וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם דגלים והמנון: אלפים מציינים את "הנכבה" ביערות מנשה

9.5.2019 / 14:56

אלפים הגיעו לפארק יערות מנשה כדי להשתתף במצעד "שיבה" לרגל הנכבה, המתקיים במקביל ליום העצמאות. באירוע, שנערך בנוכחות חברי הכנסת הערבים, הניפו דגלים ושרו שירים לאומיים

צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

כ-3,500 משתתפים במצעד "שיבה" לציון "הנכבה", המתקיים היום (חמישי) בשדה פתוח סמוך לפארק יערות מנשה. האירוע המתקיים מדי שנה ביזמת "ועד העקורים" וארגון "זוכרות" על חורבות כפר פלסטיני אחר, נערך השנה בסמוך לשרידי הכפר הקטן חוביזה, לא הרחק מקיבוץ גלעד של היום, בו על פי ההערכה התגוררו כ-350 איש לפני מלחמת העצמאות.

רובם ככולם של המשתתפים ערבים, למרות שמארגני האירוע "קוראים ליהודים התומכים בזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים להצטרף לתהלוכה ולמאבק למען מימוש זכות השיבה". המפגינים הגיעו בעשרות אוטובוסים וכלי רכב פרטיים מכל רחבי הארץ וקיימו תהלוכה ובסופה עצרת, נופפו בדגלי פלסטין, שרו שירים פלסטיניים לאומיים ועמדו דום כשידם על החזה לשירת ההמנון הבלתי רשמי "מאוטני" (מולדתי). במקום הוקמו גם דוכנים בהם מחלקים חוברות וספרים, אבל אין דוכני מזון, זאת מתוך התחשבות במשתתפים המוסלמים החוגגים החודש רמדאן. לקראת תום האירוע הגיע קומץ יהודים מנטורי קרתא, שנופפו אף הם בדגלי פלסטין.

לקריאה נוספת:
מהנכבה עד עסקת המאה: האירועים הנפיצים שמאיימים להבעיר את השטח

אירועי יום הנכבה בפארק רמות מנשה - ה-9/5. יואב איתיאל, יואב איתיאל
אירועי הנכבה בפארק יערות מנשה, היום/יואב איתיאל, יואב איתיאל

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש) אמרה לוואלה! NEWS כי אין בקיום האירוע ביום העצמאות משום התרסה. "ביום שבו מדינת ישראל חוגגת את עצמאותה, תוך כדי שהיא ממשיכה לכבוש עם שלם ולהדק את המצור על שני מיליון פלסטינים בעזה, שמהם הרגעה למעלה ממאתיים מפגינים בצעדת השיבה לפני כשנה, 'התרסה' זו אינה בחירה אלא חובה מוסרית וגם לאומית", אמרה.

סלימאן הוסיפה כי "ההתרסה היא שיכרון הכוח וההכחשה של ממשלות ישראל והחברה הישראלית לעוול ולדיכוי ההיסטורי כלפי העם הפלסטיני, העקורים והפליטים הפלסטינים שנעקרו והוגלו מאדמותיהם וכפרי ומולדתם". עוד אמרה כי "אנו בוחרים לקיים את צעדת השיבה דווקא ביום העצמאות כדי להזכיר לממשלות אלה, לחברה הישראלית וגם לעולם כולו שבמדינת ישראל יש מיעוט לאומי פלסטיני שהם גם אזרחי המדינה, אותו מיעוט שנושל מכפריו ומזכויותיו הקולקטיביות". היא הבטיחה: "נמשיך לציין יום זה עד שישראל והעולם יכירו בעוול ההיסטורי של העם הפלסטיני, ובזכות השיבה של הפליטים והעקורים לפי החלטות האו"ם".

עוד באותו נושא

יום העצמאות ה-71: חגיגות ברחבי הארץ | עדכונים שוטפים

לכתבה המלאה
אירועי יום הנכבה בפארק רמות מנשה - ה-9/5. יואב איתיאל, יואב איתיאל
משתתפים בנכבה בפארק יערות מנשה, היום/יואב איתיאל, יואב איתיאל

בעצרת בלטו חברי הכנסת הערבים מהמפלגות שיצרו את שתי סיעות הערבים לכנסת ה-21, ביניהם ח"כ עופר כסיף, וכן מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל ולשעבר סגן יו"ר הכנסת. ההפגנה הינה שקטה ולא נרשמו הפרות סדר. המשטרה מאבטחת מרחוק בסיוע סדרנים ששכרו המארגנים ומתנדבים מטעמם.

"אנחנו מדגישים את הנרטיב ואת הכאב של העם הפלסטיני", אמר ח"כ אחמד טיבי (תע"ל), "נתניהו וכהנא אמרו שיש לנו 22 מדינות, אבל האמת היא שיש לנו מולדת אחת, ויותר מ-500 כפרים עקורים, זה הנרטיב שמנסים למחוק וזו ההיסטוריה שמנסים לשכתב. לא חוק הלאום ולא הריסות בתים ישנו זאת, לעולם לא".

נטורי קרתא במצעד "שיבה" לרגל הנכבה, 9 מאי 2019. נטורי קרתא, עיבוד תמונה
נטורי קרתא באירועי יום הנכבה בפארק יערות מנשה, היום/עיבוד תמונה, נטורי קרתא
אירועי יום הנכבה בפארק רמות מנשה - ה-9/5. יואב איתיאל, יואב איתיאל
משתתף באירועי יום הנכבה בפארק יערות מנשה, היום/יואב איתיאל, יואב איתיאל
אירועי יום הנכבה בפארק רמות מנשה - ה-9/5. יואב איתיאל, יואב איתיאל
מפגינה בנכבה עם שלט מקופסת קרטון, פארק יערות מנשה, היום/יואב איתיאל, יואב איתיאל
אירועי יום הנכבה בפארק רמות מנשה - ה-9/5. יואב איתיאל, יואב איתיאל
מפגינה בנכבה, היום בפארק יערות מנשה/יואב איתיאל, יואב איתיאל
נטורי קרתא במצעד "השיבה" לרגל הנכבה, 9 מאי 2019. נטורי קרתא, עיבוד תמונה
נטורי קרתא באירועי יום הנכבה בפארק יערות מנשה, היום/עיבוד תמונה, נטורי קרתא
נכבה. יואב איתיאל
מתקן מקורות במקום מזכיר את שם הכפר, חוביזה/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully