וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדינוזאורים לא נכחדו בגלל אסטרואיד - אלא בגלל אגמי הסקס"

13.5.2019 / 9:19

פרופסור בריטי פרסם מאמר ובו תאוריה מעניינת שטוענת כי הכחדת אגמים עם מים רדודים כתוצאה מאותה פגיעה חיסלה את הסיכוי של היצורים הענקיים להתרבות: "אחרת סביר להניח שהם עוד היו חיים סביבנו"

יח"צ - חד פעמי

בסרטון - הטריילר לסרט: עולם היורה: נפילת הממלכה

אחת התאוריות המפורסמות בעולם המדע וההיסטוריה גורסת כי הדינוזאורים נכחדו מעל פני כדור הארץ כשמטאור ענק פגע בו וחיסל את כל משפחת הייצורים הענקיים. על פי מרבית המומחים, אסון כבד כמו אסטרואיד שפגע באדמה או התפרצות הר געש ענק הביא להכחדת הדינוזאורים. האסון גרם להעלאת ענן אבק עצום לאוויר, שכיסה את כדור הארץ, חסם את קרני השמש והביא לשינויי אקלים קיצוניים. בעקבות המחסור באור, מתו מרבית הצמחים ותוך זמן קצר, מרבית בעלי החיים - ובראשם הדינוזאורים - שנזקקו לכמויות גדולות של מזון, מתו מרעב.

אלא שמומחה טבע טוען בספר חדש כי המטאור לא הרג את הדינזואורים ישירות, והם היו עדיין חיים איתנו - אילולא חלק חשוב משטח המחייה שלהם נהרס. על פי פרופסור בריאן פורד, מדובר באגמי מים רדודים, שהיו חלק חשוב מחיי הדינוזאורים שקיימו יחסי מין אך ורק שם. "האסטרואיד לא היה יכול להרוג את הדינזואורים", טוען פרופסור פורד, "אם הטענה הזו נכונה, אז גם כל הנחשים, הלטאות, התנינים, וכך הצפרדעים ושאר החיות ששרדו היו נכחדות גם כן". לפי ההסבר של פרופסור פורד, הפגיעה של האסטרואיד גרמה לכדור הארץ לסטות ממסלולו, ולשקוע מעט, ולבסוף לאותם אגמי מים רדודים להעלם. לטענתו, כדור הארץ היה מלא בעבר באותם אגמים, "ככל שהיבשת הלכה והשתנתה, האגמים הצטמצמו, ומערכת הרבייה של הדינוזאורים השתנתה".

עוד בנושא:
ככה נראה היום בו הדינוזאורים נכחדו - 30 השניות שהיו מצילות אותם
נמצאה הסיבה האמיתית להכחדת הדינוזאורים - ובקרוב הם יחזרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully