וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרבע מיליון שקל לעומר אדם: ההופעה שאושרה תחת דרעי - למרות הצהרתו

שר הפנים הצהיר שהסכומים שגובים האמנים מהרשויות המקומיות חסרי פרופורציה, אך בדיקת וואלה! NEWS מעלה שיום לפני כן ערכה הרשות לפיתוח הנגב הופעה של עומר אדם בדימונה בעלות של רבע מיליון שקלים. גורם המעורה בפרויקט אמר כי "זה פשוט בושה שמשלמים כאלה סכומים"

כנס פתיחת מערכת הבחירות של ש"ס, אולמי בלאג'יו בת ים 10 בפברואר. קובי גדעון/ לע"מ, ראובן קסטרו
משרדו הצהיר שהסכומים המשולמים לאמנים גבוהים מעבר לכל פרופורציה. דרעי/ראובן קסטרו, קובי גדעון/ לע"מ

יום לפני הצהרתו של השר אריה דרעי להגביל את הסכום שיורשו הרשויות המקומיות לשלם לאמנים ביום העצמאות, קיימה רשות הנגב הופעה של עומר אדם בדימונה - בעלות של כרבע מיליון שקלים. שר הפנים החליט בשבוע שעבר להגביל את הסכום שרשויות מקומיות יורשו לשלם לאמנים ביום העצמאות ל-70 אלף שקלים החל מהשנה הבאה. לטענת משרד הפנים, הסכומים שגובים האמנים מהמועצות והעיריות גבוהים מעבר לכל פרופורציה.

אלא שבדיקת וואלה! NEWS מעלה שרק יום קודם לכן התקיימה באיצטדיון העירוני בדימונה הופעה השל עומר אדם בעלות של כרבע מיליון שקלים, שאותה מימנה הרשות שבראשה עומד אריה דרעי כשר לפיתוח הנגב והגליל. אמן נוסף שהגיע להופיע באותו הערב הוא הזמר עדן חסון, שעלות הופעתו עלתה לרשות הנגב והגליל יותר מ-70 אלף שקלים.

בפוסט שפרסמה הרשות לפיתוח הנגב נכתב כי "ביום ראשון, 28 באפריל 2019, התקיימו באצטדיון העירוני בדימונה הופעות של עומר אדם ועדן חסון במסגרת אירועים של סדרת הפסטיבלים בנגב ביוזמת הרשות לפיתוח הנגב. הרשות שמחה לקחת חלק ולקדם את התרבות בנגב בכל ההיבטים".

עוד בוואלה! NEWS:
ערב יום העצמאות: יותר מתשעה מיליון אזרחים חיים בישראל
מטס אווירי ובסיסים פתוחים: אירועי צה"ל ביום העצמאות ה-71
לאחר הפרסום בוואלה! NEWS: מנהל ביה"ח התנצל - והדגלים יישארו

עומר אדם. דור ערבה,
רבע מיליון שקלים עבור הופעה בדימונה. עומר אדם/דור ערבה

לאירוע הגיעו כ-9,000 תושבים מיישובי הנגב המזרחי, ערד, דימונה, ירוחם והמועצות הבדואיות. הכרטיסים חולקו לכל עיר לפי גודלה וניתנו רק לתושבים שהציגו תעודת זהות ושרשומים כמשלמי מיסים לאותו היישוב. המטרה הייתה לאפשר לתושבי אשכול הנגב המזרחי בלבד להגיע להופעה.

על פי גורם המעורה בפרויקט, עלות הפרויקט נאמדת ב-400 אלף שקלים. "הרשות הודיעה כי היא תממן את הכסף לאמנים ואילו הרשות המארחת תצטרך לשלם את העלויות האבטחה והשיטור. זה פשוט בושה שמשלמים כאלה סכומים לאמנים, מדובר בהוצאות מופרזות מכספי ציבור", אמר הגורם.

עוד באותו נושא

דרעי החליט: אמנים לא יקבלו יותר מ-70 אלף ש"ח להופעה ביום העצמאות

לכתבה המלאה

"נמשיך לתמוך באירועי תרבות"

בתגובה לפניית וואלה! NEWS לרשות הנגב על העלויות הגבוהות שאותן שילמה לעומר אדם ולעדן חסון, למרות הצהרתו של דרעי כי הסכומים שמשולמים לאמנים מנופחים מדי, נמסר: "במהלך 2019 מקיימת הרשות לפיתוח הנגב מגוון פסטיבלי תרבות אזוריים ברחבי הנגב. האירוע הראשון התקיים בדימונה ואירועים נוספים יתקיימו גם בקרית גת, באר שבע בנתיבות וברהט. ברשות לפיתוח הנגב ומאמינים כי גם לתושבי הנגב מגיע ליהנות מאירועי תרבות בסדר גודל כזה. על מנת שכמה שיותר תושבים מהנגב יוכלו ליהנות מהפסטיבלים הללו, הוחלט לאגם משאבים ולקיים פסטיבל אזורי גדול ובכך לחסוך עלויות לרשויות, שהרי ברור שרשות בודדת אינה יכולה להרשות לעצמה לממן לבד אירועים שכאלה".

עוד נמסר כי "ההפקה, הביצוע, והניהול של הפסטיבלים מתקיימים על ידי הרשות המארחת, שהינה העיר הגדולה בכל האזור. הפסטיבל האזורי שבו הופיע הזמר עמר אדם הופק ונוהל על ידי עיריית דימונה עבור אלפי תושבי הנגב המזרחי. הרשות לפיתוח הנגב תמשיך לתמוך באירועי תרבות לטובת תושבי הנגב ולרווחתם".

פוסט של הרשות לפיתוח הנגב אודות הופעתו של עומר אדם. -, אתר רשמי
ההזמנה להופעה מטעם רשות הנגב/אתר רשמי, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully