וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלשן בכיר: הטקסט העתיק והמסתורי ביותר בעולם פוענח - והתרגום הוא לא מה שחשבנו

21.5.2019 / 0:05

במשך מאות שנים, אינספור מלומדים ניסו לפענח את הטקסט המסתורי בעולם ללא הצלחה. החודש הכריז אקדמאי מבריסטול שבידו הפתרון לפענוח הספר - ושהמידע המסתתר בו רחוק לגמרי ממה שעד כה תיארו ומכיל בין היתר טיפים לקיום יחסי מין. באוניברסיטה בה הוא עובד מתנערים ממנו

Opening the Voynich Manuscript/Opening the Voynich Manuscript - Yale Press

כתב יד ווֹינִיץ' הוא ספר מאויר, אשר מאז גילויו, תוכנו נותר סתום ולא מפוענח. על פי תיארוך פחמן 14 שלאחרונה נערך לדפיו (העשויים עור), הספר נכתב בין השנים 1404 ל-1438 על ידי מחבר שזהותו אינו ידועה, ובכתב ובשפה בלתי מזוהים. הוא נקרא על שמו של סוחר ספרים פולני-אמריקאי בשם וילפריד וויניץ', שמצא אותו בשנת 1912 בווילה מונדרגונה באזור פרסקטי שבקרבת רומא שבאיטליה. אנשי ה-FBI חקרו את כתב היד במהלך המלחמה הקרה במחשבה שמדובר בתעמולה קומוניסטית, אחרים היו סבורים שמדובר בנבואות אודות חייזרים או בספר אסטרונומיה, אולם כעת, ד"ר ג'רארד צ'שייר, בלשן אקדמאי מבריסטול, טוען שהצליח סוף כל סוף לפענח את הכתוב - ושהטקסט למעשה כולל לא פחות מ... טיפים ליחסי מין ועצות לביצוע הפלות.

כתב היד המכונה גם "הטקסט המסתורי בעולם" עבר אינספור ניסיונות ניתוח ופענוח בידי מלומדים רבים, לרבות אלן טיורינג, שלא הצליחו לפענח את הכתוב. כתב היד המסתורי בן ה-600 שנים, השוכן בספריה האוניברסיטאית של ייל בניו הייבן, קונטיקט, נחשב לבלתי קריא בידי הקריפטוגרפים המובילים בעולם - אולם ד"ר צ'שייר טוען כי הצליח לפענח את כתב היד האגדי וגילה את סודותיו. הוא מאמין שהספר כתוב בשפה נכחדת שנקראת "פרוטו-רומאנים". לדבריו, כתב היד מכיל טיפים ליחסי מין, מידע על הורות, פסיכולוגיה וצמחי מרפא.

כתב יד וויניץ'. Yale Press, אתר רשמי
כתב היד וויניץ' פוענח?/אתר רשמי, Yale Press

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

האם משה רבנו אכן כתב את התנ"ך? החוקר שחושף את האמת

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully