וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "באים לבנקאים": מרבית האישומים נגד המוחים בוטלו בהסדר טיעון

במסגרת ההסדר נמחקו כלל האישום נגד ארבעה מהנאשמים - אילן פלד, יגאל רמב"ם, ערן ורד ואמנון פורת. שלושת הנאשמים הנותרים יודו ויורשעו בפגיעה בפרטיותה של מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח. עם זאת, מכתב האישום יימחקו מרבית האישומים בהם סחיטה באיומים

עריכה: איתי עמרם

הסדר טיעון נחתם בפרשת "באים לבנקאים". במסגרת הסדר טיעון שיוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב מחר (רביעי) לבית המשפט השלום בעיר, נמחקו כלל האישומים נגד ארבעה מתוך שבעה נאשמים: אילן פלד, יגאל רמב"ם, ערן ורד ואמנון פורת. באשר לשלושת הנאשמים הנותרים - ברק כהן, משה מנקין ואיליה מרשק - גם נגדם יבוטלו מרבית האיושמים, בין היתר של סחיטה באיומים, והם יודו ויורשעו בפגיעה בפרטיותה של מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח.

ההסכם לא כולל הסכמה לעניין העונש שיוטל על שלושת הנאשמים שיורשעו בפגיעה בפרטיות, והוא ייקבע על ידי בית המשפט. עם זאת, הוסכם כי לשלושה יוצא צו הרחקה מביתה של רוסק עמינח למשך שנה. האירועים שבגינם יורשעו השלושה הם חלוקת כרזות ליד בית הספר בו למדה בתה של רוסק עמינח, בהן נכתב כי "ד' לא אשמה שאמא פושעת", וכן אירוע בו התקשר כהן לאמה של רוסק עמינח ולגיסה. רוסק עמינח יוצגה בהליך על ידי עורכי הדין אייל כהן ואפרת ברזילי.

דיון המשך - עדותה של הגב' רקפת רוסק-עמינח, במשפט "באים לבנקאים", שלום ת"א, 20 בדצמבר 2018
(פול YNETׂ). מוטי קמחי, אתר רשמי
עו"ד ברק כהן בדיון בתיק בדצמבר 2018/אתר רשמי, מוטי קמחי

בפרקליטות הסבירו כי החשיבות בהסדר הטיעון, מבחינתם, היא ההודאה של הנאשמים ולקיחת האחריות על כך שהטרדת קטינים וקרובי משפחה של נושאי משרה ציבורית היא עבירה פלילית ולא מחאה לגיטימית.

ברק כהן מסר בתגובה: "ברוכה השכינה, אשר שוב, חילצה אותנו מהציפורניים הרעילות של שלטון ההון. הניסיון המופרע להטביע בנו, פעילים פוליטיים, חותמת של קושרי קשר לפשע נכשל בגדול. את פעילותנו נגד המשטר, היכן שפוגע ביושבות ויושבי הארץ נמשיך ללא חשש. חרף המחירים הקשים שמנסים לגבות מאיתנו. בצד הביקורת העמוקה על גופי האכיפה והתביעה במהלך השנים, חשוב לי לציין את טיפולה הענייני של פרקליטה אחת, בשם דפנה יבין וצוותה, שמשלב מסוים החליטה לסיים בתבונה את התיק".

עו"ד משה סרוגוביץ', המייצג את ערן ורד מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר בתגובה כי: "אנו שמחים ומברכים על ההחלטה הנכונה לבטל את האישומים כנגד ערן ורד. ערן ורד הוא פעיל חברתי ופוליטי מזה שנים רבות ללא כל עבר פלילי. הוא קיים מחאה חברתית פוליטית מתוך מחשבה ואמונה כנה כי מדובר בפעילות חוקית ומותרת במסגרת זכותו לחופש ביטוי ומחאה ומצא עצמו עומד לדין פלילי. לטעמנו כתב האישום לא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה. ביטול האישומים נגדו מהווה מעשה נכון וראוי בנסיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully