וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל איומי איראן: ארה"ב שלחה נושאת מטוסים למזרח התיכון

בולטון הכריז על שליחת כוח ימי לאזור בשל "אינדיקציות מדאיגות" מכיוונה של טהראן והזהיר כי כל מתקפה נגד ארה"ב ובעלות בריתה תינה ב"כוח חסר מעצורים". גורם אמריקני: המהלך מתבסס על חששות מפני פגיעה בכוחות אמריקניים

צילום: רויטרס

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, אמר הלילה (שני) כי וושינגטון שלחה נושאת מטוסים עם מפציצים למזרח התיכון כדי לשלוח "מסר ברור וחד-משמעי" לאיראן. בולטון אמר כי זאת בתגובה ל"כמה אזהרות ואינדיקציות מדאיגות ומסלימות". גורם אמריקני, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שליחת כלי המלחמה מתבססת על חשש למתקפה אפשרית נגד כוחות אמריקניים באזור. עם זאת, הגורם הדגיש כי ארצות הברית לא מצפה למתקפה איראנית.

בולטון, ממובילי הקו התקיף נגד איראן בממשל טראמפ, הזהיר כי ארצות הברית תתמודד מול כל מתקפה עם ב"כוח ללא מעצורים". בהצהרה שמסר על שליחת נושאת המטוסים אברהם לינקולן, אמר בולטון כי כל "מתקפה נגד האינטרסים של ארצות הברית או של בעלות בריתה תיענה בכוח חסר מעצורים". הוא הוסיף כי ארצות הברית לא מחפשת מלחמה עם "המשטר האיראני, אבל אנחנו מוכנים להגיב לכל מתקפה, בין אם היא תבוצע דרך ארגוני פרוקסי, משמרות המהפכה או כוחות איראניים סדירים".

לקריאה נוספת
סולימאני: איראן לא תנהל עם ארה"ב משא ומתן תחת לחץ
על רקע המתיחות המשותפת עם ארה"ב: זריף יבקר בקוריאה הצפונית

נושאת המטוסים האמריקאית לינקולן. AP
הייתה בתרגיל באירופה. נושאת המטוסים לינקולן/AP

בולטון לא ציין איזו פעילות גרמה לחששות בארצות הברית, איראן הזהירה בחודשים האחרונים כי היא תחסום את מצרי הורמוז האסטרטגיים אם היא לא תוכל עוד למכור נפט. זאת אחרי שוושינגטון ביטלה את הפטור שנתנה לכמה מדינות להמשיך ולייבא נפט מטהראן אחרי שהטילה סנקציות מחודשות עליה בשנה שעברה, עם פרישתה מהסכם הגרעין.

הספינה כבר הייתה לחופי אירופה לצורך תרגיל שמקיימת ארצות הברית עם כמה מדינות מאז סוף החודש שעבר. זאת לא הפעם הראשונה שבה נושאת המטוסים לינקולן מגיעה לאזור, אולם זה קורה בתקופה של מתיחות גוברת בין שתי המדינות. בנוסף לביטול הפטורים לשמונה מדינות, ממשל טראמפ הכריז בחודש שעבר על משמרות המהפכה ארגון טרור, בצעד חסר תקדים נגד ישות צבאית של מדינה זרה. גורמים אמריקניים הזהירו כי טהראן עלולה להגיב על כך בפגיעה בכוחות האמריקניים במזרח התיכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון במהלך פגישה עם  מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 2 באפריל 2019. רויטרס
שלח אזהרה לאיראן. בולטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully