וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אחרי פיטורי שקד - נתניהו ימנה היום שר משפטים

4.6.2019 / 0:42

ראש הממשלה ככל הנראה ימנה שר חדש לתפקיד ולא ישאיר אותו בידיו. בחדשות 13 פורסם כי לאחר התייעצויות שקיים עם בכירי משרד המשפטים, הובהרה לו הבעייתיות במינויו לתפקיד הזמני כל עוד תיקיו הפליליים מתנהלים במשרד

עריכה: תומר לוי

אחרי שפיטר את שרת המשפטים איילת שקד, מסתמן שראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה היום (שלישי) שר המשפטים חדש. בחדשות 13 פורסם כי הובהרה לנתניהו הבעייתיות בהחזקה בתפקיד באופן זמני בגלל אחריותו של משרד המשפטים על תיקיו הפליליים. זאת, לאחר שבמהלך אתמול נערכו התייעצויות בין משרד המשפטים ללשכת ראש הממשלה בנושא שאלת מינויו הזמני.

נתניהו פיטר שלשום את שקד ושר החינוך נפתלי בנט והפסיק את חברותם בקבינט המדיני-ביטחוני. ההודעה לשניים נמסרה באמצעות שיחת טלפון ממזכירות הממשלה, זאת אף על פי שנתניהו פגש בשניים במהלך ישיבת הממשלה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר שלשום כי הממשלה יכולה למנות שרים מבין חברי הכנסת המכהנים ללא צורך באישור הכנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
לא יירתע - אבל גם לא ינשוך: מיהו מבקר המדינה החדש?
סערת "משפט התורה": מתקפה נגד סמוטריץ', שהבהיר - לא נחזור לימי התנ"ך
גנץ ולפיד הבהירו: למרות השמועות, הסכם הרוטציה במפלגה יימשך

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 26 במאי 2019. אמיל סלמן, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, אמיל סלמן

זמן קצר לאחר הפיטורים, הבהירו בנט ושקד כי יעשו כל שביכולתם כדי שחילוף התפקידים יתבצע ללא תקלות. "אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים", אמרו. "כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה. נעביר בצורה סדורה את המשרדים בראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו על מנת לקיים תיפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים, ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסידרה".

לאחר הפיטורים, לוואלה! NEWS נודע כי הבית היהודי-האיחוד הלאומי דורשות לקבל חזרה לידיה את תיקי המשפטים והחינוך. גורם פוליטי אמר כי ככל שמינוי זה יתאפשר בתקופת בחירות, הרי שלנתניהו לא תהיה התנגדות לכך. עוד לא ברור מי במפלגה יקבל את התיקים אבל ההערכה היא שיו"ר המפלגה פרץ יקבל את תיק החינוך וח"כ סמוטריץ' את תיק המשפטים.

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר במהלך חגיגיות יום ירושלים במרכז הרב בבירה כי הוא דורש לקבל את תיק המשפטים כדי "להשיב את משפט התורה למכונו". בתגובה לדבריו, שעוררו סערה לאור החשש שבכוונתו לכונן מדינה על פי דין תורה, אמר היום נתניהו כי "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה".

(עדכון ראשון: 21:21, 03/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully