וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא אשתף פעולה עם הדמוקרטים עד שיפסיקו עם החקירות

הנשיא קטע אחרי דקות פגישה עם ראשי הדמוקרטים בבית הלבן על תכנית לשיפוץ תשתיות, ויצא נגד הקריאות להדחתו: "אני לא מטייח, לא הייתה קנוניה, לא היה שיבוש חקירה". הדמוקרטים, מנגד, אמרו כי זו הייתה הצגה פוליטית: "הלסתות שלכם יישמטו"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קטע אתמול (רביעי) מפגש עם הנהגת הדמוקרטים בקונגרס אחרי כמה דקות בלבד, ואמר כי הוא יסרב לעבוד עמם על שיפור התשתיות במדינה עד שיפסיקו בחקירות נגדו.
טראמפ כינס מסיבת עיתונאים חפוזה של עשר דקות ברוז גארדן שמחוץ לחדר הסגלגל, ודחה את הטענות של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי שהאשימה אותו ב"טיוח" חקירת התובע המיוחד רוברט מולר. "אני לא מטייח. לא הייתה קנוניה, לא היה שיבוש חקירה", אמר על מסקנות חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 והחשד שהוא שיבש את החקירה. "הצד השני הוא שביצע את הפשעים, זה היה ניסיון להפיל את נשיא ארצות הברית", המשיך הנשיא במתקפתו.

הדוח של מולר, שחלקו צונזר על ידי התובע הכללי וויליאם בר, העלה לפחות עשר דוגמאות שבהן ייתכן שטראמפ שיבש את החקירה. הוא הותיר זאת להחלטת בר, שקבע כי אין די ראיות נגד הנשיא. בדוח נכתב גם כי אין ראיות לקנוניה בין קמפיין טראמפ לבין מוסקבה. לדבריו, בעוד שהוא קיווה לדון עם פלוסי ועם מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, על התשתיות בארצות הברית, "אי אפשר לעשות זאת בנסיבות הללו, אז תסיימו את החקירות המזויפות האלו".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 22 במאי 2019. רויטרס
הכין את השלטים מראש. טראמפ בבית הלבן, אתמול/רויטרס

דקות לאחר מכן, בגבעת הקפיטול הסמוכה, סתרו פלוסי ושומר את דבריו של טראמפ. הם אמרו שהם קיוו להגיע להסכמות על תכנית היסטורית, אך יו"ר בית הנבחרים אמרה כי ייתכן שהיה זה כתוצאה מחוסר ביטחון מצדו. "בכל מקרה, אני מתפללת עבור נשיא ארצות הברית ולמען ארצות הברית", אמרה פלוסי.

שומר אמר כי טראמפ תכנן את הכול מראש, לאור העובדה שכרזות עם סיסמאות ומספרים שהועמדו לצד הפודיום הודפסו זמן רב לפני הפגישה. "מה שקורה בבית הלבן יגרום ללסתות שלכם להישמט", אמר שומר.

העימות המתוקשר הוא סימן נוסף למאבק הגובר בין הבית הלבן והרפובליקנים לבין הדמוקרטים. עוד ועוד חברי קונגרס דמוקרטים קוראים לפתוח בהליך הדחה נגד טראמפ, בשל הסירוב של הבית הלבן למסור מסמכים לוועדות השונות או לאפשר לבכירים בממשל להעיד.

עוד באותו נושא

חבר קונגרס רפובליקני ראשון קורא להדחת טראמפ

לכתבה המלאה
ננסי פלוסי עם צ'אק שומר בקונגרס, 22 במאי 2019. רויטרס
קולות גוברים במפלגה להדחת טראמפ. פלוסי ושומר, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully