וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרוב השמרני: העליון בארה"ב פסק לטובת תלמידים טרנסג'נדרים

בית המשפט לא התערב בהחלטת בתי ספר ציבוריים בפנסילבניה לאפשר לתלמידים לבחור את תאי השירותים או ההלבשה בהתאם לזהותם המגדרית ולא הביולוגית. זאת אחרי שטראמפ ביטל תקנות שהוציא אובמה הממליצות למוסדות החינוך לאפשר לטרנסג'נדרים להשתמש בשירותים לפי זהותם

צילום: רויטרס

בית המשפט העליון של ארצות הברית הותיר אתמול (שלישי) על כנו פסיקה מערכאה נמוכה יותר לטובת מדיניות של בתי ספר במחוז במדינת פנסילבניה, המאפשרת לתלמידים טרנסג'נדרים להשתמש בשירותים בהתאם לזהותם המגדרית.

העותרים היו תלמידים שאמרו שהמדיניות הזו מפרה את זכותם לפרטיות ומהווה הטרדה מינית אסורה במוסד חינוכי המקבל מימון פדרלי. בפסיקתו של בית המשפט, שרוב ההרכב שלו שמרני, לא נכללו הסברים נוספים. עורכי הדין של העותרים כתבו כי "לאלץ נער לחלוק תא שירותים או מקלחת עם בני המין השני יכול לגרום למבוכה וללחץ". הם אמרו כי המדיניות היא "שינוי דרסטי בתקנות בתי הספר היסודיים מאז ומעולם".

נציגי בית הספר אמרו כי ההחלטה התקבלה "משום שהמחוז מאמין שלתלמידים טרנסג'נדרים יש את הזכות להשתמש בשירותים ובתאי הלבשה כמו תלמידים שאינם טרנסג'דנרים". לדבריהם, האישור אינו ניתן באופן אוטוטמי אלא בתום התייעצויות עם יועץ הדרכה. הם הציגו תמונה של אידן דה סטפאנו, בוגר אחד מבתי הספר בפנסילבניה, כדי להראות מדוע הוא אינו יכול להיכנס לתא הלבשה התואם את מינו הביולוגי.

ממשלו של דונלד טראמפ ביטל תקנות של ממשל אובמה שהמליצו לבתי הספר לאפשר לטרנסג'נדרים להשתמש בשירותים ובתאי הלבשה בהתאם לזהותם המגדרית. בתחילת השנה פסק העליון לטובת האיסור של טראמפ על גיוס טרנסג'נדרים לצבא, גם כן בצעד שהפך את המדיניות של קודמו הדמוקרטי בבית הלבן.

הממשל בארה"ב הורה לבתי הספר הציבוריים לאפשר שימוש בשירותים לפי השתייכות מגדרית ולא מין מולד. רויטרס
"אנחנו רק צריכים להשתין". שלט מחאה של טרנסג'נדרים בקרוליינה הצפונית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully