וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של נתניהו בתלונה ליועמ"ש: "לשים סוף למבול ההדלפות"

19.5.2019 / 19:37

אחרי פרסום עדות העוזרת של מילצ'ן, הוגשה מטעמו של ראש הממשלה בקשה ממנדלבליט לאתר את המדליפים מתיקיו ולהעמידיהם לדין, בטענה שמדובר בחשש למרמה והפרת אמונים ולשיבוש מהלכי חקירה. "ההדלפות נעשות בכוונה להשפיע שלא כדין על ההחלטות שעתידות להתקבל בעניינו"

עריכה: שניר דבוש

עורך דינו ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, הגיש היום (ראשון) תלונה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נגד ההדלפות מהחקירות בעניינו, בדרישה שהנושא "ייבדק וייחקר לאלתר, תוך איתור המדליפים והעמדתם לדין". בפנייה, שבה נכתב כי "חייבים לשים סוף למבול ההדלפות", צוינו כמה הדלפות מתיקי נתניהו, החל מתמלילי שיחותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, דרך פרטים מתיקי חקירת 1000 ו-2000 בחדשות ערוץ 13 ובהארץ, ועד לעדותה של הדס קליין שפורסמה ביום שישי האחרון בחדשות ערוץ 12.

בתלונה נכתב כי "הדלפות אלה פוגעות פגיעה אנושה בזכותו של ראש הממשלה להליך הוגן, בחזקת החפות העומדת לו ובזכויות הבסיסיות לפרטיות ולשם טוב; והן נעשות מתוך כוונה ברורה להשפיע שלא כדין על ההחלטות שעתידות להתקבל בעניינו".

עוד בוואלה! NEWS:
אין כסף ללוחמים וקצבאות: חיזבאללה במשבר בשל הסנקציות על איראן
רגב טענה שלא הצביעה לסער - למרות שהצהירה אחרת בעבר
דיווח במצרים: לפחות 17 נפגעים בפיצוץ בסמוך לאוטובוס תיירים בגיזה

ישיבת ממשלה,5 במאי 2019. רויטרס
נתניהו/רויטרס

עורך דינו של נתניהו הסביר בתלונה כי "קיים חשש אמיתי אף לשיבוש ההליך וזיהומו", וציין כי מדובר בעבירות אפשריות של מרמה והפרת אמונים ושל שיבוש מהלכי משפט. "הדלפה של חומרי חקירה על ידי עובדי ציבור, אשר החומר הגיע לידיהם מכוח תפקידם הציבורי, ומוחזק על ידם בנאמנות, מהווה מעילה חמורה באמון הציבור שניתן להם".

מהעדות שפורסמה בסוף השבוע על ידי אמנון אברמוביץ' עולה כי נתניהו דרש מהדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן, לעשות כל מה שרעייתו אומרת, תוך שהוא אומר לה: "שרה אישה מופלאה. שוחטים אותה. תפסיקי להיות בצד של התקשורת. תפסיקי להיות שמאלנית". בנוסף לכך, בעדות פורטו שורת שיחות בין נתניהו לקליין, שבהן היא לכאורה דרשה ממנה שיפוץ לבריכה בערב יום הזיכרון, קצף וסכין גילוח באישון ליל ומעיל חדש של המותג "קולומביה" לה ולבעלה.

בין היתר על פי העדות, נתניהו טלפנה בשעה 1:00, בערב לוויתו של הנשיא שמעון פרס, ודרשה מקליין שיסיעו מקיסריה לבלפור קצף וסכין לגילוח, תוך שהיא מציינת ש"ביבי אוהב את הקצף והסכינים של פאקר" וש"זה נורא יקר. אתם רוצים שראש הממשלה יופיע לא מגולח ללוויה? בגללכם הוא יופיע לא מגולח". על שיפוץ הבריכה אמרה נתניהו לקליין: "אנחנו רוצים את הקבלן שלכם, של מילצ'ן ופאקר. הוא מוכן לעשות מחיר עלות של 120 אלף שקלים. ביבי עושה כל כך הרבה למען האזרחים, אז הקבלן יכול לוותר על 50 אלף, או שאתם פאקר ומילצ'ן תשלימו את הסכום לקבלן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully