וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים בצינוק, בלי שמש: אל צ'אפו מתלונן על "עונש אכזרי" בכלא בארה"ב

עורך דינו של אל צ'אפו המקסיקני, שהורשע בסחר בכמויות ענק של סמים, ביקש לאפשר לו להתאמן מחוץ לתאו המבודד במשך שעתיים בשבוע. בית המשפט דחה זאת מחשש שהוא ינסה להימלט דרך הגג, לאור היסטוריית הבריחות שלו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית משפט בניו דחה את בקשתו של מנהיג קרטל הסמים לשעבר חואקין גוזמן, המכונה אל צ'אפו, לקבל אישור להתאמן מחוץ לתאו בבית הכלא למשך שעתיים בשבוע. השופט אמר כי זה יכול לשמש את גוזמן לנסות ולהימלט מבית הכלא, כפי שעשה פעמיים בעת שהוחזק במתקנים תחת אבטחה מקסימלית במקסיקו.

ברון הסמים, המוחזק בתא מבודד במתקן שמור היטב במנהטן, הורשע בפברואר בסחר בסמים ועונשו ייגזר ב-25 ביוני. הוא הועבר לשם בינואר 2017, אחרי שמקסיקו הסגירה אותו לארצות הברית בגין הברחת כמויות עצומות של קוקאין, מת'אמפת'מינים והרואין לשטחה. "התנאים שבהם הוא מוחזק הם לא טבעיים ולא אנושיים", אמר עורך דינו. לדבריו, הוא יכול להתאמן רק שעה אחת בשבוע, בתא סגור אחר.

משפט תחת אבטחה כבדה - ניו יורק: אל צ'אפו אמר במהלך משפטו כי ממשלת מקסיקו משוחדת ע"י סינדיקט הפשע סינלואה. רויטרס
עונשו ייגזר בהמשך החודש. אל צ'אפו לאחר הסגרתו/רויטרס

במכתב ששלח עורך הדין הוא אמר כי גוזמן לא קיבל גישה לאוויר נקי או לאור טבעי זה יותר משנתיים, אך הרשויות אמרו כי המקום היחיד שבו אפשר להתעמל בחוץ נמצא על גג בית הכלא. בגג, שמוקף בגדר תיל, התרחש ניסיון בריחה ב-1981, כששותפיו של אחד האסירים ניסו להבריח אותו במסוק שהתנגש בגדר. התובעים הזהירו כי אסור לאפשר לאל צ'אפו לעשות שימוש במקום לאור ההיסטוריה שלו. בתביעה הזכירו כי גוזמן נמלט דרך מנהרה שנחפרה מתוך בית כלא במקסיקו, כך שלהימלט מהגג תהיה משימה פשוטה הרבה יותר.

השופט דחה גם בקשה של ברון הסמים הכלוא לקבל אוזניות שיקלו עליו מפני הרעש של המיזוג, בטענה שזה יקשה עליו לשמוע את הוראות הסוהרים במקרה של מצב חירום.

עוד באותו נושא

"5,000 דולר תמורת נערה": "הוויטמינים" של ברון הסמים אל צ'אפו

לכתבה המלאה

בהתפתחות אחרת, אמו בת ה-91 של גוזמן אמרה ביום שבת האחרון כי היא קיבלה אישור לנסוע ממקסיקו לארצות הברית כדי לבקר את בנה.

אמו של ברון הסמים המקסיקני חואקין  גוזמן, בעת יציאתה משגרירות ארה"ב לאחר בקשתה לאשרה הומניטרית שתקנה לה אפשרות לבקר את בנה הכלוא, מקסיקו סיטי, מקסיקו 1 ביוני 2019. רויטרס
קיבלה אישור לבקר את בנה. אמו של אל צ'אפו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully