וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין ואסד הרגו את משפחתה, אך חדיג'ה בת השנתיים שרדה

בבליץ האווירי של רוסיה וסוריה באידליב נהרגו בני משפחת חמדאן כשטיל פגע בביתם, אך הפעוטה חולצה מההריסות בחיים. "בוכה ורועדת בכל פעם ששומעת מטוסים בשמיים"

בין עשרות ההרוגים בתקיפות האוויריות של רוסיה ושל סוריה באזור אידליב בשבועות האחרונים היו בני משפחתה של חדיג'ה חמדאן בת השנתיים. היא חולצה בשבוע שעבר בחיים מההריסות על ידי כוחות "ההגנה האזרחית", המכונים "הקסדות הלבנות", כשאיש ממשפחתה הקרובה לא שרד.

כוחות המשטר של בשאר אסד, בסיוע של חיל האוויר הרוסי, הגבירו את התקיפות נגד מעוזי המורדים האחרון. אלו עוד שולטים על מחוז אידליב ועל פאתיהם המערביים של חאלב והצפוניים של חמאת. השטחים הללו נכללים באזור המפורז שנקבע בין רוסיה לטורקיה בספטמבר כדי למנוע מערכה צבאית נרחבת באידליב, אולם הוא הולך ומתפורר.

דמשק ומוסקבה אומרות שהן תוקפות לוחמים בארגונים ג'יהאדיסטיים, שמפרים את הפסקת האש, ואילו אנקרה לא מצליחה להביא לסילוק תחריר א-שאם - לשעבר ג'בהת א-נוסרה - מאידליב. תחריר א-שאם, הכולל כמה פלגים ג'יהאדיסטיים, הוא הארגון החזק ביותר במחוז.

עוד על הקרבות באידליב
בתוך האזור המפורז באידליב: אסד כבש עיירה אסטרטגית מהמורדים

הפעוטה חדיג'ה, שמשפחתה נהרגה בתקיפות במחוז אידליב, מאי 2019. אתר רשמי
"פניה היו מלאים בדם". הילדה חדיג'ה/אתר רשמי

לפי רשת אל-ג'זירה, התקיפה האווירית הייתה בסביבות השעה 3:00, כשטיל פגע בבית המשפחה באידליב. בפיצוץ נהרגו הוריה ושתי אחיותיה של חדיג'ה, וצוותי הצלה מקומיים מיהרו לבית ומצאו את הפעוטה מכוסה אבק ודם על פניה.

אוסאמה ח'אג חסן, אחד המחלצים, סיפר: "כשהגענו לאזור שמענו קול של ילד ומצאנו ילדה. היא לא נפצעה, אולם פניה היו מלאים בדם ולקחתי אותה לאמבולנס"
.
למחרת נקרא לבית החולים חסן מחמד חמדאן, דודה של הילדה, כדי להעביר אותה לחסותו. הוא אמר לאל-ג'זירה: היא היתה רגילה לדבר ואהבה לשחק ולקפוץ כל הזמן אולם עכשיו היא לא מדברת מילה, בוכה ורועדת בכל פעם ששומעת מטוסים בשמיים"

סרטון החילוץ של חדיג'ה מההריסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully