וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על זמן שאול": היעד של המשטרה שהצליח שוב לחמוק מהמוות

10.5.2019 / 16:50

תחת מעקב צמוד של הימ''ר וחרף התרעת המשטרה לאיומים ממשיים על חייו, בוצע בחיפה ניסיון נוסף לחסל את העבריין שי אוחנה בן ה-33. התפוצצות רכבו במרכז הכרמל גרמה לבהלה גדולה בקרב התושבים. "אין להם אלוהים. היו יכולים להיהרג כאן עשרות"

צילום: אנשי הדממה, שלומי גבאי

בצהרי היום, בלב מרכז הכרמל שבחיפה, בוצע ביום שישי שעבר ניסיון חיסול של העבריין שי אוחנה בן ה-33 מקריית ים. אוחנה ישב לצד חברתו בת ה-28, תושבת בת ים, שנהגה בג'יפ שכור. הוא היה בדרכו לפגוש חבר בחדרה. לאחר נסיעה של כמה מאות מטרים, התפוצץ מטען חבלה בכלי הרכב. ניסיון ההתנקשות באוחנה מצטרף לשני ניסיונות חיסול נוספים, כאשר האחרון אירע בדרום בחודש שעבר, וגם הוא לא צלח.

בסרטון של מצלמת אבטחה נראה הרכב בו נמצא אוחנה עוצר ברמזור אדום במסלול השמאלי בפינת הרחוב מול בית הקפה, ושניות לאחר מכן התפוצץ מטען רב עוצמה בחלק הקדמי של הרכב. ענן עשן ואבק עולה באוויר. חלקי המכונית התפזרו לכל עבר. עוברים ושבים חשו מיד להזעיק עזרה ובינתיים סייעו לחבוש את הפצועים תוך שאילתרו חוסמי עורקים.

כלי רכב שעמד לצידו של רכבו של אוחנה ניזוק אף הוא מעצמת הפיצוץ וההדף. שעות ארוכות עבדו חוקרי הימ''ר ואנשי המעבדה הניידת לזיהוי פלילי.

לקריאה נוספת
הרכב עוצר - ומתפוצץ: תיעוד דרמטי מניסיון החיסול בחיפה

זירת פיצוץ רכב בחיפה, 3 במאי 2019. יואב איתיאל
זירת פיצוץ הרכב בחיפה, שבוע שעבר/יואב איתיאל

אוחנה וחברתו נפצעו קשה בפיצוץ. שניהם הובהלו על ידי מד"א לבית החולים רמב"ם שבעיר, עברו ניתוחים מורכבים והם מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ כשהם מונשמים ומורדמים. מצבם יציב, אך הם ייוותרו נכים לצמיתות. עוד שלושה נפצעו באורח קל, בהם אלה שהיו בכלי הרכב שהיה לצדם ואשה בהריון. הם נפגעו מההדף וטופלו על ידי חובשי איחוד הצלה ומד"א בשל חרדה.

מדובר בעת בה המרכז ובתי הקפה, המסעדות והחנויות הומים אדם. הפיצוץ אירע באזור יוקרתי, ורבים מתושבי הסביבה מחזיקים במשרות בכירות. מטרים ספורים ממקום הפיצוץ ישב מפקד תחנת חיפה, נצ"מ אמיר גולדשטיין, בבית קפה "הבנק", עם חבריו, בהם מנכ"ל אצטדיון סמי עופר אילן פוקס ומנכ"ל עיריית טירת כרמל גדי מרגלית.

לפני כשלוש שנים, למרות השקט והשלווה המאפיינים את האזור, נרצח ביריות מרכב חולף אשרף אבו כליב בן ה-37, איש הכספים של משפחה חיפאית מוכרת. תעלומת החיסול לא פוצחה עד היום.

עוד באותו נושא

חשד לניסיון חיסול בחיפה: גבר ואישה נפצעו קשה בפיצוץ רכב

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שי אוחנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חיות", אמר גבר העובד בסמוך והוסיף כי "אין להם אלוהים. היו יכולים להיהרג כאן עשרות". תושב סיפר כי באותו הזמן, בנו היה אמור לבלות עם חברים כעשרה מטרים ממקום הפיצוץ. "מדובר בתעוזה וחציית כל קו אדום", אמר.

רק במזל הסתיים האירוע כך ולא באסון גדול עוד יותר. זאת, למרות שזה מכבר המשטרה יושבת על זנבו של אוחנה 24 שעות ביממה. יומיים לפני הפיצוץ, הזהירה אותו המשטרה כי קיימים איומים ממשיים על חייו, שהוא "על זמן שאול", והפצירה בו לנקוט בצעדי זהירות. הצעדים הללו כללו אזהרה חמורה לשמור מרחק מסביבתו הטבעית, הקריות, שם לפני כשש שנים התפרקה החבורה שכללה אותו, חבריו ומי מהם שהפך ליריביו. החבורה הסתכסכה ומאז היריבות בין חבריה וממאנת להסתיים.

ניסיון התנקשות שלישי

לאור אזהרות המשטרה, אוחנה העתיק את מקום מגוריו ועבר להתגורר בכרמל, כ-200 מטרים ממקום הפיצוץ. אך מסתמן שהמתנקשים ידעו לאתר אותו גם שם. מדובר בניסיון ההתנקשות, המתועד, השלישי נגדו. לפני כחודש וחצי נעשה ניסיון להתנקש בו בחניון "פנינת אילת" בלב אזור המלונות של העיר הדרומית, באירוע דומה להפליא, בו התפוצץ מטען חבלה ברכב מסוג מרצדס שהיה בשימושו. ב-2013 ניסו שני צעירים לחסל אותו ביריות מאופנוע חולף, אולם שוטרים שהיו בסביבתו גם אז, רדפו אחרי המתנקשים ועצרו אותם תוך שפצעו אחד מהם באורח קשה.

שנה לאחר התקרית, ביוני 2014, בא התגמול סמוך לאולמי "הינומה" בנשר, בשעה שאחד מיריביו המושבעים יצא עם אשתו לכיוון אירוע שמחה שנערך במקום. שלושה רעולי פנים בבגדים כהים וכפפות, שכל אחד מהם אוחז בכלי נשק, המתינו לו בתוך רכב גנוב בחניון האולם וכשהגיע עם אשתו במכוניתם ירו לעברו חמישה כדורים במטרה להמיתו, כאשר האשה יושבת לצדו. הוא אושפז בבית החולים רמב"ם, והשלושה נמלטו, תוך שהשליכו את אחד מהאקדחים ששימש אותם באירוע, נטשו את הרכב, החליפו בגדים וזרקו אותם בשקית ליד פחי זבל.

אוחנה נחשד, הואשם והורשע בפרשה הזו, ולמרות עברו וחומרת העבירה נשלח רק ל-46 חודשי מאסר בגין ניסיון הרצח, לאחר שסניגורו, עו"ד רונן חליוה, שכנע את בית המשפט בכשלי חקירת המשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום של מצלמת אבטחה מרגע הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוחנה ריצה כמה פעמים עונש מאסר בפועל. עוד קודם לריצוי מאסרו בגין ניסיון הרצח, הוא ריצה שש שנות מאסר שניתנו לו בשנת 2005. ב-2014 שוב השיג עבורו עו"ד חליוה עונש מאסר בפועל קל יחסית של חצי שנה בגין עבירות תקיפה וחבלה של הזמר אלי קפקא, עליו השליך כוס במהלך הופעה במועדון בקריות בשנת 2013, תקרית שזכתה להד תקשורתי בשל המעורבים והסרטון שתיעד את האירוע והתפרסם אז.

בהיותו יעד של היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה, הימ"ר חוקרת את כל האירועים בהם מעורב. לאחרונה נעצר פעמיים בגין אלימות ופעם אחת בגין אחזקת סמים, כשבלשי הימ"ר המאזינים לו והעוקבים אחר כל צעד ושעל שלו. הסניגורים עו"ד דורון נוי ועו"ד יהלי שפרלינג שכנעו את בית המשפט לשחרר אותו. השאלה המתבקשת היא היכן היו אותם בלשים כשהותקן המטען, והיכן היו כשהופעל בלב מרכז הכרמל ההומה אדם.

זירת פיצוץ רכב בחיפה, 3 במאי 2019. שלומי גבאי
המשטרה במקום הפיצוץ/שלומי גבאי

"לא ייתכן שתושבי חיפה לא יוכלו לשבת בבית קפה בשישי בצהריים בלי לפחד שרכב יתפוצץ לידם", אמר דוד עציוני, סגן ראש העיר חיפה, שהגיע לזירה. "אני קורא למשטרה למצות את הדין עם העבריינים שמשבשים את שגרת החיים שלנו. נעבוד ביחד עם המשטרה וכל הגורמים הרלוונטיים על מנת שתושבי חיפה ירגישו בטוחים בעיר. בכוונתי להיפגש עם מפקד התחנה עוד השבוע כדי לוודא שלא מתפתחת פה מלחמת כנופיות", אמר. הפגישה שנדחתה בשל יום העצמאות צפויה להתקיים בשבוע הבאה.

ירון חנן, חבר מועצת העיר שבאופוזיציה, מתוסכל אף יותר. "אמון הציבור ביכולת המשטרה לטפל ביד קשה בפשע המאורגן אבד בעיר שלנו. הביטחון האישי של תושבי העיר נשחק", אמר. "לנו כנבחרי ציבור קיימת החובה לדרוש בשם תושבי עירנו מפיקוד המשטרה לתגבר משמעותית את כוחותיה ואת יכולת המודיעין שלה כאן בעיר. עם כמות החיסולים, הפתיחה באש ברחובות ופיצוצי המכוניות בשנים האחרונות, בכל רחבי העיר - חיפה לצערי, הפכה מזמן לעיר פשע לכל דבר וכבר לא ניתן לטאטא מתחת לשטיח את העובדה המרה הזו".

זירת פיצוץ רכב בחיפה, 3 במאי 2019. מד"א
זירת הפיצוץ/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully