מנדלבליט/ניב אהרונסון

במשך תקופה ארוכה נמנעו סנגוריו של ראש הממשלה מלאסוף את חומרי החקירה, משום שנתניהו לא הסדיר מולם את תשלום שכר הטרחה שלהם. עוד בטרם אספו את חומרי החקירה ביקשו הסנגורים לדחות את השימוע, בטענה שהיקף החומרים וסד הזמנים לא יאפשר להם להיערך כראוי. עוד הם טענו כי חשודים אחרים בתיקים בהיקף דומה קיבלו זמני היערכות ארוכים יותר. מנדלבליט סירב לדון בבקשות כל עוד חומרי החקירה לא ייאספו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully