וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: רוסיה פועלת ליצירת חיכוכים בסוריה ולא תעזוב בקרוב

5.6.2019 / 12:43

אלוף תמיר היימן אמר בכנס ביטחוני כי הנוכחות הרוסית באזור דומיננטית ומשפיעה על שיקום צבא סוריה וכי היא פועלת ליצירת חיכוכים חצי יזומים. "למיטב הבנתנו, רוסיה לא עתידה לעזוב את המרחב בעתיד הקרוב", אמר. ארה"ב לדבריו, היא המשפיעה העיקרית באזור

ראש אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן), אלוף תמיר היימן, התייחס למעורבות הרוסית ברוסיה, ואמר כי היא צוברת דומיננטיות על ידי חיכוך ושיבוש המצב בקרב השחקנים הפעילים בזירה. "רוסיה מייצרת חיכוכים באופן חצי יזום, וכך ומביאה פתרונות באמצעות נוכחות באזור", אמר בכנס המרכז למורשת מודיעין במסגרת תערוכת ISDEF .היימן הציג סקירה אזורית ברוח "עידן השיבוש", המושפע מהטכנולוגיה והמהפכה הדיגיטלית, המובילי ליציאת מציאות אחרת שמשפיעה על המזרח התיכון.

הוא השווה בין מידת השפעתה של ארצות הברית כמעצמה הדומיננטית באזור, המנכסת לעצמה השפעה בעיקר באמצעות מהלכים כלכליים אסטרטגיים. למשל, השגת דומיננטיות בלבנון המפעילה לחץ על הממשלה נגד חיזבאללה, והטלת סנקציות הדוחקות את איראן.

זאת, לעומת רוסיה, שמחזקת את השפעתה במתן סיוע לצבאו של אסד בסוריה. הוא הוסיף כי "רוסיה נוכחת והיא משפיע מרכזי על תהליך השיקום של צבא סוריה והיא דומיננטית בחופש הפעולה המבצעי של מדינת ישראל". לדבריו, "למיטב הבנתנו לא עתידה לעזוב את המרחב בעתיד הקרוב".

לקריאה נוספת:
סוריה: ישראל תקפה את בסיס T4 בחומס; "חמישה נהרגו"

ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן  בכנס המרכז למורשת מודיעין במסגרת תערוכת 5 ביוני 2019. יששכר רואס, אתר רשמי
אלוף היימן בכנס/אתר רשמי, יששכר רואס

בהקשר הסורי, היימן אף התייחס למגמות בהערכת מודיעין, ואמר כי "צבא סוריה משתקם מהר מכפי שהיו כאלה שחשבו. יש לנו כבר שנת הדרכה ומסגרות ופיקוד ותכנית מילואים ודברים שרבים מהוותיקים מכירים מהעבר אבל יש גם שני שיפורים: ההשפעה של חיזבאללה שמהווה חלק מצבא סוריה של לחימה אחרת מתוחכמת ועניין הדומיננטיות הרוסית בהיבטי טון ואמל"ח שמשפיע. גם ארגון המדינה האסלאמית משפיע על המדינה, והדומיננטיות שלהם לא עברה מן העולם"

דבריו של היימן באים יומיים לאחר שכלי תקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל שיגרה הלילה כמה טילים לעבר מחסן טילים בבסיס חיל האוויר T4 בחומס. לפי הטלוויזיה הממלכתית, שציטטה גורם צבאי, שני בני אדם נהרגו ועוד שניים נוספים נפצעו. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על חמישה הרוגים, בהם חייל מצבא סוריה. בבסיס האווירי מוצבים, לפי דיווחים שונים, כוחות איראניים ולוחמי חיזבאללה.






.

תיעוד - פגיעת הרקטה שנורתה מסוריה. אתר רשמי
תיעוד פגיעת הרקטה שנורתה מסוריה לעבר הגולן/אתר רשמי

על פי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, מערכות ההגנה בסוריה הופעלו ו"סיכלו" את המתקפה. "מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו תוקפנות ישראלית והשמידו שני טילים". יתר הטילים "הרגו חייל אחד, פצעו שניים נוספים, ופגעו במחסן נשק". בטלוויזיה הרשמית דווח כי נגרם נזק למבנים נוספים ולציוד צבאי.

יומיים לפני כן, מטוסים ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו במוצאי השבת כמה יעדים צבאיים השייכים לצבא סוריה, ובהם שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וכן סוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. התקיפה בוצעה בתגובה לירי שתי רקטות משטח סוריה לעבר החרמון בצפון רמת הגולן שלשום. עוד נמסר כי אחת מהרקטות אותרה בשטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully