וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים לשעבר במשרד המשפטים: החקיקה המתוכננת תפגע בדמוקרטיה

26.5.2019 / 14:59

44 בכירים לשעבר בפרקליטות ובמשרד היועמ"ש, בהם גם פרקליטי מדינה לשעבר, הזהירו מקידום חוקים שעתידים לצמצם את כוחו של בג"ץ. "כוונות אלו מדאיגות בפני עצמן, ועל אחת כמה וכמה כשחלק מהקולות באים על רקע ההליכים המתנהלים בעניינו של ראש הממשלה", כתבו

צילום: קונטקט

בכירים לשעבר בפרקליטות המדינה ובמשרד היועץ המשפטי לממשלה הביעו היום (ראשון) במכתב משותף את חששם מ"חקיקה שתפגע בעקרונות היסוד של מדינת ישראל". הבכירים, בהם פרקליטי המדינה לשעבר משה לדור וערן שנדר כתבו במכתבם כי "בצעדים אלה יש כדי לפגוע בעצמאות וחוסר התלות של מוסדות המדינה האמונים על שלטון החוק ובהם בתי המשפט, הפרקליטות, היועצים המשפטיים, המשטרה ומבקר המדינה".

על המכתב חתמו גם משנים ליועץ המשפטי לממשלה, משנים לפרקליט המדינה, מנהלי מחלקות בפרקליטות המדינה ופרקליטי מחוז לשעבר שכתבו כי "כוונות אלו מדאיגות בפני עצמן, ועל אחת כמה וכמה כאשר חלק מהקולות באים על רקע ההליכים המתנהלים בעניינו של ראש הממשלה".

גילוי דעת מטעם בכירים לשעבר בפרקליטות המדינה ובייעוץ המשפטי לממשלה. צילום מסך
"צעדים אלו יפתחו פתח לכוח בלתי מרוסן של הרשויות הפוליטיות". המכתב שעליו חתמו הבכירים/צילום מסך

עוד כתבו החותמים כי "צעדי החקיקה המתוכננים יפגעו פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית, בעקרון השוויון בפני החוק ובזכויות האדם, בעצמאות ובחוסר התלות של שומרי הסף, מערכת אכיפת החוק ובתי המשפט. צעדים אלו יפתחו פתח לכוח בלתי מרוסן של הרשויות הפוליטיות בלי איזונים ובלמים החיוניים למשטר דמוקרטי".

בסיום הצהרתם כתבו כי "אנו מחזקים את ידי הפרקליטים ומשפטני השירות הציבורי בעשייתם המקצועית וההגונה ובמילוי תפקידם ללא מורא וללא משוא פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully