וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח של ילד בן 5 על ידי שוטרים שיכורים מסעיר את אוקראינה

5.6.2019 / 8:37

קירילו טליאבוב נפגע בראשו כששני השוטרים ירו בחצר בניין בפחיות ובבקבוקים בעודם שתויים, ומת בבית החולים. התקרית הובילה לגל של הפגנות נגד המשטרה והשחיתות. "הטרגדיה הזו צריכה לשמש שיעור", אמר הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שני שוטרים אוקראינים נעצרו אתמול (שלישי) בחשד לרצח, אחרי שירו למוות בילד בן חמש כשירו לעבר פחיות ובקבוקים בעודם שיכורים בחצר מבנה דירות. הילד, קירילו טליאבוב, פונה לבית חולים עם פציעת ראש בשבוע שעבר ומת ביום שני בערב. מותו הוביל להפגנות מחוץ למבנה משרד הפנים, שבהן הונפו שלטים שבהם נכתב "המשטרה הורגת אנשים".

השוטרים, איוון פריודקו וולודימיר פטרובס, לא פצו פה במהלך הדיון ובקשת שחרורם בערבות נדחתה. עורך דין של אחד השוטרים אמר לערוץ 112 כי מוקדם מדי לדעת מי האשם. "אף אחד לא רצה להרוג את הילד הזה, שהיה בן חמש", אמר. החוקרים מצאו תרמילים, כוסות ופחיות ליד ביתו של הילד, והם סבורים שנעשה בהם שימוש בזמן המשחק בירי.

מפקד כוח המשטרה במחוז קייב, שבו התרחשה התקרית 80 ק"מ מהבירה, התפטר וביקש לעבור למחוז דונבאס שם מתנהלת המלחמה עם הבדלנים הפרו-רוסים. עם זאת, אתמול בערב, כמה מאות מפגינים הקיפו את הכניסה למבנה המשטרה האזורית בפריסלב-חמלניצקי, שם נורה למוות הילד.

ילד בן חמש שנורה למוות על ידי שוטרים במחוז קייב, אוקראינה. אתר רשמי
"המשטרה הורגת אנשים". הילד קירילו טליאבוב/אתר רשמי

הם הדליקו אבוקות ורימוני עשן ודרשו את התפטרותה של כל הנהגת המשטרה המחוזית. עצרת דומה התקיימה במרכז קייב, עם מאות מפגינים שביקשו משר הפנים ארסן אבקוב להתפטר. הוא טרם הגיב על המקרה, שבתחילתו נטען כי הילד בכלל מת לאחר שנפל על אבן.

הנשיא החדש ולדימיר זלנסקי מר כי הוא יעשה כל שאפשר כדי להבטיח שהשוטרים ייענשו. "לא יהיה טיוח ולא ניסיון להחביא את המקרה הזה", הוא כתב בפסייבוק. "הטרגדיה הזו צריכה לשמש שיעור. אלו שצריכים לדאוג לביטחונם של האזרחים צריכים לזכור את האחריות שלהם". ברשתות החברתיות קראו להפגנה נוספת היום.

עוד באותו נושא

זלנסקי הושבע לנשיא אוקראינה: "עלינו להגן על אדמתנו כמו הישראלים"

לכתבה המלאה

משטרת אוקראינה כבר שימשה בעבר מוקד לזעם ציבורי, כולל ב-2012, כששוטרים הואשמו בסיוע בטיוח של רצח ואונס של נערה בת 18 רק מפני שלהורי התוקפים היו קשרים פוליטיים. הממשל החדש שקם אחרי הפלת הנשיא הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ' ב-2014 הבטיח להילחם בשחיתות, אך מבקריו אמרו כי מעט מאוד השתנה.

הפנגה בקייב, אוקראינה במחאה על הרגיתו של ילד בן 5 על - ידי שוטר שנמצא לכאורה בגילופין 4 ביוני 2019. רויטרס
דורשים את התפטרות שר הפנים. הפגנות בקייב, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully