וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי אסירים פוליטיים שהוצאו להורג בידי הנאצים ייקברו בברלין

בטקס מיוחד בבית חולים בבירת גרמניה ייטמנו יותר מ-300 פיסות של רקמות אדם, שנמצאו בנכס של פרופסור ששיתף פעולה עם הנאצים. הוא קיבל את הגופות - רובן של נשים שנרצחו בשל פעילותן הפוליטית - כדי לחקור את גופן. "זה יחזיר מעט מכבודם"

צילום: רויטרס

יותר מ-300 פיסות של רקמות אדם מאסירים שהוצאו להורג על ידי הנאצים ייקברו היום (שני) בברלין. הדגימות נמצאו במיקרוסקופים בנכס שהיה שייך לפרופסור מבית חולים בבירת גרמניה. החוקרים אמרו כי הפרופסור, הרמן סטיב, מומחה לאנטומיה, שיתף פעולה עם הנאצים כדי לקבל גופות של 184 אסירים, רובן נשים, שהוצאו להורג בשל התנגדותם למשטר.

הרקמות - רובן באורך של פחות ממילימטר - התגלו באחוזתו של סטיב, שמת ב-1952, על ידי יורשיו. הן אוחסנו בקופסאות שחורות קטנות, שעל חלקן היו תוויות של שמות. הן הועברו לבית החולים "צ'רטי" בברלין, שהטיל על צוות במרכז לזיכרון ההתנגדות הגרמנית לחקור את ההיסטוריה של אותם מוצאים להורג.

המחקר, תחת מנהל המרכז פרופ' יוהאנס טוכל, העלה כי הגופות נאספו על ידי נהג והועברו לסטיב, לפעמים דקות אחרי שהם נהרגו בכלא ברלין-פלוצנס. לאחר מכן, הוא ביתר את הגופות לצרכים מחקריים, לפני ששרף וקבר אותן בחשאי. כ-3,000 איש הוצאו להורג בבית הכלא, דרך עריפת ראש או בתליה, תחת שלטונו של אדולף היטלר.

"גילינו שהוא עזר באופן שיטתי למשרד הצדק של הרייך בהשמדת העקבות של המעשים הפליליים האלו", אמר פרופ' טוכל לעיתון "בילד".

לקריאה נוספת בנושא
הירושה מעוזרו הקרוב של היטלר הפכה לקרן עבור שימור אמנות יהודית

פרופ' הרמן סטיב ששיתף פעולה עם הנאצים. אתר רשמי
לא הועמד לדין אחרי המלחמה. פרופ' סטיב/אתר רשמי

סטיב היה מנהל המכון לאנטומיה של ברלין מ-1935 ועד מותו משבץ ב-1952. השימוש שעשה בגופות האסירים תועד ברישומיו, שאותם הוא שמר בקפדנות. היה לו עניין רב באנטומיה רפרודקטיבית והוא אחד החוקרים הראשונים שגילה כי לחץ - כמו זה שחשים נידונים למוות - יכול לשבש מחזור חודשי של נשים.

חלק מהגופות שהגיעו לידי סטיב היו של דמויות בולטות בתנועת ההתנגדות לנאצים - כולל 13 חברות ארגון המחתרת הקומוניסטי "התזמורת האדומה". הוא ניצל את העובדה שהמשטר הנאצי החל להוציא להורג נשים, דבר שלא קרה לפני עלייתו של היטלר לשלטון, כדי ללמוד יותר על הגוף הנשי. משום שהוא לא היה חבר במפלגה הנאצית, הוא לא הועמד לדין אחרי מלחמת העולם השנייה.

הדגימות של המוצאים להורג ייטמנו בטקס בבית הקברות דורת'ינסטדט בברלין. בית החולים אמר כי הקבורה החריגה, שכן אין זה נהוג לטמון רקמות כל כך קטנות, היא חלק מהניסיון של המקום, ושל תעשיית הרפואה הגרמנית, להתמודד עם עברה. "אנחנו רוצים להשיב לקורבנות חלק מהכבוד שלהם", אמר מנהל בית החולים, ד"ר קרל מרקס איינהופל.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אסירות פוליטיות שהוצאו להורג על ידי הנאצים. אתר רשמי
עד המשטר הנאצי, לא הוציאו להורג נשים. חלק מהאסירות שגופותיהן הועברו לפרופ' סטיב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully