וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת שקד מכחישה ריצה עם ליברמן: "הפרסומים אינם נכונים"

27.5.2019 / 14:54

שרת המשפטים טענה בנאום הכנס לשכת עורכי הדין כי הדיווחים על חבירה ליו"ר ישראל ביתנו אינם נכונים. "אי אפשר לדעת מה יהיה עד יום רביעי, אך אפשר לומר שהפרסומים לא נכונים". השרה הוסיפה כי "אין רשות שהיא מעל הכללים ומחוץ למערכת האיזונים והבלמים".

עריכה: טל רזניק

שרת המשפטים איילת שקד הכחישה היום (שני) את הדיווחים שהופצו אתמול ולפיהם היא שוקלת לחבור ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "חשבתי שזה נאום פרידה ממשרד המשפטים ושבשבוע הבא אעזוב את רחוב צלאח א-דין. אבל לפוליטיקה חוקים משלה ואי אפשר לדעת מה יהיה עד יום רביעי. מה שכן אני יכולה לומר - שהפרסומים מאתמול בענייני אינם נכונים", אמרה בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

"רוחות חדשות מנשבות היום בבית המשפט העליון", אמרה שקד, שהתייחסה לשופטים הרבים שמינתה בשנים האחרונות. "זכות עמידה ושפיטות אינן טאבו יותר. קונספציות שהתבססו במערך הייעוץ המשפטי, מאותגרות לראשונה באולמות השופטים. חברי כנסת המנסים להעביר את המשחק מהמגרש הפרלמנטרי לבג"ץ - נדחים על הסף. לא פחות חשוב מכך, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל נבחרו שופטות יוצאות אתיופיה, שופטת חרדית ודרוזית".

אילת שקד בטקס פתיחה, הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
"לפוליטיקה חוקים משלה". שקד/אתר רשמי, ליאב פלד

השרה שקד התייחסה גם היא ליוזמות להחליש את מערכת המשפט ולביקורת עליהן. "אין רשות שהיא מעל הכללים ומחוץ למערכת האיזונים והבלמים", אמרה. "אני קוראת לאלו הסבורים שכל תזוזה במערכת האיזונים היא קץ הדמוקרטיה - הפסיקו עם הבכי והנהי. דברו לגופו של עניין. יש תחושה שטענות חזקות מהצד השמרני נתקלות בחומה של דמגוגיה והפחדה. הדמוקרטיה הישראלית תוססת, חיה נושמת ובועטת וחזקה יותר מכל מבקריה ומכל מספידיה. איזונים ובלמים בדמוקרטיה אינם חד סטריים - הם דו סטריים. כך היה מאז ומעולם, וכך גם יהיה. חרם כלפי המשחק הדמוקרטי, יחד עם צעקות מבחוץ, איננו מועיל לשני הצדדים".

  • עוד באותו נושא:
  • איילת שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully