וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרת רכבות ותגבור בשעות עומס: השיפור המשמעותי לנוסעי הצפון

26.5.2019 / 6:00

רכבת ישראל מחזירה כ-19 רכבות יומיות ומהירות לקו נהריה-חיפה-תל אביב, הנחשב לעמוס ביותר, ופירושו כ-12,000 מקומות ישיבה נוספים מדי יום. "שמחים על המהלך, אך זה לא מבטל את האחריות של השר כץ לסבל של אלפים במשך תקופה ארוכה"

״הרכבות לצפון חזרו״: פעילי ״בארכבת״ וחברים חוגגים את המהלך/צילום: בארכבת, עריכה: שניר דבוש

החל מהבוקר (ראשון) תגבר תדירות הרכבות בקו נהריה-חיפה-תל אביב, העמוס ביותר ברכבת ישראל, בכ-19 רכבות יומיות. בשעות העומס, תתווסף לשירות גם רכבת אחת בשעה לכל כיוון. ממהלך זה יהנו תושבי הצפון מ-12,000-15,000 מקומות ישיבה נוספים מידי יום, מתוכם כ-3,300-4,300 מקומות ישיבה בזמנים הצפופים.

צעד זה, של החזרת השירות המלא לצפון חרף המחסור החמור בקרונות כוח וניהוג, מתאפשרת בשל הצלחת ניסוי שבוצע לפני כחודש על ידי חטיבת הנייד ברכבת ישראל, במנהרות גילון הסמוכות לכרמיאל. בזכות הניסוי, התאפשרה העברת קרונות סימנס (כחולים) לקו חיפה-כרמיאל, המתאפיין בכ-40% תפוסה, והעברת קרונות דו-קומתיים (אדומים) מכרמיאל אל קו באר שבע-תל אביב-הרצליה, זאת לטובת הארכתו מחדש אל חיפה ונהריה, כפי שהופעל עד ספטמבר 2018.

בשל הוספת הרכבות, יחולו שינויים בלוחות הזמנים של חלק מהקווים, וברכבת ישראל מפנים את ציבור הנוסעים להתעדכן עליהם באתר האינטרנט, באפליקציה, בעמוד הפייסבוק ובמוקד השירות הטלפוני.

עוד בוואלה! NEWS
עקב החום: שריפות בכמה מוקדים באזור י-ם; שיבושים בתנועת הרכבות
ועד העובדים תובע את הנהלת הרכבת: "דברי בלע ופרסומים שקריים"

עובדי רכבת ישראל במהלך הגשם בתל אביב 21 בנובמבר 2017. רכבת ישראל,
בשל הוספת הרכבות, יחולו שינויים בלוחות הזמנים של חלק מהקווים/רכבת ישראל

"אנחנו שמחים שהחל מהיום תנועת הרכבות בקו החוף חוזרת לשגרה", אומרת לוואלה!NEWS ד"ר מורן ירחי, ממובילות קבוצת הנוסעים "מחזירים את הרכבות לצפון", ומזכירה כי הדבר בא "אחרי חודשים ארוכים של מחאה ציבורית, ובהמשך להתגייסות הרחבה של ציבור משתמשי הרכבת במרחב הציבורי והדיגיטלי, ושל פעילים רבים שדאגו להשאיר את הנושא בסדר היום הציבורי". ירחי הביעה תקווה כי שר התחבורה ורכבת ישראל ישכילו להבין את חשיבות הפעילות התקנית של הרכבת לשגרת חייהם של תשובי הצפון.

גם שמרית נוטמן, מנכ"לית "15 דקות", שהנו ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל, מברכת על המהלך, אבל מסתייגת, "אנחנו שמחים ששר התחבורה החזיר את אותן 19 רכבות שנלקחו", היא אומרת לוואלה! NEWS, "אבל הדבר לא מבטל את האחריות הישירה שלו לסבל שהעביר עשרות ומאות אלפי אנשים לאורך תקופה ארוכה", ובכך ציינה נוטמן את קו הרכבת לירושלים, שלטענתה קודם בשל "צרכים פוליטיים צרים". "בנייתו לא הסתיימה, לא הוזמנו קרונות עבורו בזמן, והליך ההרצה שלו החל יחד עם נוסעים, בניגוד למקובל בעולם", המשיכה נוטמן.

עוד באותו נושא

סליחה, תקלה: שוב שיבושים ברכבת ישראל בשל שורה של בעיות טכנית

לכתבה המלאה
נוסעים מחכים לרכבת שבוטלה בתחנת נתניה, 27 במרץ 2019. רווית כהן צפרירי, מערכת וואלה!
עומס בתחנת נתניה, מרץ האחרון/מערכת וואלה!, רווית כהן צפרירי

"החזרת הרכבות שנלקחו בספטמבר לשם הפעלת הקו החדש של ירושלים-נתב"ג, בהוראתו הישירה של שר התחבורה מר ישראל כ"ץ", אמרה נוטמן, "לא קרתה בחלל ריק. היא קרתה בשל מאבק עיקש של ארגוני נוסעים יחד עם עשרות אלפי נוסעים, שצילמו, כתבו, הפגינו ודאגו לכך שנושא גריעת 19 הרכבות מקווי הצפון והחוף, ורכבות נוספות ברחבי הארץ, לא ירד מסדר היום התקשורתי והציבורי".

נוטמן המשיכה ואמרה כי "העומסים הגדולים בקווי הצפון וקו החוף שהיו עוד לפני כן, החמירו מאוד. הם הובילו לכך שאלפי נוסעים נאלצו להדחס על הרכבות, במקרה הטוב. במקרים רבים אחרים, נאלצו נוסעים להישאר בתחנה ולחכות לרכבת הבאה, בתקווה שיוכלו למצוא מקום עליה, ובהבנה שגם היום יגיעו באיחור לעבודה, ללימודים או לבסיס שלהם".

לדבריה, "חשוב לזכור כי החזרת הרכבות לשירות היא רק הצעד הראשון הנדרש לשם הבטחת רכבת אמינה ובטוחה לנוסעים שלה. אנחנו מצפים משר התחבורה החדש לדאוג למשאבים הנדרשים על-מנת להכפיל את המסילה בקו החוף ולקדם בניית מסילה נוספת באיילון". נוטמן הדגישה, "ובעיקר להוביל את הרכבת למקום שכולנו מאמינים שהיא יכולה וראויה להיות בה, ברמת המקצועיות והאמינות שלה".

מעוז ינון, פעיל מקבוצת הפייסבוק "בארכבת" אשר חגג יחד עם חבריו את המהלך בנסיעה מבנימינה לתל אביב, אמר כי "המאבק להשבת הרכבות לצפון היה רק כדי לתקן מצב בלתי-נסבל למצב נורא ואיום. אנו שמחים שמקבלי ההחלטות ורכבת ישראל התעשתו אחרי חצי שנה ומצרים על הסבל הרב שנגרם למאות אלפי אנשים על פעולות ללא חשיבה". הוא הוסיף: "אנו מפצירים במקבלי ההחלטות לעשות ככל הניתן כדי לתגבר את מערכי הרכבת כעדיפות לאומית ואת התחבורה הציבורית ככלל - למען עתיד טוב יותר לאזרחי ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully