וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל נהרג ביום הראשון לעבודה: קבלן נאשם בגרימת מוות ברשלנות

26.5.2019 / 14:04

דאהר אבו זלטה הגיע ב-2016 לעבודה אצל מעסיק חדש ועבד לתיקון גג במפעל בקריית גת. הפועל דרך על לוח פלסטיק שביר ונפל אל מותו. מנהלו, יצחק בן חמו הואשם בכך שלא תידרך את פועליו, לא קיבל אישר לעבוד על הגג ממהנדס ולא סיפק רתמות בטיחות

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום בגין גרם מוות ברשלנות נגד מעסיק, יצחק בן חמו, שהעסיק עובדים בגובה בניגוד לתקנות בטיחות בעבודה וכתוצאה מכך, עקב רשלנותו, נפל אחד העובדים מהגג ונהרג.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ואדים סיגל, הנאשם היה הבעלים של עסק לעבודות מתכת ומסגרות, סיפק שירותי מסגרות עבור מפעל בקריית גת. לפני כשלוש שנים הגיע בן חמו למפעל יחד עם עובדים, בהם דאהר אבו זלטה שהיה זה יום העבודה הראשון, לצורך תיקון גג באחד המבנים במפעל, שגובהו כתשעה מטרים.

על פי כתב האישום, בעוד אבו זלטה שהה על הגג עם שאר העובדים ועוסק בהחלפת הלוחות, הוא דרך על אחד מלוחות הפלסטיק שהונח במקור על הגג. כתוצאה מכך, הלוח נשבר ואבו זלטה נפל מהגג דרך הפתח שנפער בו ותוך כדי הנפילה, נחבט בעוצמה במכונה שעמדה על רצפת המבנה, מתחת לגג. כתוצאה מהתאונה, המנוח נחבל חבלות קשות בכל חלקי גופו ומת כעבור כמה שעות בבית החולים.

פועל מחוסר הכרה מחולץ מעגורן בגובה 65 מטר בראש העין, ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
אתר בנייה/ניב אהרונסון

לפי טענת הפרקליטות, התאונה התרחשה עקב רשלנותו של בן חמו, שאישר לעובדים להתחיל את העבודה על הגג, מבלי שנערכה בידי מהנדס בדיקה יסודית של הגג על כל רכיביו כדי לוודא שטיבם וחוזקם מאפשר ביצוע העבודה עליו בבטחה. הנאשם העסיק את אבו זלטה בעבודה בגובה, מבלי שקיבל הדרכה ממדריך מוסמך לעבודה בגובה, ומבלי שהיה בעל אישור תקף המעיד על ההדרכה.

כלל העובדים ביצעו את העבודה על הגג, מבלי שהם מאובטחים בצורה כלשהי באחת מהמערכות למניעת נפילה המפורטות בתקנות העבודה בגובה, מבלי שהם רתומים ברתמת בטיחות ומבלי שננקטו אמצעים שימנעו נפילתם, בהתחשב במבנה הגג ובשבירותו. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של גרימת מוות ברשלנות, וכן עבירות רבות לפי פקודת הבטיחות בעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully