וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר קונגרס רפובליקני ראשון קורא להדחת טראמפ

ג'סטין איימש, חבר בית הנבחרים, אמר כי מדוח מולר עולה שהנשיא היה מעורב בפעולות שמצדיקות הליך הדחה. טראמפ לא נותר חייב: "הוא לוזר, איך אפשר לשבש חקירה שבה לא היה פשע?". למרות קריאתו, הסיכוי להדחת הנשיא קלוש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ג'סטין איימש, חבר בבית הנבחרים, קרא להדחתו של הנשיא דונלד טראמפ והיה לראשון משורות המפלגה הרפובליקנית לעשות זאת. הוא אמר כי טראמפ היה מעורב "בפעולות מסוימות שעולות בקנה אחד עם הסף הדרוש להדחה". איימש, המייצג את מישיגין, האשים ביום שבת את התובע הכללי וויליאם בר בהטעיית הציבור לגבי מסקנות הדוח של התובע המיוחד רוברט מולר, שחקר את ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016 ואם טראמפ שיבש את החקירה.

הדוח של מולר לא מצא ראיות לקשר פלילי בין הקמפיין של טראמפ למוסקבה, אולם הוא ציין עשרה מקרים שבהם ייתכן שהוא ניסה לשבש את החקירה. איימש אמר כי "מעט חברי קונגרס קראו את הדוח של מולר" ואמר כי הם הגיעו למסקנותיהם על בסיס שיוך מפלגתם.

טראמפ כינה אותו "לוזר במשקל קל" ואמר כי אילו "הוא באמת הי קורא את דוח מולר המוטה" הוא היה רואה ש"לא הייתה קנוניה ובסופו של דבר גם לא שיבוש חקירה". הנשיא הוסיף: "כיצד אתה משבש חקירה כשאין שום פשע, וכשלמעשה הפשעים בוצעו על ידי הצד השני?".

חבר הקונגרס ג'סטיין איימש, 2017. רויטרס
"רוב חברי הקונגרס לא קראו את הדוח". איימש, 2017/רויטרס

דמוקרטים רבים בקונגרס תומכים בפתיחת הליך הדחה נגד טראמפ, ודורשים את שחרור הדוח המלא בן 448 העמודים שחיבר מולר. זה שהוגש להם היה מלא בצנזורים של חלקים רגישים, והבית הלבן מסרב לציית לצו שהוציאו ועדות של הדמוקרטים בבית הנבחרים, שנמצא בשליטתם. המחוקקת ראשידה טליב קרא לאיימש לגבש יחד עמה החלטה לפתיחת הליך ההדחה, אך ראשי הדמוקרטים מסתייגים מכך לאור הסמיכות לבחירות והעובדה שהרפובליקנים שולטים בסנאט.

כדי להדיח את נשיא ארצות הברית, צריך רוב רגיל בבית הנבחרים, אך תמיכה של שני שלישים ממאה חברי הסנאט, תרחיש לא סביר בעליל בנסיבות הנוכחיות.

עוד באותו נושא

דיווח: היועץ המשפטי בבית הלבן סירב לומר שטראמפ לא שיבש חקירה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מציג את תכנית ההגירה שלו בבית הלבן ב-16 במאי 2019. רויטרס
כדי להדיח נשיא דרוש רוב של שני שלישים בסנאט. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully