וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת תושבים ברוסיה מנעה הקמת כנסייה על פארק ציבורי

אלפי מפגינים ביקטרינבורג התנגדו להרס אחד השטחים הירוקים האחרונים בעיר הרביעית בגודלה במדינה, והשלטונות התקפלו וערכו סקר - בהמלצת פוטין - שבו הוכרע לבנות את הקתדרלה במקום אחר. "הם אנטי-דתיים", אמרו בכנסייה

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

עיריית יקטרינבורג, העיר הרביעית בגודלה ברוסיה, לא תבנה כנסייה על אדמת פארק ציבורי פופולרי בעקבות התנגדות עזה של התושבים. בתום שבוע של מחאה ועימותים, עלה בסקר שקיימו בעיר כדי להכריע בסוגיה כי 58% מהתושבים לא רוצים להקים את קתדרלת סנטה קתרינה במקום והיא תבנה בחלק אחר של העיר.

"העימות הסתיים, זה היה מתיש", אמר מושל מחוז סברדלובסק, יבגני קוייבשב, בפוסט שכתב באינסטגרם. מתנגדי היוזמה אמרו כי הקתדרלה החדשה תהרוס את אחד השטחים הירוקים הבודדים בעיר שנמצאת בהרי אוראל.

הכנסייה האורתודוכסית, מצדה, אומרת כי היא זקוקה לכנסיות חדשות כדי להחליף מבנים רבים שנהרסו בתקופת ברית המועצות. היא צברה כוח מחודש תחת שלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין, אך בשבוע שעבר הוא אמר כי יש לקיים סקר כדי למצוא את הפתרון האופטימלי עבור תושבי העיר.

בסקר נשאלו 3,000 תושבים על עמדתם בנוגע לפרויקט, ובעוד שרובם התנגדו להקמתו בפארק הסמוך לתיאטרון, רק 18% תמכו בביטולו המוחלט ו-7% תמכו בתכנית כמו שהיא. בתשובה לשאלה אחרת, השיבו 74% מהנשאלים כי האתר המתוכנן הוא "מאוד לא מתאים", ואילו 10% בלבד אמרו כי "מתאים מאוד".

תוצאותיהם של סקרים נוספים אמורים להתפרסם בימים הקרובים, וסגנית ראש העיר אמרה לסוכנות ידיעות מקומית כי העירייה והכנסייה ייערכו סקרים נפרדים.

מהומות בעיק יקטרינבורג ברוסיה, מאי 2019. AP
"יש הרבה כנסיות כאן". המפגינים ביקטרינבורג/AP

בשבוע שעבר הפגינו כ-2,000 איש נגד התכניות להקים את הכנסייה, והמשטרה עצרה עשרות אנשים. "הם רוצים להקים קתדרלה ולהרוס את הפארק, שמענק לתושבים מקומים להירגע", נכתב באחד האתרים שהובילו את המחאה. המפגינים אמרו כי העיר צריכה יותר פארקים ציבוריים, ולא פחות.

"אף אחד לא נגד הכנסייה, אבל כולם נגד בנייה של אחת כזאת כאן", אמר אחד המפגינים לרדיו אירופה החופשית. "יש הרבה כנסיות כאן, אבל לא נשארו הרבה שטחים ירוקים בעיר". המפגינים קראו גם בשמו של ראש העיר לשעבר יבגני רויזמן, שהודח בצורה שנויה במחלוקת בשנה שעברה עם ביטול תוצאות הבחירות. הוא נחשב למבקר של פוטין.

עוד באותו נושא

הפיצול הושלם: אוקראינה הקימה כנסייה עצמאית למרות איומי רוסיה

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין 15 במאי 2019. רויטרס
"למצוא את הפתרון האופטימלי". פוטין/רויטרס

וחטנג קיפשידזה, דובר של הכנסייה, האשים את המפגינים בהיותם "אנטי-דתיים". הוא אמר לסוכנות הידיעות אינטרפקס כי "יש דרכים רבות להביע חוסר הסכמה, אבל ליצור סכסוך על בסיס דתי זה עצוב, במיוחד כשזה קורה על אדמת יקטרינבורג, שלא לפני זמן רב חוותה רדיפה דתית עצומה מבחינה היסטורית ושבה נרצח הצאר ניקולאי השני וילדיו הצעירים". הוא הוסיף כי "רק אנשים אנטי-דתיים היו יכולים לארגן את המפגינים".

קיפשידזה אמר כי בזמן שהכנסייה, שקיימה פגישות סגורות עם נציגי המחאה, תומכת בדיאלוג עם המפגינים, בשיחות לא צריכים להשתתף אנשים "שפשוט לא יכולים לסבול שום דבר שקשור לדת".

מהומות בעיק יקטרינבורג ברוסיה, מאי 2019. AP
"העימות הסתיים, זה היה מתיש". שוטרים עוצרים מפגינים/AP
  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully