וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ קיבל בחום את אורבן: "אדם מכובד, שומר על ארצו בטוחה"

14.5.2019 / 9:48

נשיא ארה"ב לא התרשם משחיקת הערכים הדמוקרטיים בהונגריה, ונפגש לראשונה עם ראש ממשלתה בבית הלבן. "עושה את הדבר הנכון ביחס להגירה", אמר טראמפ על המנהיג הלאומני. הוא, מצדו, אמר: "גאה לעמוד יחד עם ארה"ב במאבק בהגירה הלא חוקית"

מפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ויקטור אורבן, 2019/צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שיבח אתמול (שני) את ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שעמו נפגש לראשונה. הוא אמר שהמנהיג הלאומני הוא "כמוני, קצת שנוי במחלוקת" והדף את החששות מהפגיעה בדמוקרטיה תחת שלטונו של אורבן. הוא גיבה את מדיניותו התקיפה של אורבן נגד הגירה, סוגיה שלשני המנהיגים יש עמדות דומות לגביה.

"הוא אדם מכובד, ואני יודע שהוא אדם קשוח, אבל הוא מכובד", אמר טראמפ, כשנשאל אם יש לו חששות לגבי הפגיעה בשלטון החוק במדינה הקומוניסטית לשעבר. "הרבה אנשים חושבים שהוא עושה את הדבר הנכון ביחס להגירה. אם אתם מסתכלים על הבעיות שיש להם באירופה, שהן גדולות, זה כי הם עשו את זה בדרך שונה מראש הממשלה", אמר טראמפ.

מבקריו של הנשיא מאשימים אותו פעמים רבות ביחס אוהד למנהיגים אוטוריטריים, כולל לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. טראמפ גם הודף את הביקורת על מדיניותו נגד ההגירה, כשהוא ממשיך לקדם את הקמת החומה בגבול עם מקסיקו לצד הטלת צו בתחילת כהונתו האוסר על כניסתם של אזרחים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי.

לקריאה נוספת בנושא
הונגריה סילקה את האוניברסיטה של סורוס מהמדינה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במהלך פגישתם בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 13 במאי 2019. רויטרס
בקונגרס הזהירו מהפגיעה בדמוקרטיה ההונגרית. טראמפ ואורבן, אתמול/רויטרס

אורבן נוהג להתכתש עם האיחוד האירופי על המדיניות שהוא מוביל נגד הגירה ועל הרפורמות שהוא מעביר במערכת המשפט. יחסיו עם הממשל הקודם של הנשיא הדמוקרטי ברק אובמה היו מתוחים לאור שחיקת הערכים הדמוקרטיים בידי ממשלתו.

להגנתו, ציין אורבן שהממשלה שלו נבחרה כמה פעמים בבחירות. "מהעם, על ידי העם ולמען העם. זה הבסיס לממשלת הונגריה", אמר, והוסיף: "יש לנו חוקה חדשה שהתקבלה ב-2011 והיא מתפקדת היטב". לדבריו, הונגריה עומדת בגאווה יחד עם ארצות הברית "במאבק בהגירה הלא חוקית" ובנושאים אחרים.

ממשלתו של אורבן סימנה את המיליארדר היהודי-אמריקני ג'ורג' סורוס, שנולד בהונגריה, כמי שרוצה להציף את המדינה במהגרים דרך ארגוני החברה האזרחית שלו. סורוס, שמכחיש את הטענות, נתפס כ"אויב" גם על ידי חלק מהימין האמריקני. באחד הקמפיינים של ממשלת הונגריה, שלה יש יחסים קרובים גם עם ישראל, היו מוטיבים אנטישמיים נגד סורוס.

ביום שישי שלחו בכירים רפובליקנים ודמוקרטים בקונגרס מכתב לטראמפ, שבו הם הביעו דאגה מהכיוון שאליו צועדת הדמוקרטיה ההונגרית וגם מיחסיו הקרובים של אורבן, שארצו חברה בנאט"ו, עם רוסיה. טראמפ לא התייחס לכך בדבריו. "עשית עבודה טובה ואתה שומר על ארצך בטוחה", אמר נשיא ארצות הברית לראש ממשלת הונגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully