וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אהבה ללא תנאים": הדמיון ביני לבין בעלי החיים

לי גיא-רון

20.5.2019 / 14:11

לא סתם נחשב הכלב לחברו הטוב של האדם. נאמנותו יוצאת דופן ובלתי תלויה כמעט בדבר, קשר שקשה להשיג בין בני אדם. בעלי החיים יכולים לסייע להפיג לחצים ובדידות ולהעניק תחושות חום ורוגע, אבל אין להם יכולת מפותחת לדבר ולדאוג בעצמם - ובכך אנחנו דומים

לי גיא-רון. ראובן קסטרו
מקווה לשכנע את ההורים לאמץ כלב. לי גיא-רון/ראובן קסטרו

אני לי גיא-רון ואני רוצה שיתייחסו אלי באהבה ובכבוד. בת 24. גרה בתל אביב. יש לי שני הורים מדהימים ואחיות שלפעמים מציקות, כמו לכולם. אבל, יש עוד משהו חשוב וגדול שמאפיין אותי - אני אוטיסטית, שלא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד. יותר מהכול אני רוצה שישמעו אותי, שיתייחסו אלי ושיבינו אותי. לא כי אני אוטיסטית, אלא כי אני חכמה, רהוטה ומצחיקה. כי יש לי מה לומר וכי אני מאמינה שכדאי לכם להקשיב. אני רוצה לדבר מבעד לאילמות. לפעמים אני גם צועקת מבעד לאילמות. חזק. שישמעו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהבת לבקר בגינות כלבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשר שלנו לבעלי החיים הוא מדהים וייחודי. זה לא מובן מאליו ששני יצורים מפתחים אהבה כזאת האחד כלפי רעהו. אני אישית מתחברת מאוד לבעלי חיים והייתי רוצה שתהיה לי חיית מחמד, אבל כרגע ספק אם זה יקרה. ההורים שלי אינם מעוניינים שאכניס חיה הביתה כי לטענתם זה מלכלך ומצריך טיפול ודאגה. אולי עוד אצליח לשכנע אותם.

לא סתם נחשב הכלב לחברו הטוב של האדם, שכן הוא יכול להעניק לבעליו המון אהבה. נאמנותם של הכלבים היא יוצאת דופן ובלתי תלויה כמעט בדבר. קשה מאוד להשיג קשר כזה בין אנשים.

בנוסף לכך, מחקרים הוכיחו שליטוף בעל חיים יכול לסייע להפיג לחץ. זאת דרך מאוד מיוחדת להירגע, ומרגש לדעת שחיות יכולות להוות עבורנו סוג של מרגוע ומרפא. לדעתי, התרומה של בעלי החיים לבעליהם עולה על התרומה שלנו להם.

עוד באותו נושא

המשפחה, הכתיבה, החברים: דברים שגורמים לי לתחושה של בית

לכתבה המלאה

מי מציל את מי?

הרבה פעמים אנחנו חושבים שאנחנו מצילים את בעלי החיים. מגניב לראות שאולי זה בכלל ההיפך - אנחנו נותנים להם מזון ומים, אבל הם נותנים לנו תקווה, אהבה, רוגע ושלווה. החיות עוזרות לבעלי מוגבלויות שונים, כך למשל כלבי נחייה מסייעים לעיוורים ומזהים התקפים אפילפטיים.

גם לאוטיסטים יש טיפולים רבים ומגוונים בעזרת חיות. פעם הייתי בטיפול עם כלבים וזה עזר לי, כיף מאוד לשחק איתם וללטף אותם. זאת תחושה כיפית שישר נותנת תחושה של חום ורוגע, ממש אהבה ללא תנאים. עד היום, כשאני מטיילת בפארק הירקון אני תמיד רוצה ללכת לגינות הכלבים.

בעלי החיים נותנים לנו לפעמים תחושה מרגיעה שהכול יהיה בסדר, ולעיתים הם ממלאים את הבדידות
שלנו. תמיד אפשר לסמוך עליהם שיהיו איתך ולא יעזבו. אני חושבת שמעניין להיות כלב או חתול, כי הם מעניקים הרבה חום ואהבה לאחרים. יכול להיות שהחיים שלהם יותר קלים בכך שאין להם דאגות כמו לבני האדם, ומצד שני הם יותר חסרי ישע. באופן כללי נדמה לי שאין להם יכולת מפותחת לדבר ולדאוג לעצמם ברמת עצמאות כמו שיש לרוב בני האדם. בכך הם ואני דומים, אבל לי יש יכולת ביטוי רחבה יותר שעוזרת לי במצבים שונים.

לי גיא- רון. באדיבות המשפחה
הרבה יותר קל להתנהל עם חיות. לי גיא-רון/באדיבות המשפחה

לפעמים בעלי החיים גם מפחידים. הם יכולים לגעת בנו ללא רשות, להיות אלימים ולהתנהג ללא שליטה - כמו חיות. לא מזמן כלב כמעט נשך אותי. אני חושבת שאולי הוא היה מבוהל, וזה בסדר שהרגיש ככה. גם בני האדם מרגישים ומתנהגים כך לפעמים בדרכם שלהם. אבל אני חושבת שצריך ללמד בעלי חיים להתנהג בצורה נעימה בחברת בני אדם, ממש כמו שאולי מלמדים ילדים אלימים. לא צריך לעשות זאת בדרך של אילוף שפוגע בהם, אלא בצורה טובה.

קיים קשר בין בעלי החיים לבעליהם, לא סתם אומרים שאנשים נעשים דומים לחיית המחמד שלהם, או להיפך. אני חושבת למשל, שכלב שיש לו בעלים טובים יהיה כלב טוב ונעים לסביבה וימלא את הבית ובעיקר את האנשים החיים בו. הרבה יותר קל להתנהל עם חיות, הן לא אינטרסנטיות כמו בני אדם ותמיד יהיו שם בשבילך. אמצו בעל חיים, רק טוב יצא לכם מזה. מילה של לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully