וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן ליועמ"ש: הורה לנתניהו למנות ממלא מקום לתפקיד שר המשפטים

בסיעה פנו למנדלבליט בדרישה שיורה לרה"מ, המכהן כשר המשפטים בפועל, למנות שר זמני לאור התיקים המתנהלים נגדו. נתניהו דוחה את המינוי מאז יום שלישי, וגורמים בסביבתו אומרים שיודיע על זהות השר הערב. ההערכה בליכוד היא שהמועמדים המובילים הם השר אלקין או ח"כ אוחנה

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

סיעת כחול לבן פנתה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה שיורה לראש הממשלה בנימין נתניהו למנות שר משפטים זמני לאלתר לאור שלושת כתבי האישום שהוא שוקל להגיש נגדו. נתניהו, שפיטר את השרה איילת שקד, מכהן כשר המשפטים בפועל מאז שנכנסו פיטוריה לתוקף אתמול.

במכתב כתבו עורך הדין ערן מרינברג ושמעון בראון כי "אין צורך להכביר מילים על הקושי המשפטי הקיים הן מבחינה מהותית והן מבחינת הנראות הציבורית בכהונתו של מי שכבודו הודיע על כוונתו להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעברות חמורות, כשר האחראי על משרד המשפטים שאמון על עשיית צדק והשירות המשפטי הציבורי בישראל".

לקריאה נוספת:
המבצע של נתניהו באישור היועמ"ש: כרטיסי טיסה למנהטן וקהיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויתה של נחמה ריבלין בהר הרצל, 5 ביוני 2019. פלאש 90, הדס פרוש, פול צלמים
נתניהו, היום/פול צלמים, פלאש 90, הדס פרוש

בסביבת נתניהו עדיין מתלבטים לגבי המינוי לשר המשפטים, אך גורמים בסביבתו אומרים שהוא יודיע על זהות המינוי עד הלילה בחצות. נתניהו ניסה בימים האחרונים להפעיל לחץ על השר יריב לוין כדי שיקבל את התיק, אך הוא סירב לקבל את התיק במינוי זמני. לפי ההערכה בליכוד, השר זאב אלקין או ח"כ אמיר אוחנה הם בין המועמדים המובילים לתפקיד.

מנדלבליט הבהיר ביום ראשון לנתניהו כי בשל מצבו המשפטי, הוא נמצא במצב של ניגוד עניינים, ולכן לא יכול לשמש ממלא מקום שר המשפטים. הוא ביקש ממנו למנות שר אחר במקומו תוך 48 שעות. עם זאת, הדד-ליין חלף אתמול ונתניהו טרם הודיע על המינוי.

עוד באותו נושא

פשוט כי הוא יכול: כך קובע "המלך" נתניהו את חוקי השכונה ללא הפרעה

לכתבה המלאה
מסע"ת כחול לבן, גני התערוכה 31 במרץ 2019. שריה דיאמנט, אתר רשמי
גנץ ולפיד/אתר רשמי, שריה דיאמנט

הסיעה פנתה מוקדם יותר ליועמ"ש בדרישה נוספת, שיאסור על נתניהו למנות שגרירי קבע חדשים באו"ם ובמצרים במהלך תקופת הבחירות. זאת, על רקע הדיווחים שנתניהו מתכוון למנות את השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ואת השר איוב קרא לתפקיד שגריר ישראל במצרים.

בפנייה טענו כי בהתאם לפסיקות בית המשפט העליון והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ממשלת מעבר והעומד בראשה אינם רשאים לבצע בתקופת בחירות מינויים פוליטיים מובהקים לשתיים מהמשרות החשובות ביותר בשירות החוץ. הם הוסיפו כי הניסיון למנות את ארדן וקרא לשגרירים בעת הזו "מעלה חשד כבד כי עסקינן במינויים פוליטיים שנועדו לפתור לראש הממשלה בעיות פנימיות ובכל מקרה מציב את הממשלה הבאה בפני עובדה מוגמרת".

על רקע האפשרות שקרא ימונה לשגריר במצרים, קבוצת שגרירים בדימוס יצאו בקריאה למנות את אמירה אורון כשגרירה במצרים, לאחר שמינויה לתפקיד כבר אושר על ידי הנהלת משרד החוץ וועדת המינויים. השגרירים אמרו כי אורון "דיפלומטית ראויה ומוערכת ומומחית ליחסי ישראל מצרים" וטענו: "כשם שלא יעלה על הדעת למנות לתפקיד מנהל מחלקה בבית חולים מי שלא המתמחה והתנסה ברפואה, או למנות אלוף פיקוד בצבא מי שלא הוכשר לכך, גם בראש השגרירות הישראלית בקהיר יש להציב את הדמות המקצועית המתאימה ביותר ולא להעניק אותה כפרס ניחומים".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
מנדלבליט/ניב אהרונסון

הבוקר, לאחר שנתניהו עדיין לא הודיע על מינוי שר משפטים, התנועה לטוהר המידות עתרה לבג"ץ בדרישה שהממשלה תפעל למינוי באופן מידי. זאת, "כדי להימנע ממצב של ניגוד עניינים שבו נתניהו, המואשם בעבירות שחיתות חמורות בכפוף לשימוע, יהיה ממונה על אנשי הפרקליטות ועל היועץ המשפטי לממשלה עצמו".

בתנועה ביקשו מבג"ץ להורות למנדלבליט להנחות את נתניהו לצאת מחופשה כפויה מתפקיד שר המשפטים, עד למינוי שר אחר לתפקיד, ולהימנע מלהפעיל כל סמכות הקשורה בתפקיד זה. "אין לקבל מצב שבו בנימין נתניהו מכהן בתפקיד שר המשפטים, אף לא שעה אחת, אף לא דקה אחת", אמרו בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יובל יועז ועו"ד דורון ברקת.

(עדכון ראשון: 19:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully