וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: איננו ששים אליי קרב, אך נכונות ההקרבה - הערובה לגורלנו

ראש הממשלה פנה אל המשפחות השכולות שלקחו חלק בעצרת הזכרון לחללים בבית יד לבנים. "כל חלל שנופל פוצע את ליבנו". בטקס השתתפו יו"ר הכנסת, שרת התרבות רגב ויו"ר הארגון אלי בן שם. ב-20:00 הטקס המרכזי ברחבת הכותל שייפתח בצפירה בת דקה וחצי

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נפתחו היום (שלישי) בטקס של ארגון יד לבנים, בבית יד לבנים בירושלים. בטקס נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שרת התרבות והספורט מירי רגב, יו"ר יד לבנים אלי בן שם ומשפחות שכולות. במהלך הטקס הונחו זרים לזכרם של הנופלים במבצעים ובמלחמות השונות לאורך שנות קיומה של מדינת ישראל.

במהלך הטקס פנה ראש הממשלה נתניהו למשפחות השכולות, אותן הגדיר "אחיי ואחיותיי למשפחת השכול". נתניהו, אח שכול בעצמו, אמר כי "איננו ששים אליי קרב, אך נכונות ההקרבה היא הערובה לגורלינו". נתניהו דיבר על כאבן של המשפחות השכולות. כל חלל שנופל פוצע את ליבנו", אמר. "מי כמונו, אחיי ואחיותי, יכול להעיד על כך. הכאב והגעגוע אינם מרפים. לעתים קרובות אומרים לי קרובי הנופלים: 'היינו צריכים ללמוד לנשום אוויר מחדש'. היגון מופיע כל הזמן והאמת אין הסבר ברור כיצד אנו יכולים לעמוד מול האובדן ולהמשיך בשגרת חיינו, ומצד שני, כמעט שאין יום שבו איננו מוצפים בזכרונות של זיו פניהם של יקירינו, החיוך, המלים שאמרו, הדברים שעשו, כאילו הם ממש איתנו".

לקריאה נוספת:
"חלק ממנו חי": המשפחות השכולות שהצילו חיים מתוך הכאב
מטס אווירי ובסיסים פתוחים: אירועי צה"ל ביום העצמאות ה-71

ראש הממשלה נתניהו בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים", בית יד לבנים, ירושלים,  7 במאי 2019. ניב אהרונסון
טקס יום הזיכרון בבית יד לבנים בירושלים/ניב אהרונסון
ראש הממשלה נתניהו בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים", בית יד לבנים, ירושלים,  7 במאי 2019. ניב אהרונסון
נתניהו בטקס בבית יד לבנים, היום/ניב אהרונסון

"תמיד נזכור - גורל מדינתנו היה מוטל על הכף", אמר נתניהו. "ולולא יקירנו שנפלו, המדינה הייתה נופלת. בזכותם יש לנו קיום ותקומה והישגים. לו רק יכלו לראות את ההתעצמות הבלתי פוסקת של ישראל, את ההתפתחות הכבירה, את הפריחה והשגשוג, את המעמד שרכשנו לנו בין האומות. דווקא היום, כשהאין בתוכנו מורגש במלוא עוצמתו, נזכור את היש העצום. אני מתחייב שנמשיך לפעול להחזיר ארצה את חללינו, נעדרינו, שבויינו כפי שהחזרנו הביתה את זכריה באומל. אני מאחל החלמה מלאה לכל הפצועים".

ראש הממשלה נתניהו בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים", בית יד לבנים, ירושלים,  7 במאי 2019. ניב אהרונסון
נתניהו בטקס, היום/ניב אהרונסון

בטקס נאם גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהזכיר את השבתו של חלל צה"ל זכריה באומל לקבר ישראל, ושב על ההבטחה להשיב את השבויים והנעדרים ארצה. "את עצמאותנו קנינו במחיר חיינו", אמר. "ואף על פי כן, לפיד החירות העברי עבר מדור לדור. הוא מעולם לא כבה ולעולם לא יכבה. גם אם ירבו חורשי רעתנו ו גם אם לא נדע מתי נוכל להבטיח שזו תהיה המלחמה האחרונה- נצח ישראל לעולם לא ישקר. נצח זיכרון בנינו ובנותינו לעולם לא ישקר. ונצח ההבטחה להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים, לעולם לא ישקר".

ב-20:00 צפירה לזכר הנופלים

בשעה 20:00 יתקיים הטקס המרכזי ברחבת הכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים. בטקס ישתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, הרמטכ"ל אביב כוכבי והרב הראשי לישראל אייל קרים. הטקס ייפתח בצפירה שתישמע ברחבי הארץ במשך דקה וחצי ולאחר מכן יורד דגל ישראל לחצי התורן.

בהמשך יתקיים טקס "שרים לזכרם" במשכן הכנסת, גם הוא במעמד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושרי הממשלה. במהלך הטקס, יספרו קרוביהם של נופלים את סיפוריהם ואף יוקרנו סרטים מחייהם. לצדם יופיעו אמנים שונים בקטעי שירה.

(עדכון ראשון: 16:09)

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully