וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן חידון התנ"ך העולמי: יונתן ויסמן מירושלים

9.5.2019 / 14:12

החידון התקיים בירושלים במעמד ראש הממשלה ושר החינוך והעפילו אליו 16 מתמודדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל. במקום השני זכה בנימין כלחמירו מארה"ב. נתניהו: "כל ההבטחות נמצאות בתנ"ך, ואנחנו מגשימים אותן בגדול - קיבוץ גלויות, הפרחת השממה ומעמדה של ישראל בעולם"

צילום: בזק, עיריית רחובות, רונית רוזן, אמיר חן, אלרון זבטני טי פי אס, פייסבוק צה"ל, עריכה: איתי עמרם

יונתן ויסמן הוא חתן התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשע"ט, שהתקיים היום (חמישי) בתיאטרון ירושלים. ויסמן הוא תלמיד ישיבת דגל ירושלים נחלים. החידון נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך נפתלי בנט, יושב ראש הסוכנות היהודית מר יצחק (בוז'י) הרצוג, יושב ראש הקרן הקיימת לישראל מר דני עטר ומנכ"ל משרד החינוך מר שמואל אבואב.

לשלב הגמר העפילו 16 מתמודדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 74 משתתפים ממעל 30 מדינות שונות, בהן: ארה"ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, צרפת, דרום אפריקה, פנמה. במקום השני זכה בנימין כלחמירו, הלומד בישיבת קושנר בארצות הברית. במקום השלישי זכה ירין בר הלומד במקיף ז' רביבים במקום הרביעי זכה אדר גלר לומד בישיבת "נועם" ירושלים.

נתניהו אמר בנאומו בחידון כי "כל ההבטחות נמצאות בתנ"ך, ואנחנו מגשימים אותן בגדול, קיבוץ גלויות, הפרחת השממה ומעמדה של ישראל בין הגויים".

לקריאה נוספת:
מטס אווירי ובסיסים פתוחים: אירועי צה"ל ביום העצמאות ה-71
החיילים הדרוזים המצטיינים: "כשעולים על מדים - הגזענות נזרקת הצידה"
לחגוג בין הטיפות: יום עצמאות קר מהרגיל וחשש לגשם

זוכי חידון התנ"ך העולמי לשנת תשע"ט, שני משמאל חתן חידון התנ"ך יונתן ויסמן, 9 במאי 2019. שלומי אמסלם, אתר רשמי
השלישי מימין - הזוכה במקום הראשון יונתן ויסמן. השני מימין - הזוכה במקום השני בנימין כלחמירו, היום/אתר רשמי, שלומי אמסלם

שר החינוך בנט פתח את דבריו ואמר כי "לא סתם טוב בישראל, 3,000 שנה לא הייתה לנו מדינה ריבונית עצמאית מצליחה כל כך כלכלית, ביטחונית, טכנולוגית ומדינית. ישראל נכנסה לעשור השמיני לחייה. אם ישראל תיקרע שוב מבפנים, אם נרים שוב יד איש על אחיו, לא נקבל עוד הזדמנות. עכשיו הרגע הגדול שלנו להראות איך מדינת ישראל מתייצבת לנצח כמדינת מופת יהודית, ריבונית וּמאוחדת, למרות המחלוקות. בִּרכתו וְקִלְלָתֹו של העם היהודי היא הווכחנות שלו". בנט סיים ואמר, "גם הימין וגם השמאל אוהבים את האדם. עלינו מוטלת החובה להבטיח שנהיה כאן מדינה יהודית ריבונית וּמאוחדת לנצח נצחים".

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, נשא דברים ואמר כי "התנ"ך הוא עֶרֶשׂ לידתה של התרבות היהודית, וכור מחצבתה של החברה הישראלית. המשרד מיישם תכנית חדשה להוראת התנ"ך, כדי לחבר את התלמידים לאוצר הערכי-תרבותי שגלום בספר הספרים, ומקדם שלל פעולות כדי להנגיש באופן חוויתי את תכניו".

ראש עיריית ירושלים משה לאון מסר את ברכתו החמה לזוכה הירושלמי בחידון התנ"ך העולמי. "יונתן ויסמן - כל הכבוד!", בירך. "ישבתי בקהל, האזנתי לתשובות המלומדות, התרגשתי מהידע, והייתי גאה בכולם, ובמיוחד בך - תושב ירושלים. זוהי זכות גדולה כי תושב הבירה ירושלים יזכה בחידון התנ"ך, אחד האירועים המסורתיים והחשובים ביום העצמאות, לעם בישראל ולכל יהודי בעולם. אני מחזק את ידיך, מחבק אותך וגאה מאוד בידיעותיך ולימודך".

(עדכון ראשון: 13:56)

עוד באותו נושא

יום העצמאות ה-71: חגיגות ברחבי הארץ | עדכונים שוטפים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט עם חתן חידון התנ"ך יונתן ויסמן, 9 במאי 2019. שלומי אמסלם, אתר רשמי
נתניהו ובנט, לצד הזוכים בחידון התנ"ך, היום/אתר רשמי, שלומי אמסלם
זוכי חידון התנ"ך העולמי לשנת תשע"ט, שני משמאל חתן חידון התנ"ך יונתן ויסמן, 9 במאי 2019. שלומי אמסלם, אתר רשמי
ראש עיריית ירושלים משה לאון, עם זוכה חידון התנ"ך, תושב ירושלים/אתר רשמי, שלומי אמסלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully