וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ככה מרגיש סוף העולם": משה פדר שנהרג מפגיעת נ"ט ברכבו נטמן

6.5.2019 / 21:04

פדר בן ה-68 מת מפגיעת טיל קורנט בעת שנסע בכביש 34 בחוף אשקלון. "היית אבא דוד וחבר אהוב אף אחד לא הרגיש בצד לידך", ספדה לו אחייניתו. חברו סיפר על שיחתם האחרונה: "ראיתי אותך לפני הפגיעה, דקות ספורות לאחר מכן עולמנו השתנה לעד"

הלוויתו של משה פדר, כפר סבא 6 במאי 2019. אור רביד
קברו של פדר/אור רביד

מאות בני אדם הגיעו היום (שני) אל בית העלמין נורדאו בכפר סבא כדי ללוות למנוחת עולמים את משה פדר בן ה-68, שנהרג אתמול מפגיעה של טיל נ"ט מסוג קורנט ברכבו בעת שנסע בכביש 34 במועצה האזורית חוף אשקלון. פדר עבד במפעל "ארז" והותיר אחריו שני ילדים - עמית ונמרוד ובת זוג איריס עדן.

"ככה מרגיש שסוף העולם. שאין עוד שמש ואין ירח ושמיים שחורים, ואין חלומות ואין תקווה. ככה מרגיש סוף העולם, שהלב נדבר בכאב ובצער, ורק המילים מספרות על האדם שהיית, על הכובע והסנדלים ועל הנשיקות", ספדה לפדר אחייניתו הילה סיוון מעל קברו. "היית אבא, דוד וחבר אהוב, אף אחד לא הרגיש בצד לידך, ככה מרגישים שסוף העולם הזה הגיע, שאתה לא כאן".

משה פדר וזוגתו איריס עדן, נהרג מפגיעת קורנט ברכבו, 5 במאי 2019. באדיבות המשפחה
"היית אהבת חיי". משה פדר וזוגתו איריס עדן/באדיבות המשפחה

פדר עבד במשך עשר שנים במפעל ארז והוא נפצע אנושות מפגיעת הטיל סמוך לקיבוץ ארז עת יצא ממקום עבודתו. הוא הספיק עוד לבקש סיוע מחיילים שנסעו באוטובוס סמוך, אך מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. אייל דחוח שעבד עמו במפעל סיפר במהלך ההלוויה על השיחה האחרונה שניהלו השניים דקות לפני שנפגע ומת. "היינו שותפים לחוויות, סיפורים על כל חבל ארץ, למדתי ממך המון על ההיסטוריה, לכל מאתנו במפעל חקוק זיכרון ממך, תמיד ראית באישיותך מורה, אתמול ראית אותך לפני הפגיעה האכזרית, אתה יצאת מהמפעל ואני שאלתי 'מה איתך פדר', דקות ספורות לאחר מכן עולמנו השתנה לעד, אחרי בפגיעה אמרת שנפגעת לסובבים שם, עד הרגע האחרון היית לוחם, להתראות חבר".

בהלוויה נכחו ידיד המשפחה חבר הכנסת משה יעלון וחברת הכנסת לשעבר שולי מועלם-רפאלי, אלמנתו של הטייס משה מועלם שנפל באסון המסוקים בשנת 1997. זוגתו של פדר איריס עדן איבדה באסון זה את בעלה טייס חיל האוויר ישיש עדן. ואתמול עם מותו של בן זוגה נאלצה לפגוש שוב את השכול. "אני ידעתי, לא הייתי צריכה הרבה. האהבה בינינו, והמשפחה שהקמנו ביחד עם הילדים והנכדים המשותפים בשלוש השנים האחרונות, יש כאב גדול ועצב גדול. הוא היה אהבת חיי השנייה - הראשונה הייתה בעלי ואחרי זה משה", אמרה מוקדם יותר.

עוד באותו נושא

הבעל נהרג באסון המסוקים, בן הזוג מטיל הנ"ט: הטרגדיה הכפולה של איריס

לכתבה המלאה
משה פדר עם ילדיו עמית ונמרוד, נהרג מפגיעת קורנט ברכבו, 5 במאי 2019. באדיבות המשפחה
"עד הרגע האחרון היית לוחם". פדר ושני ילדיו עמית ונמרוד/באדיבות המשפחה

חברי ילדותו של פדר התכנסו אתמול בערב בביתו כדי להתאבל יחד ולהעלות זיכרונות על חברם שנהרג. נועם גרשון חבר ילדות ספד לפדר ואמר "התכנסנו אתמול בערב בביתך, שותפים ליגון והכאב. הייתי חבר ואמפתי, בלתי רגיל, לא הופתעתי לקרוא באתרי החדשות את התכונות שהציגו או לפחות חבריך לעבודה, נתת לי ב-50 השנים האחרונות יצירות שלך שלעולם יסמלו אותך, איזה כיף היה לשבת אתך במרפסת ולדבר כל החיים, רק סיפרת לנו על הטיול המשותף שלך ושל איריס בגוואטמלה, כל כך נהניתם ביחד. היית החבר הקרוב לי ביותר, המילה אחי, זה מה שילדיי ואני מרגישים אליך, נעמת לי מאוד ותחסר לי עד מאוד".

ישראל אמסטר, חבר ילדות נוסף של פדר ספד לו גם כן בבית העלמין. "משה ידידי אהובי, הכרנו לפני 51 שנים, עברנו ביחד חוויות רבות, מעל הכול חלקנו את האהבה לטבע, הייתה לי הזכות להיות לידך ברוב חייך הבוגרים, היינו שקופים כמו דגים באקווריום אחד לשני, היה כיף להיות לידך, היית פשוט כיף של אדם, החיבור במידי שלך לאנשים היה תוכנה בלוטת שלך, מיצית את חייך כמה שאפשר. החלל בהיעדרותך ענק, אתה ואיריס הקמתם קן מדהים, תהי נשמתך צרורה בצרור החיים, אחי משה".

הלוויתו של משה פדר, כפר סבא 6 במאי 2019. אור רביד
"ככה מרגישים שסוף העולם הזה הגיע שאתה לא כאן". הלוויתו של משה פדר, הערב/אור רביד

ח"כ שרן השכל (הליכוד) הקריאה מעל דוכן הכנסת היום מכתב פרידה לפדר, אביה של חברתה הקרובה. "אין מספיק מילים כדי לתאר את המקום שלך בחיי ואת ההשפעה שלך עליהם", פתחה.
"בעיני תמיד היית מן אינדיאנה ג'ונס כזה, הרפתקן, אדם שאוהב את החיים, נטול פחד, סקרן לגלות מקומות חדשים.

"אני זוכרת איך הקשבנו בשקיקה לסיפורים שלך, על נופים רחוקים ומרהיבים, על סוסים שדוהרים במרחבים, על מקומות שאנחנו כילדים חלמנו להגיע אליהם יום אחד. היום אני יכולה להודות שגם המסע שלי לאוסטרליה הושפע מהסיפורים האלה, ממך", ספדה לו.

"אני זוכרת איך היינו חבורה צעירה של נערות שלא תמיד התאימה למסגרות ולתבניות, ואתה אהבת אותנו וקיבלת כל אחת מאיתנו כפי שהיא, בלי שיפוטיות, בגובה העיניים. נתת לכל אחד ואחת מהאנשים שבהם פגשת, את התחושה שזה בסדר להיות מי שאת, מי שאתה", אמרה. "הבית שלך היה תמיד פתוח עבורנו, מעולם לא כעסת או הערת על הבלגאן שהשארנו, על הסתימות בצנרת, על הרעש שעשינו - ועבורך היה כמו סימן חיים".

בסיום דבריה הקריאה - "פדר היקר, איש אהוב ונדיר, אתה יוצא היום למסע האחרון שלך בעולם הזה. אנחנו נישאר עם הזיכרונות, עם התמונות ועם הערכים שבהם האמנת".

פדר הוא השלישי מבין ארבעה הרוגים בירי הרקטות בסוף השבוע האחרון מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. פנחס מנחם פשוזמן, צעיר בן 21, נהרג אתמול מפגיעת רקטה בחצר בניין באשדוד והוא נטמן אמש בבית שמש. זיאד אל-חמאמדה, בן 49 נהרג אתמול בבוקר מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון. שלשום בלילה מת מפגיעת רקטה באשקלון משה אגדי, תושב העיר בן 58.

(עדכון ראשון 20:22)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג אתמול באשדוד. פנחס מנחם פשוזמן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה אשקלון. זיאד אל-חמאמדה/מערכת וואלה!, צילום מסך
משה אגדי  נהרג מפגיעת רקטה בחצר בית מגורים באשקלון. באדיבות המשפחה
נהרג מפגיעת רקטה באשקלון. משה אגדי/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully