וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן מרשם ללא דרישת רישיון: רפורמת הקנאביס עולה שלב

16.5.2019 / 21:55

משרד הבריאות הודיע כי במטרה להקל על המטופלים, פקודת הסמים המסוכנים תשונה וקנאביס רפואי בהתוויות רפואיות מסוימות יינתן באמצעות מרשם ולא ידרוש רישיון ואישור מראש של המשרד. ליצמן: "לא מדובר בלגליזציה, אך המהלך יקל על הליכי הביורוקרטיה לציבור החולים הקשים"

עו"ד ג'ני חבשי בשיתוף אתר Zap משפטי

רפורמת הקנאביס הרפואי עולה שלב. משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי פקודת הסמים המסוכנים תשונה וקנאביס רפואי בהתוויות רפואיות מסוימות יינתן באמצעות מרשם ולא ידרוש רישיון ואישור מראש של משרד הבריאות, בדומה לכל תרופה אחרת. זאת במטרה להקל על המטופלים.

השלב שמוביל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יפעל לפי המתווה הבא: המכירה תהיה רלוונטית למוצרי קנאביס בפיקוח שנמכרים בבתי מרקחת, האספקה מיועדת למטופלים מעל גיל 18 (למעט אפילפסיה קשה אצל ילדים), המרשם ניתן על ידי רופא מומחה ויוגבל ל-40 גרם בחודש.

המשרד ציין כי הקנאביס הרפואי יינתן באמצאות רישיון, ולא ידרוש מראש אישור מטעמם רק בהתוויית הרפואיות הבאות: מחלות אונקולוגיות, מחלות מעיים דלקתיות, התוויות נוירולוגיות כגון אפילפסיה, HIV, פרקינסון, ואפילפסיה קשה אצל קטינים.

לקריאה נוספת
אומת סטארטאפ הקנאביס: כך מגדלים טונות של קנאביס
כמעט 100 שקלים לגרם: מחירון הגראס מתייקר בגלל מעצר פעילי טלגראס

שימוש בקנאביס (אילוסטרציה). GettyImages
"לא מדובר בליגליזציה". שימוש בקנאביס/GettyImages

בנוסף לכך, יוחרגו מוצרים שאינם כוללים THC (כגון מוצרים המכילים CBD בלבד) מפקודת הסמים המסוכנים. משרד הבריאות מסר כי בקרוב תתפרסם טיוטת תקנות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בתגובה כי "החלטתי לאמץ את עמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות לאפשר מתן מרשם במקום רישיון למצבים רפואיים מסוימים שאבחנתם ברורה". השר ציין כי הוא מדגיש ש"לא מדובר בלגליזציה. אדם שלא יורשה רפואית להשתמש בזה, לא יוכל לקבל את התרופה בבית המרקחת. אך מדובר במהלך שיקל באופן מהותי על הליכי הבירוקרטיה לציבור החולים הקשים".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין כי "ישראל מובילה בשימוש בקנאביס לצרכים רפואיים והמהלך הזה הוא שלב נוסף בהקלה על המטופלים ובהפיכת הקנאביס הרפואי למוצר רפואי כמו כל מוצר אחר. אנחנו נמשיך לעקוב אחר היישום ולהקל עוד על המטופלים, תוך הקפדה על כך שמי שצריך לקבל, יקבל בדרך הקלה ביותר".

עוד באותו נושא

קנסות במקום אזיקים: רפורמת אי-הפללת משתמשי קנאביס, המדריך השלם

לכתבה המלאה
מרפאת הקנאביס בסנטה קרוז, קליפורניה 29 בדצמבר 2017. AP
פקודת הסמים המסוכנים תשונה. מרפאת קנאביס בקליפורניה, ארצות הברית/AP

בתגובה למהלך, יו"ר הסתדרות הרוקחים דודו פפו אמר כי "מדובר במהלך מהפכני, שיהפוך את חייהם של מטופלי הקנאביס הרפואי לקלים ופשוטים יותר למרות בריאותם הלא קלה. מתן נגישות משופרת למרשמי קנאביס היא המהפכה של הרפורמה לה חיכינו. צעד מתבקש ומבורך. עם כניסת רפורמת הקנאביס, הצעד הבא של משרד הבריאות הוא לאפשר למטופלים לרכוש קנאביס רפואי ביותר בתי מרקחת בפריסה רחבה יותר ברחבי הארץ".

ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה, יצרנית תרופות הקנאביס הגדולה בישראל, מסר בתגובה להודעת משרד הבריאות כי "רפורמת הקנאביס היא אחד הצעדים החשובים והמהותיים שנעשו לטובת המטופלים הישראלים ולשיפור איכות חייהם. ההחלטה של משרד הבריאות היא לא פחות ממהפכה, בשני רבדים: ראשית עבור חולים קשים, הזקוקים לקנאביס להקלה משמעותית בתסמיני המחלה וכתוצאה מכך - גם בסבל שלהם. ושנית, עבור כלל הציבור, שכעת יוכל להנות מיתרונותיו הבריאותיים של הקנאביס, אותם יהיה ניתן למכור בישראל, כמקובל בעולם".

תגובת בזלת פארמה, יצרנית הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל: "מדובר בהחלטה חשובה ומתבקשת אשר הולכת להקל ולסייע לעשרות אלפי ישראלים המתמודדים עם מחלות קשות ומכאובים יומיומיים.
מעבר לכך, החלטת סגן השר ליצמן, הינה צעד נוסף ומשמעותי בהפיכתה של ישראל למדינה מובילה בתחום הקנאביס הרפואי והבעת אמון בתחום שעתיד להפוך לאחד מקטרי הצמיחה המובילים של המשק הישראלי בשנים הבאות. חברת בזלת ערוכה ומוכנה להצטרף לרפורמה ולספק מוצרים רפואיים מהשורה הראשונה לכלל הציבור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully