וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיישרת קו עם אירופה: שוויץ מגבילה את חוקי אחזקת הנשק

64% מאזרחי המדינה הצביעו במשאל עם בעד ההגבלות החדשות, התואמות את החקיקה שאומצה על ידי האיחוד האירופי לפני כשנתיים. חוקי הנשק במדינה, שבה מונהג שירות צבאי חובה לגברים, התירו עד כה להחזיק בנשק גם לאחר שסיימו את שירותם

רובה מדגם AR-15 בקונטיקט, ארצות הברית, 2013. AP
בשוויץ קיימת מסורת אורכה של אחזקת כלי נשק וירי ספורטיבי/AP

שוויץ מיישרת קו עם אירופה בהצבעה שהתקיימה אתמול (ראשון) על הגבלות חדשות על אחזקת נשק. 64% מהמשתתפים במשאל העם הצביעו בעד מעבר לחקיקה שאומצה ברחבי האיחוד האירופי לפני כשנתיים, לאחר שורת אירועים אלימים לאורכה של היבשת - ובראשם הפיגועים בפריז בנובמבר 2015. זאת, חרף העובדה כי בשוויץ קיימת מסורת ארוכה של אחזקת כלי נשק וירי ספורטיבי.

חוקי הנשק במדינה, שאינה חברה באיחוד האירופי, התירו עד כה לגברים להחזיק בכלי הנשק שלהם גם לאחר שסיימו את שירותם הצבאי, שהוא חובה לגברים בשוויץ. ההצעה החדשה לא תבטל את הפריבילגיה הזאת לחלוטין, אך מעתה בעלי נשק יחויבו לרשום כל כלי נשק שבידיהם בתוך שלוש שנים ולערוך רישום של כל הפריטים באוספי הנשק שלהם. כמו כן, יוטלו הגבלות על רכישת כלי נשק חצי-אוטומטיים.

תומכי החקיקה הסבירו כי הצעד לא ימנע מאזרחים שומרי חוק לרכוש נשק באופן חוקי, אלא תאפשר אפשרויות נרחבות יותר של מעקב אחר נשק. לדבריהם, אימוץ התקנות נחוץ כדי להבטיח שיתוף פעולה הדוק בין משטרות ולשמור על הקשרים הכלכליים עם המדינות השכנות, שאליהן יכולים אזרחי שוויץ לנסוע ללא צורך בקבלת ויזה במסגרת אמנת שנגן. ללא אישור ההצעה, שוויץ הייתה עלולה לצאת מהאמנה.

מנגד, מתנגדי ההגבלה טענו כי תפגע בתרבות השוויצרית ולא תסייע רבות למלחמה בקיצוניות או בפשע, שהרי הנשק ששימש לאירועי ירי לאחרונה הושג ממילא בדרך לא חוקית. כך, ז'אן-לוק אדור, מחוקק מטעם "People's Party" הפופוליסטית, כתב באתר האינטרנט שלו כי אימוץ החקיקה יהווה צעד "בלתי צודק, הורג את החופש, חסר טעם, מסוכן, מעל הכל - אנטי-שוויצרי. ללא השפעה על המאבק בטרוריזם, הוא יפגע רק באזרחים תמימים ושומרי חוק המחזיקים בכלי נשק באופן חוקי. זוהי התגלמות חוסר הצדק".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
עיראק: קטיושה פגעה סמוך לשגרירות ארה"ב בבגדאד
מתקרבים לפרסום עסקת המאה: ארה"ב תקיים סדנה כלכלית לפלסטינים
ראש ממשלת פולין: פיצוי קורבנות השואה הוא ניצחון להיטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully